تبیان، دستیار زندگی
شما به مهمانی یا عروسی دعوت شده اید، لباستان را انتخاب کرده و پوشیده اید، کفش و کیف هماهنگ با آن هم در گوشه اتاق، آماده، منتظر شماست، آویز آلات مناسب با لباستان هم انداخته اید و موهایتان هم درست کرده اید و فقط مانده، آرایش صورتتان!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهترین سبک آرایش


شما به مهمانی یا عروسی دعوت شده اید، لباستان را انتخاب کرده و پوشیده اید، کفش و کیف هماهنگ با آن هم در گوشه اتاق، آماده، منتظر شماست، آویز آلات مناسب با لباستان هم انداخته اید و موهایتان هم درست کرده اید و فقط مانده، آرایش صورتتان!


آرایش و زیبایی همیشه و همه جا مورد نیاز انسان، بویژه خانم ها می باشد و لازم به ذکر است که آرایش از اصلی ترین نکات زیباتر به نظر رسیدن شماست و قانون و قاعده خاص خودش را دارد.حتی اگر می خواهید به ساده ترین شکل ممکن، آرایش کنید، بازهم فوت کوزه گری دارد، که باید از آن با خبر باشید.

آرایش صورت

با ما همراه باشید تا نحوه ی آرایش کردن برای مراسم های رسمی را به شما ارائه دهیم:
 اول از همه باید بدانید که مهمترین قسمت صورتتان، پوستتان است، داشتن یک پوست شفاف و درخشان، با کمترین مقدار آرایش هم می تواند به زیبایی شما کمک کند، بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده، و یا کرم ضد آفتابی که حاوی مقدار کمی کرم پودر باشد، قبل از آرایش کردن الزامی است.

دوم آن که بهتر است ابروهای خود را با سایه ی ابرو آرایش کنید، به هیچ عنوان ابروهای خود را زیاد تیره نکنید، زیرا این آرایش، یک آرایش رسمی است و باید ملایم باشد.

استفاده از ریمل در آرایش های رسمی توصیه می شود ولی استفاده از خط چشم نیازی نیست.

سایه های مورد استفاده برای چشم هایتان باید از رنگ هایی که تن طلایی دارند استفاده شود و البته تن دودی نیز مناسب آرایش های رسمی می باشد .
از رژگونه صورتی کمرنگ یا هلویی طبیعی استفاده کنید. این کار فقط کمی به صورت شما رنگ و لعاب می دهد، اما زیبایی خاصی به چهره شما خواهد داد.

خانم‌هایی كه موهای مسی و شرابی دارند، می‌توانند از رنگ قرمز تیره استفاده كنند. برای موهای قهوه‌ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز، قرمز مرجانی، قهوه‌ای روشن و... انتخاب مناسبی است. موهای قهوه‌ای تیره و مشكی هم بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده كنند

اگر چشمان‌ریزی دارید
برای درشت جلوه كردن چشم‌ها بهتر است هم بالای چشم خط بكشید و هم پایین آن، چون به ‌طور كلی وقتی خط چشم پایین را بكشید، چشم‌ها درشت‌ تر جلوه می‌كنند. یك روش دیگر برای بزرگ‌ تر نشان دادن چشم‌ ها، استفاده از خط چشم سفید است. داخل پلك پایین ‌تان را با مداد سفید خط بكشید. استفاده از ریمل در مژه ‌های پایین چشم هم باعث می‌شود كه چشم‌ ها بزرگ ‌تر به‌ نظر برسند. یكی از ساده ‌ترین راه‌ ها هم برای بزرگ‌ تر نشان دادن چشم‌ها، فر كردن مژه‌ها به وسیله فرمژه است. خط چشم‌ هایی به رنگ‌ های زیتونی، نیلی و قهوه‌ای هم گزینه‌های مناسبی برای درشت‌تر نشان دادن چشم‌ ها هستند.

رنگ رژلب چی؟
اگر موهایی بلوند، سفید یا خاكستری دارید، می‌توانید از رژ لب‌های صورتی روشن و نارنجی كمرنگ استفاده كنید. اگر موهای‌ تان قرمز است رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف توصیه می‌شود.
خانم‌هایی كه موهای مسی و شرابی دارند، می‌توانند از رنگ قرمز تیره استفاده كنند. برای موهای قهوه‌ای روشن و متوسط رژ لب صورتی، قرمز، قرمز مرجانی، قهوه‌ای روشن و... انتخاب مناسبی است. موهای قهوه‌ای تیره و مشكی هم بهتر است از رنگ‌های تیره استفاده كنند.
در مورد خط لب هم باید بدانید که رنگ خط لب شما نباید مخالف رنگ رژ لبتان باشد، بهتر است از رنگ های ملایم استفاده کنید و رنگ خط لب و رژ لبتان را نزدیک به هم انتخاب کنید،  برای یک مراسم رسمی، رنگ رژ لب شما باید عسلی ،هلویی ، مرجانی و یا به رنگ گل رز انتخاب شود.

آرایش صورت

و این نکته ها را به یاد داشته باشید که...

1- لب‌های نازک، هرگز نمی‌توانند کلفت بنظر بیایند!
هرگز بیرون از خط طبیعی لب یا در گوشه‌ی لب‌ها، خط لب نکشید. به جای این کار، رژ لب هایی با رنگ های روشن یا متوسط انتخاب کنید، (رنگ های تیره ‌تر، فقط اندازه‌ی لب را کوچکتر می‌کنند) و در وسط لب پایین‌تان، کمی برق لب بمالید.

2- رنگ‌های صورتی و سبز باید به ندرت دیده شوند!
وقتی نوبت آرایش چشم می‌شود، استفاده از این دو رنگ می‌تواند مشکل ساز باشد. اگر خسته باشید، سایه چشم صورتی فقط شما را مریض نشان می‌دهد. انواع رنگ سبز هم می‌توانند به همان اندازه ناخوشایند باشند. مخصوصا اگر زیر چشمانتان معمولاً تیره است، این کار تنها مشکل را زیاد می‌کند و باعث می‌شود بدتر به نظر برسید!

3- کانسیلر شما را پیر نشان می‌دهد!
هیچوقت بدون استفاده از کرم دور چشم، از کانسیلر در زیر چشمانتان استفاده نکنید (قبل از استفاده از کانسیلر چند لحظه صبر کنید تا کرم دور چشم جذب شود.) توجه داشته باشید که ضخامت و خشکی کانسیلر، تنها باعث می‌شود که پوست ترک خورده بنظر بیاید.

فرآوری: زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع: بیتوته


مطالب مرتبط:

دماغش لای در گیر کرده 
عطرهای ناقلا 
برای این که زیباترین شوید 
جشن رنگ ها در لباس 
موهای سوگلی ناصرالدین شاه 
وای مهمونی من چی بپوشم 
پرتقالی شوید 
اندامتان را بتراشید 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.