تبیان، دستیار زندگی
کتاب های «تفحص» اثر حمید داوودآبادی و «نشانه» اثر رضا مصطفوی با محوریت خاطرات تفحص کنندگان پیکر شهدا از سوی موسسه شهید کاظمی مجددا منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دو کتاب با محوریت تفحص شهداء

کتاب‌های «تفحص» اثر حمید داوودآبادی و «نشانه» اثر رضا مصطفوی با محوریت خاطرات تفحص‌کنندگان پیکر شهدا از سوی موسسه شهید کاظمی مجددا منتشر شد.

بخش کتاب وکتاب خوانی تبیان
تفحص» و «نشانه

همزمان با چهلمین روز تشییع با شکوه پیکرهای مطهر شهدای غواص کتاب‌های «نشانه» و «تفحص» حاوی روایت‌هایی ناب از شهدای تفحص از سوی موسسه شهید کاظمی تجدید چاپ شد.در کتاب «نشانه» که رضا مصطفوی آن را نوشته آمده است: «46 شهید غواص وسط یک گودال بودند؛ چشم‌ها و دهان‌هایشان را با پارچه و پاهایشان را هم با سیم تلفن بسته بودند. پیکرها همه کامل بودند. می‌شد فهمید چه اتفاق دردناکی افتاده است.

درمیان پیکرها یک دست هم بود که جدا افتاده بود، با دقت بررسی کردم؛ همه پیکرها کامل بود و صاحب دست را پیدا نکردم! مدت‌ها این دست شده بود مونس تنهایی‌های من! هر وقت در کار تفحص گره می‌خورد و راه‌ها به رویمان بسته می‌شد، از داخل چفیه بیرونش می‌آوردم و به برکت وجودش، همه گره‌ها به طور شگفت‌انگیزی باز می‌شد. انگار دستی بود که آمده بود دست گیر ما باشد.»

«افسر عراقی خبر آورده بود که نزدیک بصره یک گلستان دسته جمعی از شهدای ما وجود دارد. اما عراقی‌ها به ما اجازه نمی‌دادند وارد آن منطقه شویم. نقشه‌ای کشیده بودیم و هر روز طوری کار می‌کردیم که در پایان کار به آن نقطه نزدیکتر شده باشیم. رسیدیم. اما آن روز یکی از غمگین‌ترین روزهای کاری بچه‌های تفحص بود. 72 شهید غواص بودند که چشم و دست و پایشان با سیم های تلفن بسته شده بود و زنده به گورشان کرده بودند. همگی غواص بودند. بعثی‌ها پلاک‌هایشان را هم از آنها جدا کرده بودند تا شناسایی نشوند؛ توی این همه پیکر، دستی بود که انگشتر فیروزه به انگشت داشت. واقعا تماشایی بود. نشان از بی نشان‌هایی می‌داد که دستِ بسته مانع پرواز آنان به سوی آسمان لایتناهی و فیروزه‌ای نشده بود.»این کتاب در 104 صفحه و با قیمت 5 هزار تومان به بیان خاطرات مستند و ناب برو بچه‌های تفحص کننده شهدا با تصاویر زیبا پرداخته شده است. این کتاب حاوی روایت‌هایی از معنویت و توسل در تفحص شهداست، خاطراتی ناب و مستند و خاص از تفحص پیکرهای مطهر شهدا که در این کتاب منتشر شده است.

تفحص» و «نشانه

همچنین کتاب «تفحص» به نویسندگی حمید داود آبادی حاوی خاطراتی ناب از شهدای تفحص برای سومین بار تجدید چاپ شده که در 444 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان نتایج شرکت نویسنده توانا و متعهد دفاع مقدس حمید داودآبادی است که ماه‌های زیادی را در جمع بچه‌های تفحص گذرانده و همچون کتاب‌هایش آنچه را با چشم خویش نظاره‌گر بوده وبا تمام وجود لمس کرده به رشته تحریر درآورده است.این دو کتب از سوی موسسه شهید کاظمی به مناسبت چهلمین روز تشییع با شکوه پیکرهای مطهر شهدای غواص راهی بازار کتاب شده و علاقمندان به تهیه آنها می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» تهیه کنند.


منبع: فارس