تبیان، دستیار زندگی
پنج تن از قاریان خوش خوان راه یافته به مرحله نهایی در رقابتی نفس گیر، به صورت زنده و مستقیم در حضور هیات داوران و عموم مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما، به اجرای تلاوت پرداختند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با فینالیست‌های مسابقه"تلاوت برتر" + دانلود

پنج تن از قاریان خوش‌خوان راه‌یافته به مرحله نهایی در رقابتی نفس‌گیر، به صورت زنده و مستقیم در حضور هیات داوران و عموم مخاطبان شبکه قرآن و معارف سیما، به اجرای تلاوت پرداختند.

شکوری_شبکه تخصصی قرآن تبیان

تبیان

در کشور ما مثل ینگه دنیا، رسانه‌ ملی، تمام جد و جهد و عِدّه و عُدّ‌ه‌اش را به کار می‌گیرد تا در مناسبت‌های مهم ملی و آئینی سال، قاب تلویزیون از برنامه‌های خوش‌ساخت، متنوع و پرمخاطب خالی نماند.
رمضان امسال، هر کدام از شبکه‌های تلویزیون با تدارک برنامه‌های جدید و جذاب تلاش کردند توجه و رضایت‌مندی عموم مخاطبان را برانگیزند. اینکه چه اندازه رهین توفیق بوده‌اند، در جای خودش باید ارزیابی شود. غرض اینکه یکی از آیتم‌های جدید و جذاب که شبکه جهانی قرآن و معارف سیما در طول ماه مبارک، در فهرست پخش برنامه‌های خود گنجاند برنامه‌ مسابقه‌محور "تلاوت برتر" بود ویژه مخاطبان حرفه‌ای هنر آئینی تلاوت قرآن.
شرکت‌کنندگان در این مسابقه همگی جزو 70 برگزیده مسابقه قرآنی "تلاوت" بودند که به همت سازمان دارالقرآن کریم برگزار گردیده است؛ ‌قاریان حرفه‌ای بالای 16 سال که فرصت حضور و کسب رتبه در مسابقات قرآن اوقاف را نداشته‌اند اما به صورت حرفه‌ای تلاوت می‌کنند. گفتنی است در طول این دوره مسابقات نود و شش قطعه یعنی چیزی بیش از دو جزء قرآن قرائت گردید. قاریان راه‌یافته به مرحله نهایی، همگی آیات 51 تا 56 از سوره مبارکه مومنون و 8 آیه نخست سوره مبارکه دخان را تلاوت کردند و 30درصد نمره مرحله نیمه نهایی با نمره نهایی جمع شد که پس از رقابتی باشکوه و نفس‌گیر پنج تن از قاریان، به مرحله فینال راه یافته و در نهایت، آقای محسن قاسمی از تهران توانست رتبه نخست مسابقه "تلاوت برتر" را از آن خود کند.

(تصویر جدول امتیازات)

جدول نتایج مسابقه تلاوت برتر

بنا به درخواست عده‌ای از کاربران عزیز، شبکه تخصصی قرآن تبیان، تلاوت‌های این عزیزان در مرحله فینال را تهیه نموده که می‌توانید همراه با فایل‌های تحلیل و ارزیابی هیات داوران از جدول زیر دریافت نمایید.

امین عبدی از کرمانشاهدریافتارزیابی هیات داوران
هادی اسپیدانی از مشهد مقدسدریافتارزیابی هیات داوران
ابراهیم عبدی از آذربایجان شرقی(تبریز)دریافتارزیابی هیات داوران
وحید نظریان از کرمانشاهدریافتارزیابی هیات داوران
محسن قاسمی از تهراندریافتارزیابی هیات داوران