تبیان، دستیار زندگی
ای؛ سرپرست كاروان كره: سواركاران كره از رقابت‌ها كنارمی‌كشند پنج‌شنبه، مرگ دلخراش «كیم هیونگ چیل» سواركار كره‌ی جنوبی در دوحه، بازی‌های آسیایی 2006 را در غم و ماتم فرو برد. به گزارش (ایسنا)، «كیم» به سبب آسیب دیدگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوحه درغم مرگ دلخراش سواركاركره‌ای؛

سرپرست كاروان كره: سواركاران كره از رقابت‌ها كنارمی‌كشند


پنج‌شنبه، مرگ دلخراش «كیم هیونگ چیل» سواركار كره‌ی جنوبی در دوحه، بازی‌های آسیایی 2006 را در غم و ماتم فرو برد.

به گزارش (ایسنا)، «كیم» به سبب آسیب دیدگی شدید پس از پرش از مانع، جانش را از دست داد. این غم‌انگیزترین خبر پانزدهمین دوره‌ی بازی‌های آسیایی بوده است.

دكتر عبدالوهال الموصل، رییس مركز سلامت و كنترل دوپینگ بازی‌های آسیایی گفت كه سواركار كره‌ای هنگام پرش از مانع شماره هشت تعادلش را از دست داد و به روی زمین افتاد و پس از آن اسبش روی او افتاد:« به سرعت او را به بیمارستان حمد نزدیك دهكده‌ی بازی‌ها منتقل شد اما، مدت كوتاهی بدون این كه به هوش بیاید درگذشت. ساعت 10:50 صبح پنج‌شنبه این اتفاق رخ داد.»

كریستوفر هاتسون، نایب رییس فدراسیون بین‌المللی سواركاری (IEF) بی‌درنگ شایعه‌ی خیس بودن زمین برای مرگ كیم رد را كرد:« ما این حادثه‌ی غم‌انگیز را بررسی می‌كنیم. نمی‌خواهم تا پیش از كامل شدن بررسی‌هایمان دراین باره گمانه‌زنی كنم. تا آنجا كه من می‌دانم برای نخستین بار است كه در بازی‌های آسیایی چنین اتفاقی رخ می‌دهد. مطمئنم كه سواركاری و رقابت‌هایش ادامه خواهد داشت و ما از این حادثه درس گرفتیم.»

ساموئل یانكر، سرمربی تیم سواركاری قطر هم ادعا كرد پرش از مانع هشت كار ساده‌ای بود. او گفت:« من این صحنه‌ی تراژیك را ندیدم اما، از كسانی كه نوار ویدیویی این حادثه را تماشا كردند جریان را فهمیدم. شاید اسب كمی دورتر از مانع پرید. در واقع مانع هشتم بسیار ساده است و هر كسی می‌تواند از روی آن بپرد و فكر نمی‌كنم كه میدان مسابقه مشكلی داشته باشد. امروز صبح در آن سواركاری كردم. همه چیز خوب و تقریبا كامل بود. باور دارم كه این تنها یك حادثه بود.»

تامی آمایا، سواركار با تجربه كه در كنار تیم ژاپن است گفت كه سواركار نگونبخت كره‌ای را به خوبی می‌شناخت. «آمایا» فكر می‌كند آب و هوا یكی از دلایل رخ دادن این حادثه‌ی دلخراش بود:« كیم سواركار خوبی بود. ما همدیگر را از باز‌ی‌های آسیایی 1998 بانكوك می‌شناسیم او تجربه‌ی بسیاری داشت و مانع هشتم برای او دشوار نبود. از این اتفاق شوكه شدم. فكر می‌كنم مسیر مسابقه خوب باشد اما، در این كشور كمی باران بارید و پس از آن زمین لغزنده شد.»

كیم، مسن‌ترین سواركار تیم ملی كره بود. او در بازی‌های آسیایی 2002 بوسان هم مدال نقره را به گردن آویخت.

چونگ هیون سوك، سرپرست تیم كره‌ی جنوبی هم در این باره اظهار نظر كرد:« بسیار ناراحت هستم. در هر رویدادی احتمال رخ دادن یك حادثه وجود دارد. گرفتن مدال بسیار مهم است اما، مهم‌تر از آن سلامت ورزشكاران و بازگشت‌شان به خانه است. من مسوول این اتفاق هستم. قلبم شكسته شد.»

كیم یك همسر، یك پسر هفت ساله و یك دختر سیزده ساله داشت. خانواده‌اش جمعه (امروز) وارد دوحه می‌شوند.

چونگ از احتمال كنار كشیدن تیم كره از رقابت‌های سواركاری به نشانه‌ی احترام به كیم خبر داد:« پس از نشست خبری ما به دهكده‌ی مسابقات بازمی‌گردیم و درباره‌ی این موضوع بحث خواهیم كرد. به عقاید ورزشكاران‌مان گوش خواهیم داد.»

این نخستین بار است كه یك ورزشكار در بازی‌های آسیایی جانش را از دست می‌دهد.

احمد عبدالله الخلیفه، یكی از مدیران بازی‌های آسیایی در این باره گفت:« از طرف كمیته‌ی برگزار كننده‌ی رقابت‌های دوحه از مرگ غم‌انگیز كیم هیونگ چیل ابراز تاسف می‌كنم. این رقابت‌ها سواركار شایسته و توانمندی را از دست داد. دعاها و فكر ما متوجه خانواده‌ی این مرحوم و تمام اعضای كره شركت كننده در بازی‌های آسیایی 2006 است.»