تبیان، دستیار زندگی
عامل 20 درصد از طلاق ها دخالت اطرافیان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والدین لطفا کاسه داغ تر از آش نشوید!

عامل 20 درصد از طلاق‌ها دخالت اطرافیان است.

بخش اجتماعی تبیان
والدین ، دخالت


 سارا 28 ساله ، کارشناس ارشد ، می‌گوید همسرش کوچکترین مشکل خانه را با مادر سارا در میان می گذارد و این باعث شده تا مادر سارا در بسیاری  از مسائل زندگی آنها دخالت کند و اسم این کار را دلسوزی برای زندگی فرزندش می گذارد!

لیلا 30 ساله، دارای یک فرزند ، از هم پاشیدن زندگی‌اش را حاصل مداخله‌های مادر شوهر و برادر شوهرش می داند. او می‌گوید اصرارهای برادر شوهرش باعث شده تا همسرش برای طلاق اقدام کند.

صبا 23 ساله ، زندگی‌اش را متعلق به تمامی خانواده همسرش می داند. او معتقد است حق هیچگونه اظهار نظری در زندگی خود را ندراد و پیش از او خانواده و فامیل درجه دو همسرش باید برای او تصمیم گیری کنند.

علی 34 ساله ، معتقد است : مادر همسرش در امور زندگی آنها بسیار مداخله می کند و این مورد به قدری او را آزار می دهد که جدایی از همسرش را تنها راه خلاصی از این ماجرا می‌داند.

سارا، لیلا، صبا، علی  و بسیاری دیگر از کسانی که در راهروهای دادگاه منتظر اطاله‌ی دادرسی هستند، قربانی دخالت‌های اشتباه خانواده‌هایشان شده‌اند، اما والدین اعتقادی به دخالت ندارند و معتقدند برای صلاح فرزندانشان نظری داده اند یا حرفی گفته‌اند.

20 درصد از طلاق ها محصول دخالت والدین هستند

آمارها حاکی از آن است که عامل 20 درصد از طلاق‌ها دخالت اطرافیان است و این تئوری تا آنجا پیش رفته است که می گویند در ایران خانواده‌ها با یکدیگر ازدواج می کنند و اجازه زندگی به زوج ها داده نمی شود.
اما برای حل این بحران که امروزه یکی از عمده ترین عوامل طلاق محسوب می‌شود، چه باید کرد؟

والدینی که تربیت خود را باور ندارند!

آمارها حاکی از آن است که عامل 20 درصد از طلاق‌ها دخالت اطرافیان است و این تئوری تا آنجا پیش رفته است که می گویند در ایران خانواده‌ها با یکدیگر ازدواج می کنند و اجازه زندگی به زوج ها داده نمی شود

بسیاری از والدین زوج های جوان به این باور نمی‌رسند که فرزندانشان خانه و زندگی مستقل دارند.

یک مشاور خانواده معتقد است، بیشتر والدینی که در زندگی فرزندانشان دخالت می‌کنند تربیت صحیح آنان را باور ندارند و سعی می کنند با آموزش‌هایشان مهارت‌هایی را به آنان بیاموزند؛ غافل از اینکه این قضیه‌ می تواند تاثیرات نامطلوبی را به بار آورد.

زوج‌ها جوان در دخالت والدین مقصرند

دکتر خدابخشی کولایی ، زوج‌های جوان را در دخالت والدین مقصر می داند . چرا که اگر زوج‌های جوان خودشان تصمیم‌ گیرنده باشند و در آغاز زندگی اظهار نظرها را مدیریت کنند هیچ‌گاه با دخالت اطرافیان مواجه نمی شوند.

دخالت ممنوع

از آنجا که ایران یک جامعه نسبتا سنتی است، برخی از والدین هر گونه اظهار نظر ، دلسوزی و یا در واقع دخالت را برای خود مجاز می‌دانند.

شاید هشدار مستقیم به خانواده‌ها در خصوص عدم دخالت و دلسوزی‌های نابجا باعث بروز مشکلات دیگری شود.

به طور حتم ورود رسانه‌های جمعی از قبیل رادیو و تلویزیون و آموزش‌های غیر مستقیم می‌تواند کمک شایانی به حل این مشکل کند.


منبع : افکار نیوز