تبیان، دستیار زندگی
فوتبال ایران درحالی از روز پنجشنبه وارد چهل و پنجمین سال فعالیت رسمی اش می شود که پرسپولیس در تاریخ برگزاری این رقابت ها در صدر قرار دارد و سپاهان با پنج قهرمانی، در لیگ برتر صدرنشین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس بهترین تیم تاریخ، سپاهان برترین


فوتبال ایران درحالی از روز پنجشنبه وارد چهل و پنجمین سال فعالیت رسمی‌اش می‌شود که پرسپولیس در تاریخ برگزاری این رقابت‌ها در صدر قرار دارد و سپاهان با پنج قهرمانی، در لیگ برتر صدرنشین است.

لیگ ایران

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی از عصر پنجشنبه هشت مردادماه با برگزاری ۴ بازی شروع می‌شود که آغاز بخش چهل و پنجمین دوره لیگ فوتبال در ایران است.

در این سال‌ها سی و دو مرتبه تیم‌های فوتبال ایران در قالب تورنمنت‌های مختلف برابر هم به میدان رفتند که پرسپولیس با ۹ عنوان قهرمانی، ۸ نایب قهرمانی و ۴ عنوان سومی برترین تیم تاریخ باشگاهی ایران است ، تیم‌های استقلال با ۸ قهرمانی، ۸ نایب قهرمانی و ۵ عنوان سومی و پاس تهران با ۵ قهرمانی، ۵ نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی در رده‌های بعدی قرار دارند.

در لیگ برتر اما این سپاهان اصفهان است که با ۵ قهرمانی بهترین تیم تاریخ ۱۳ دوره این رقابت ها به حساب می‌آید و پس از آن تیم‌های استقلال با ۳ قهرمانی، پرسپولیس و فولاد با ۲ قهرمانی و تیم‌های پاس تهران و سایپا کرج با یک قهرمانی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

«لوسیانو ادینیو» که در بازی آخر تیم فوتبال تراکتورسازی برابر نفت تهران در هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور موفق به گلزنی شد، با ۲۰ گل زده به عنوان آقای گلی این مسابقات دست یافت

غلامرضا عنایتی کاپیتان فصل پیش تیم فوتبال استقلال تهران، با کسب ۳ عنوان آقای گلی در لیگ برتر در صدر این رده‌بندی قرار دارد و کریم انصاری فرد با دو عنوان آقای گلی در رده دوم ایستاده است. سایر آقای گل‌های ادوار لیگ برتر که تنها یک مرتبه موفق به کسب چنین موفقیتی شده اند، رده سوم این جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

«لوسیانو ادینیو» که در بازی آخر تیم فوتبال تراکتورسازی برابر نفت تهران در هفته سی‌ام رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌‎های کشور موفق به گلزنی شد، با ۲۰ گل زده به عنوان آقای گلی این مسابقات دست یافت. این دومین عنوان آقای گلی متوالی است که توسط مهاجمان تیم تراکتورسازی به دست آمد. فصل پیش هم کریم انصاری فرد با ۱۸ گل زده به عنوان آقای گلی لیگ سیزدهم دست یافته بود.

از سوی دیگر، رضا نوروزی مهاجم پیشین تیم فولادخوزستان و فعلی تیم فوتبال پرسپولیس همچنان عنوان بیشترین گل زده را در یک فصل لیگ دارد. او در دهمین دوره لیگ برتر، با ۲۴ گل زده  آقای گل شد که در پایان فصل جاری نیز این رکورد دست نخورده باقی ماند.

بخش ورزشی تبیان


منبع: مهر