تبیان، دستیار زندگی
منصور پورحیدری، سرپرست باشگاه استقلال تهران در مورد مسائل مختلف باشگاه پیش از آغاز فصل حرف می زند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پورحیدری: دوست داشتم فرکی سرمربی شود


منصور پورحیدری، سرپرست باشگاه استقلال تهران در مورد مسائل مختلف باشگاه پیش از آغاز فصل حرف می‌زند.

منصور پورحیدری ؛ او این فصل مدیرفنی استقلال است. مردی که همه می گویند حامی اصلی پرویز مظلومی در مسیر رسیدن به نیمکت استقلال بوده است اما خودش این گفته را تکذیب می کند. او می گوید انتخابش یک مربی پرسپولیسی بوده تا این وصله ها را به او نچسبانند.

مشروح این مصاحبه را در ادامه بخوانید.

پورحیدری

شما گفتید حسین فرکی را می خواستید به استقلال بیاورید درحالی که متهم هستید به نقش مستقیم در آمدن مظلومی به استقلال. این را پاشازاده هم گفته است...
همه فکر می کردند من پرویز را آوردم، ولی شخصا دلم می خواست فرکی بیاید. بعد آقای با منصوریان صحبت کردم. بعدی هم خارجی بود. دوستان هی می گویند من پرویز را آوردم ولی این طور نیست.
پیشکسوتان این را می گفتند؟
کلا نه این طور نبود. در رسانه‌های بعضی از دوستان و کلا محافل ورزشی. من خودم اول رفتم سراغ حسین فرکی و او انتخاب اولم بود. البته پرویز دوست خوب من است و به کارش اعتقاد دارم اما این بار اول سراغ فرکی رفته بودم.
ولی حسین فرکی که پرسپولیسی است؟
نه، با حسین زندگی کرده‌ام و همکار بودیم، به این صورت نیست که یک طرفه فکر بکند. او یک مربی حرفه ای و اخلاق مدار است. یکی از بهترین مربیان فنی ایران است و کارش را بر اساس اصول اخلاقی و حرفه ای اش انجام می دهد. او پرسپولیس هم بازی کرده اما من با شناختی که از حسین دارم، نمی توانیم بگوییم چون پرسپولیس بازی کرده ، هیچ وقت به استقلال نمی آید.
یعنی ممکن است بیاید؟
ما برای امسال با او حرف زدیم اما به من گفت می خواهد در سپاهان بماند و ترجیحش این بود که در یک تیم بی حاشیه کار کند. او در چند ساله اخیر فوتبال مان عالی نتیجه گرفته است.

به استقلال برگردیم. اینکه شما گفتید استقلال شانس قهرمانی نیست و نباید از تیم انتظار قهرمانی داشت را قطعا هواداران نمی پذیرند...
ببینید اصلا این طوری نیست. من هم بهتر از هر کسی می دانم که استقلال همیشه باید مدعی قهرمانی باشد. من عمرم را در این تیم گذاشتم و همه این چیزها را بهتر از خیلی ها می دانم. ولی یکسری بازیکن جوان به تیم امسال ما اضافه شدند.این باعث می شود تا ما کمی زمان بخواهیم. تیمی که جمع شده ، دیرتر از حد معمول ، تمریناتش را شروع کرده است. انتظار از استقلال همیشه قهرمانی است ولی بالاخره این تیم زمان می خواهد. کادرفنی کارشان را دیر شروع کردند. جوان هایی هم که به تیم آوردیم باید عادت کنند با که از این پس قرار است پیراهن استقلال را بر تن بکنند و فکر می کنم این چند هفته ای زمان می برد.
این دستورتان برای بایگانی شدن پیراهن شماره 7 فرهاد مجیدی دلخوری های زیادی به همراه داشت...
ببینید یک بحثی سر پیراهن شماره 7 در اردوی کردان پیش آمد، من آن‌جا مدیر تیم بودم. نمی خواستم اردو به هم بریزد. گفتم فعلا شماره را کسی نپوشد. چون باید مدیریت می کردم. در آن بازه زمانی، آقای افشارزاده حضور نداشتند. هیات مدیره هم جلسه ای نداشت. من گفتم این شماره را نگه داریم تا تصمیم درباره اش را مدیران تیم بگیرند و از این جنجال ها از بین برود.
ولی پیشکسوتان تیم مثل علی جباری و حسن روشن از این اتفاق ناراحت شدند...

