تبیان، دستیار زندگی
جدایی کریس رونالدو از رئال مادرید و پیشنهادات نجومی تیم های متمول فوتبال اروپا برای این فوق ستاره پرتغالی یکی از سوژه های داغ و همیشگی در بازار نقل وانتقالات تابستان امسال بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رونالدوی ناراضی به دنبال رکورد افسانه ای


جدایی کریس رونالدو از رئال‌مادرید و پیشنهادات نجومی تیم‌های متمول فوتبال اروپا برای این فوق ستاره پرتغالی یکی از سوژه‌های داغ و همیشگی در بازار نقل‌وانتقالات تابستان امسال بود.
رونالدو

خیلی‌ها معتقدند خبر جدایی کریس رونالدو از رئال تا پایان تابستان در حد یک شایعه باقی خواهد ماند چراکه نه رئال تمایلی برای فروش این بازیکن دارد و نه تیمی حاضر می‌شود برای یک بازیکن بالای 30 سال بیش از 100 میلیون یورو هزینه کند.
 اما در مقابل افراد زیادی هستند که رونالدو را در یک قدمی درهای خروج برنابئو می‌بینند و معتقدند انتقال ستاره رئال به یک تیم دیگر اتفاقی است که دیر یا زود رخ خواهد داد چراکه فروش رونالدو با یک رقم نجومی دست رئال را برای حضوری فعال در بازار نقل‌وانتقالات بازتر می‌کند و از طرفی رونالدو هم از نظر جسمانی بازیکنی است که مثل زلاتان می‌تواند تا 35 سالگی در بالاترین سطح فوتبال اروپا بدرخشد. این عده برای اثبات ادعای خود دلایل قانع‌کننده‌ای هم دارند.
 اخراج مربی محبوب رونالدو یعنی کارلو آنچلوتی از رئال یکی از این دلایل است. CR7 درست یک ساعت بعد از اخراج این مربی ایتالیایی در صفحه اجتماعی خودش تصمیم سران رئال را زیر سوال برد و نوشت: «رئال بهترین مربی جهان را از دست داد؛ یک مربی بزرگ و یک مرد واقعی.» رونالدو در آن مقطع با این پیام شفاف در صف مخالفان سیاست‌های فلورنتینو پرس در برنابئو ایستاد.
 انتخاب رافا بنیتز به عنوان سرمربی جدید رئال شرایط را پیچیده‌تر هم کرد چراکه ستاره پرتغالی رئال به هیچ عنوان رابطه خوبی با رافا ندارد و قطعا با شروع فصل جدید این رابطه نه چندان خوب بیشتر نمایان خواهد شد. تغییر محل بازى گرت بیل و در نظر گرفتن نقش کلیدى براى این شاهزاده ولزى از اولین اقدامات تاکتیکى رافا بنیتز در رئال‌مادرید بوده که به نحوى سبب تنگ‌تر شدن فضاى فعالیت و آزادى رونالدو شده و به نظر می‌رسد رونالدو در فصل جدید باید در نقش مهاجم نوک ظاهر شود. رونالدو در ترکیب کارلتو به عنوان یک بازیکن آزاد می‌توانست در میانه میدان جولان دهد و در هنگام حمله نیز هنر گلزنی‌اش را به نمایش بگذارد.
مسلما حالا به عنوان یک مهاجم نوک فضای حرکتی CR7 محدودتر شده و این مسئله برای مرد سال فوتبال جهان به هیچ عنوان خوشایند نیست. جدایى ناسزاوارانه ایکر کاسیاس، توجه ویژه به گرت بیل، پایان دوران آنچلوتى در رئال‌مادرید و روش‌ها و ایده‌هاى مربیگرى رافا بنیتز مسائلی هستند که نارضایتی رونالدو را به دنبال داشته‌اند اما با وجود تمامی این مسائل رونالدو هنوز هم برای جدایی از رئال مردد است. رونالدو به خوبی می‌داند که پیوستن به تیمی مثل پاری‌سن‌ژرمن یعنی پسرفت.

اخراج مربی محبوب رونالدو یعنی کارلو آنچلوتی از رئال یکی از این دلایل است. CR7 درست یک ساعت بعد از اخراج این مربی ایتالیایی در صفحه اجتماعی خودش تصمیم سران رئال را زیر سوال برد و نوشت: «رئال بهترین مربی جهان را از دست داد؛ یک مربی بزرگ و یک مرد واقعی.» رونالدو در آن مقطع با این پیام شفاف در صف مخالفان سیاست‌های فلورنتینو پرس در برنابئو ایستاد

 لیگ فرانسه 3 پله پایین‌تر از لالیگای اسپانیا در رده‌بندی برترین لیگ‌های جهان قرار دارد. علاوه بر آن پاری‌سن‌ژرمن هر چند در سال‌های اخیر قدرتی دوچندان در فوتبال دنیا پیدا کرده است اما در لیگ قهرمانان اروپا در مقابل قدرت‌هایی به نام رئال‌مادرید، بارسلونا، بایرن‌مونیخ و چلسی تقریبا شانسی ندارد. کریس باید بداند در صورت پیوستن به لیگ فرانسه به احتمال فراوان دیگر جام قهرمانی اروپا را لمس نخواهد کرد. او در پاری‌سن‌ژرمن شاید یک فوق ستاره باشد اما عوامل زیادی همچون پایین‌تر بودن لیگ فرانسه نسبت به لالیگای اسپانیا باعث می‌شود تا او دیگر جایی در میان کاندیداهای توپ طلا نداشته باشد.
در واقع او با ترک رئال میدان را برای لیونل مسی خالی می‌کند. علاوه بر این کریس تنها 12 گل تا رسیدن به صدر برترین گلزنان تاریخ باشگاه رئال‌مادرید فاصله دارد و برای رونالدویی که در یک مسابقه حتی می‌تواند 5 گل بزند زدن 12 گل دیگر و رسیدن به افتخار عظیم برترین گلزن تاریخ باشگاه رئال‌مادرید خیلی مشکل نیست.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان