تبیان، دستیار زندگی
با نگاهی به باشگاه ها و بازیکنان و مربیان مدعی تیم های حاضر در پانزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در می یابیم که امسال پیش از آغاز لیگ، هشت مدعی حضور دارند که البته باید منتظر شروع مسابقات بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یورش 10 تیم برا ی قهرمانی لیگ پانزدهم


با نگاهی به باشگاه‌ها و بازیکنان و مربیان مدعی تیم های حاضر در پانزدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در می‌یابیم که امسال پیش از آغاز لیگ، هشت مدعی حضور دارند که البته باید منتظر شروع مسابقات بود.

لیگ برتر

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ پانزدهم که می‌رفت با کمترین حساسیت‌های سنتی استارت بخورد، به یکباره در تعطیلات با سه خبر، مدعی یکی از جذاب‌ترین لیگ‌های تاریخ ایران شد، خبر حضور امیر قلعه‌نویی در انزلی و علی دایی در قم و البته ادعای مجید جلالی برای قهرمان شدن مجدد در لیگ ناخود آگاه لیگ را جذاب کرد.

اما در پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر کدام تیم ها می توانند مدعی قهرمانی باشند؟

۱- استقلال - مظلومی
پرویز مظلومی که پیش از این قهرمان رقابتهای غرب آسیا و البته جام حذفی ایران شده است، امسال تیمی دارد که هنوز وارد لیگ نشده از نظر اسم و رسم بازیکنانش مدعی به نظر می‌رسد.

مظلومی حالا جام می‌خواهد؛ با کرار و ابراهیمی و شهباززاده و خسرو حیدری و چند خرید جدیدش این بار می‌خواهد ثابت کند که از امیر قلعه‌نویی بهتر است. او در این راه به نظر می‌رسد یکی دو مشکل دارد، یکی از این مشکلات، مالی است و دومینش با توجه به روحیات مظلومی و افشارزاده که هر دو آرام هستند، مبارزه با حاشیه هاست.

۲- پرسپولیس - برانکو
برانکو برخلاف مظلومی تیم اسم و رسم داری ندارد، در واقع پرسپولیس متشکل است از بازیکنانی متوسط. اما برانکو اعلام کرده که با همین تیم برای قهرمانی آمده است. البته او چه بخواهد یا نخواهد، پرسپولیس مثل استقلال مدعی همیشگی جام است. ایوانکوویچ کارنامه ای بسیار خوب در تیم ملی دارد اما به هر حال هر مربی برای قهرمانی ابزار هم می‌خواهد، شاید هم این کروات می‌خواهد اثبات کند که تاکتیک‌ها مهمتر از تکنیک‌ها هستند.

۳- سپاهان - فرکی
حسین فرکی دوبار تاکنون قهرمان لیگ برتر شده است، یک بار با فولاد و بار دیگر در سپاهان. او حالا جزو کارنامه دارهایی است که کسی نمی‌تواند انکارش کند، او را به سپاهان اضافه کنید که بیشترین جام را در کارنامه خود می‌بیند. سپاهان با وجود کسر کردن پانزده درصد از قرارداد‌های بازیکنان و کادر فنی‌اش همچنان یکی از پرهزینه‌ترین باشگاه‌هاست و البته بازیکنان فصل قبل را هم حفظ کرده است.

تونی که تراژدی غمگینی را در آخرین روز لیگ برتر چهاردهم تجربه کرد، اینبار با سربازگیری تراکتور ماجراجویی جالبی را در دستور کار قرارداده است چون بسیاری از سرباز‌های تراکتور سازی مدتی از فوتبال دور بوده‌اند اما اسم و رسم دار هستند و اگر تونی بتواند آنها را با هم هماهنگ کند و به آمادگی برساند قطعا می‌تواند روزهای خوبی داشته باشد

۴- ذوب آهن - گل‌محمدی
یحیی از ذوب آهنی که مدعی سقوط در فصل چهاردهم بود تیمی ساخت که در نیم فصل دوم بدون احتساب امتیازهای نیم فصل اول قهرمان لیگ درنیم فصل دوم بود. ذوب آهن با گل محمدی قهرمان جام حذفی هم شد تا همه بدانند یحیی یک مدعی جدید است و ذوب‌آهنی که کوشید بازیکنان خود را حفظ کند هم دوباره مدعی بزرگی خواهد بود.

۵- نفت - منصوریان
نفت منصوریان سال گذشته در واقع بهترین نتیجه تاریخ خود را گرفت و به هشت تیم برتر آسیا رسید و در آخرین لحظات هم قهرمانی را در لیگ برتر ایران از دست داد. منصوریان حالا با جذب سید جلال و پیام صادقیان شاید مدعی تر از قبل هم باشد او روزهای خوبی را سپری می‌کند.

۶- تراکتورسازی - اولیویرا
تونی که تراژدی غمگینی را در آخرین روز لیگ برتر چهاردهم تجربه کرد، اینبار با سربازگیری تراکتور ماجراجویی جالبی را در دستور کار قرارداده است چون بسیاری از سرباز‌های تراکتور سازی مدتی از فوتبال دور بوده‌اند اما اسم و رسم دار هستند و اگر تونی بتواند آنها را با هم هماهنگ کند و به آمادگی برساند قطعا می‌تواند روزهای خوبی داشته باشد و با تراکتوری که در سال‌های اخیر همیشه مدعی بوده، باز هم مدعی باشد.

۷- فولاد  اسکوچیچ
فولاد را نمی توان دست کم گرفت، آنها چشمه ای از بازیکنان مستعد در اهواز ساخته اند که در کنار مربی کاربلدی چون اسکوچیچ پارسال کاری کردند کارستان، با وجود آنکه ده بازیکن از این تیم به دلیل مشکل سربازی جدا شدند اما اسکوچیچ هر بار یک پدیده از تیم های پایه کشف کرد و جای بازیکن قبلی را پر کرد. او احتمالا امسال که مشکل سربازی ندارد قدرتمند تر هم خواهد بود.

۸- سایپا - جلالی
مجید جلالی امسال بالاخره اعلام کرد که برای قهرمانی وارد مسابقات می‌شود، آقا مجید یک بار با پاس قهرمان ایران هم شده اما او همیشه از سازندگی حرف می‌زد تا امروزی که حرف از قهرمانی زده است. با توجه به اینکه او یک بار قهرمان شده و پس از آن همیشه به حرف خود عمل کرده و سازندگی داشته است، باید تاکید کنیم که اینبار هم حرف این مربی را جدی می‌گیریم و ایشان و تیمش را هم قبل از ورود به لیگ مدعی می‌دانیم مگر اینکه سایپا چیز دیگری را ثابت کند.

دو رقیب سرسخت
​شاید نتوان صبای قم را با علی دایی و ملوان را با امیر قلعه نویی مدعی قهرمانی دانست اما به صورت سنتی این دو همیشه سرسختی می کنند و به این ترتیب آنها را جزو مدعیان نمی دانیم اما جزو آنها که لیگ را بالا و پایین می کنند می توانیم آنها را معرفی کنیم.

بخش ورزشی تبیان

منبع:مهر