تبیان، دستیار زندگی
طی این بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی در نشستی که با مسئولان موسسه تبیان داشتند، اشاره کردند: موسسه تبیان، شجره طیبه و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین طرح ملی همسان گزینی که در این موسسه اجرا و عملیاتی گردیده کاملاً علمی و منطبق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دبیر شورای فرهنگ عمومی در بازدید از موسسه تبیان:
تبیان؛ شجره طیبه ای در عرصه فرهنگی است

بازدید خجت الاسلام شاهمرادی از موسسه تبیان

طی این بازدید دبیر شورای فرهنگ عمومی در نشستی که با مسئولان موسسه تبیان داشتند، اشاره کردند: موسسه تبیان، شجره طیبه و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین طرح ملی همسان گزینی که در این موسسه  اجرا و عملیاتی گردیده کاملاً علمی و منطبق بر شاخصه های فرهنگی و بومی ایران است.

وی با بیان اینکه طرح ملی همسان گزینی هم زمان به سه امر مهم آموزش، مشاوره و معرفین ازدواج می پردازد؛ آن را منحصر به فرد خواند و افزود: حفظ شأنیت افراد و حضور خانواده‌ها در روند این نوع از همسان گزینی قابل تقدیر بوده و می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های این حوزه داشته باشد.
وی افزود: این در فرهنگ ما ایرانیان است که خانواده ها با از خود گذشتگی برای آینده بهتر فرزندانشان سرمایه گذاری کنند. در خانواده هایی که زیر بار سنگین هزینه های زندگی و سختی معیشت روزگار می گذرانند، از خود گذشتگی پدر و مادر را می بینیم که حاضرند برای آینده بهتر فرزندانشان از حداقل سهم زندگی امروز خود نیز بگذرند.
فرهنگ از خودگذشتگی برای فردای بهتر فرزندان بخشی از فرهنگ قابل افتخار ما ایرانیان است. امروز نیز همین حساسیت را همه ما نسبت به آینده سازان فردای کشور باید داشته باشیم این آینده سازان کجا پرورش می یابند، کجا بزرگ می شوند،  ارزش های زندگی را کجا می آموزند؟ در خانه و در کانون پر مهر پدر و مادری که برای رشد و تربیت فرزندشان از جان گذشتگی می کنند.

بازدید حجت الاسلام شاهمرادی از موسسه تبیان

بنابراین اگر در مورد "ازدواج و تشکیل خانواده " تأکید می شود از آن جهت است که فردای درخشان کشور و تربیت آینده سازان مسئولیت پذیر از طریق همین کانون های گرم و صمیمی شکل گرفته به واسطه ازدواج است.
"واسطه گری" برای امر ازدواج نیز در فرهنگ ما به عنوان واسطه گری در" امر خیر" شناخته شده است و امروز این کار مردمی و امر خیر را با توجه به شرایط جدید جامعه باید به جدیدترین شیوه ها انجام داد.
شبکه های اجتماعی فعال، یکی از وظایف خود را باید واسطه گری در امر ازدواج قرار دهند همچنانکه ساختمان های جدید خود را مستحکم تر از قبل می سازیم، بنای خانه زندگی را با "آموزشهای ازدواج" و "گرفتن مشاوره در انتخاب هسر" باید پایدارتر و مستحکمتر کنیم تا از محیط صمیمی، گرم و عاشقانه زندگی، فرزندانی توانمند، مسئولیت پذیر و با اراده سربرآرند.
حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادی ضمن تقدیر از طرح ملی همسان گزینی تبیان، افزود: برای ارزیابی فعالیت طرح  ملی همسان گزینی حداقل سه سال زمان لازم است تا این طرح در سطح جامعه جانمایی کند. با این وجود بنده آینده خوبی را برای طرح ملی همسان گزینی پیش بینی می کنم و اگر تمامی افراد و دستگاه ها وظیفه خود را نسبت به این طرح به درستی انجام دهند، می توان خلاء بزرگ حد واسط در امر ازدواج را با فضای مجازی و افراد مناسب پر کرد.

همچنین ایشان به طور رسمی حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور از موسسه تبیان جهت ایجاد و گسترش بسترهای مناسب این طرح در استان های کشور از طریق شورای فرهنگ عمومی استان ها را  اعلام داشتند.

وی طی بازدید از معاونت محتوا (سایت)، دپارتمان نرم افزار، معاونت شبکه های اجتماعی و معاونت بازی های رایانه ای موسسه تبیان، ضمن تمجید از تنوع فعالیت های این موسسه در عرصه های مختلف فرهنگی و استفاده از ابزارهای گوناگون در این مسیر، تأکید کرد: شبکه های اجتماعی داخلی همچون شبکه اجتماعی تبیان می بایست بیشتر توسط دستگاه های مسئول و شخصیت ها مورد توجه قرار گیرند. همچنین بازی ها و از جمله بازی های رایانه‌ای سهم مهمی در تعمیق فرهنگ جامعه دارد و وظیفه رسانه ها و دستگاه‌ها حمایت از تولید بازی های رایانه ای داخلی است.

بازدید حجت الاسلام شاهمرادی از موسسه تبیان

دكتر طالب پور مدیرعامل موسسه تبیان كه در این بازدید، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور را همراهی می كرد طی بازدید از مرکز داده تبیان اظهار داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای دکتر واعظی وعده هایی درخصوص حمایت از مراكز داده های داخلی خصوصا مرکز موسسه تبیان داده اند كه تاكنون محقق نشده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار امیدواری کرد كه جناب آقای دکتر واعظی با توجه به اهمیت این مراکز برای حفظ و امنیت اطلاعات و فرهنگ سازی در استفاده بخش‌های دولتی و خصوصی از این امكانات، به وعده های مطرح شده برای حمایت از مراکز داده های داخلی از جمله تبیان به ویژه در زمینه تأمین پهنای باند ارزان، جامه عمل بپوشانند.
در پایان این بازدید، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در پاسخ به سوال خبرنگار روابط عمومی مبنی بر دیدگاه وی نسبت به موسسه تبیان و فعالیت های گوناگون آن گفت: من از گذشته با محصولات تبیان و محتوای فرهنگی موجود بر روی سایت آشنایی داشته ام. اما بعد از بازدید امروز از این موسسه متوجه شدم که باعث افتخار و مباهات است که مجموعه ای با انگیزه خیلی خوب و دانش فرهنگی قابل قبول کاری را در پیش گرفته اند که امید است شجره طیبه برای مسائل فرهنگی کشور باشد. موسسه تبیان می تواند الگو و معیار مناسبی برای نهاد ها و ادارات دیگر از منظر توانایی ها باشد.
در پایان حجت الاسلام و المسلمین شاهمرادی ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن وعده های حمایتی داده شده به موسسه تبیان طی این بازدید، به رسم یادبود دست نوشته ای به این موسسه تقدیم کرد و با اعلام حمایت از فعالیت های صورت پذیرفته برای این مجموعه و دست اندرکاران آن آرزوی توفیق روز افزون نمود.

بازدید حجت الاسلام شاهمرادی از موسسه تبیان

تنظیم: هومن بهلولی