تبیان، دستیار زندگی
باخت غیرمنتظره حمید سوریان، دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک به ابراگیم لابازانوف روس آن هم در جریان رقابت های جام پیت لاسینسکی لهستان آنقدر عجیب بود که سایت اتحادیه جهانی کشتی را هم به واکنش واداشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش سایت جهانی کشتی به سوریان


باخت غیرمنتظره حمید سوریان، دارنده 7 مدال طلای جهان و المپیک به ابراگیم لابازانوف روس آن هم در جریان رقابت‌های جام پیت لاسینسکی لهستان آنقدر عجیب بود که سایت اتحادیه جهانی کشتی را هم به واکنش واداشت.
سوریان

سایت UWW دیروز با انتشار مطلبی روی خروجی خود در یک بخش خبری به بررسی شکست حمید سوریان در جام پیت لاسینسکی پرداخت و نوشت که درهای لاس‌وگاس هنوز به روی سوریان باز است: «حمید سوریان، قهرمان جهان و المپیک در دور نخست مقابل ابراگیم لابازانوف، قهرمان مسابقات کشوری روسیه شکست خورد اما هنوز درها بر روی دارنده 6 طلای جهان برای حضور در مسابقات جهانی لاس‌وگاس بسته نیست.» حسن بابک، مدیر فنی تیم کشتی فرنگی ایران به سایت اتحادیه جهانی کشتی گفت: «اگر گروه دیگری از تیم داوری این مسابقه را قضاوت می‌کرد‌ند نتیجه‌ می‌توانست متفاوت باشد.»
 وی در پاسخ به این‌که آیا سوریان شانسی برای حضور در مسابقات جهانی دارد؟ هم گفت: «هیچ کس نمی‌تواند این‌که حمید پتانسیل‌ قهرمانی در جهان و المپیک ریو را دارد، نادیده بگیرد اما هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته‌ایم. یکی از دلایلی که ما اینجا هستیم، این است که کشتی‌گیر‌ان خود را زیر نظر گرفته و مشکلات کشتی‌گیر‌ان را در برخی موارد برطرف کنیم تا بهتر شوند. همه چیز در این مسابقات برای ما نتیجه‌ نیست.» همچنین اتحادیه جهانی کشتی در بخش دیگری از این گزارش به قهرمانی قاسم رضایی، قهرمان المپیک 2012 لندن اشاره کرد و نوشت: «او 4 برد مقتدرانه داشت و در فینال هم حریف آلمانی‌اش حاضر به مسابقه دادن نشد.»
گفتنی است؛ پنجاه‌وهشتمین دوره رقابت‌های جام پیت لاسینسکی لهستان در حالی به پایان رسید که تک مدال طلای قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم، تنها مدال تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها بود. سوریان و حاجی‌پور (59کیلو)، زیدوند و گرایی (66کیلو)، رضایی و علیاری (98کیلو)، نوری و قوره‌جیلی (130کیلو) نفرات اعزامی به این رقابت‌ها بودند.

بخش ورزشی تبیان


منبع : سایت اتحادیه جهانی کشتی