اصلا قرار نیست و من نگفتم این شماره بایگانی شود. من فقط برای حفظ آرامش تیم، گفتم هیات مدیره و مدیریت باشگاه در این باره تصمیم بگیرند. در آن لحظه نیاز بود تا یک تصمیم بگیرم و تصمیم من این بود که کسی شماره 7 را نپوشد. این شماره بایگانی نشده که پیشکسوتان دلخور شوند و اصلا من نمی توانم این کار را بکنم.

خیلی ها معتقدند مظلومی کار سختی در استقلال دارد. درست مثل حمید استیلی در سالی که جای دایی به پرسپولیس رفت . اینکه ممکن است اعتراض ها از همان هفته نخست آغاز شود!

یعنی کرار جو اردو را به هم ریخته بود؟

نه . اردو آرام بود. من به این چیزها وارد نیستم، ولی تو اینستاگرام یک بحثی شده بود. که بحثش به اردوی ما هم رسید. من هم گفتم کسی این شماره را نپوشد. البته کرار هم مسئله را پذیرفت و قرار شد تا همان شماره 13 خودش را بپوشد تا دیگر مسئله ای ایجاد نشود.

ولی مثلا هنوز آقای افشارزاده از اینکه کرار در تیم مانده دلخور است و می گوید این بازیکن با مسئولیت گروه فنی مانده...

این دیگر به نظر سرمربی ربط داشت. آنها به کرار نیاز داشتند و خواستند که بماند. مسئولیت این بازیکن را هم به عهده گرفته اند. من هم سعی می کنم حاشیه ها کمتر شود. مسائل فنی بازیکن با مربی است ولی اگر حاشیه به وجود بیاید حتما بر اساس مسئولیتی که دارم ، ورود می کنم.

خیلی ها معتقدند مظلومی کار سختی در استقلال دارد. درست مثل حمید استیلی در سالی که جای دایی به پرسپولیس رفت . اینکه ممکن است اعتراض ها از همان هفته نخست آغاز شود!

استقلال همین است. مظلومی سال ها با این تیم بوده و شرایط را می داند. هوادار انتظار برد دارد و حق مسلمش است ، ولی امیدوارم حمایت از او بچه ها از روی سکوها وجود داشته باشد تا تیم شرایط مناسبی پیدا کند. هوادار از خرید ها و سن تیم راضی است و باعث می شود تا صبوری بیشتری به خرج داده شود. اما در هر حال نتیجه برای هوادار مهم است. از همان هفته اول هم اگر نتیجه نگیری ، اعتراض ها ممکن است شروع شوند. مظلومی با این شرایط بیگانه نیست. او عمری را در استقلال گذرانده و خیلی خوب می داند اینجا کجاست.او اینجا زندگی کرده ، با این شرایط غریبه نیست.

درباره بازی هفته دوم با تیم قلعه نویی...اصلا صحبت نمی کنم. ببینید این بازی هیچ فرقی با بازی های دیگر ندارد. همین بازی اول هم اگر ببازیم ممکن است هوادار شعار بدهد . این بازی اول و دوم ندارد. همه بازی ها برای مان سخت است و 3 امتیاز دارد . امیر قلعه نویی یک استقلالی است و شکی در این نیست. او دنبال برد است و ما داریم برای بردن می جنگیم. این بازی حساسیت دیگری ندارد و هیچ فرقی با مسابقات بعدی مان نمی کند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : خبرانلاین