تبیان، دستیار زندگی
در روز ۷ مرداد، مایکروسافت بیلد نهایی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران ثبت نام شده قرار خواهد داد. کاربران ویندوز ۷ و ۸ که ویندوز جدید را رزرو کرده اند می توانند آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند اما اگر ویندوز ۱۰ را رزرو نکرده باشید راهی برای نصب آن وجود
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کامپیوتر خود را برای نصب ویندوز 10 آماده کنیم


در روز ۷ مرداد، مایکروسافت بیلد نهایی ویندوز ۱۰ را در اختیار کاربران ثبت نام شده قرار خواهد داد. کاربران ویندوز ۷ و ۸ که ویندوز جدید را رزرو کرده‌اند می‌توانند آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند اما اگر ویندوز ۱۰ را رزرو نکرده باشید راهی برای نصب آن وجود دارد؟ این مقاله را دنبال کنید تا مراحل نصب ویندوز ۱۰ از رزرو تا نصب و راه‌اندازی را مرور کنیم.
ویندوز 10

آیا می‌خواهید در روز عرضه ویندوز ۱۰ آن را نصب کنید ؟
با عرضه‌ی ویندوز ۱۰ همگی برای دانلود و نصب آن ذوق زده خواهیم بود. در روزهای اولیه در تلاش برای مشاهده کردن تغییرات رابط کاربری در سیستم عامل جدید خواهیم بود. اما نکته‌ای در این میان هست که کمتر به آن توجه می‌شود. اگر ویندوز ۱۰، روان‌ترین و بهترین ویندوز تاریخ هم باشد، قطعا ایراداتی و مشکلاتی به خصوص در نسخه‌های اولیه خواهد داشت.
مایکروسافت در وبسایت رسمی خود، ملزومات سیستمی برای بروزرسانی به ویندوز ۱۰ را این گونه بیان می‌کند:
o پردازنده: ا گیگاهرتز یا بیشتر
o رم: ا گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگابایت برای نسخه ۶۴ بیتی
o حافظه داخلی مورد نیاز: ۱۶ گیگابایت
o کارت گرافیکی: دیوایس‌ گرافیکی DirectX 9 مایکروسافت با درایور WDDM
o حساب کاربری مایکروسافت و دسترسی به اینترنت
البته نگاهی به ملزومات سیستمی ذکر شده نشان می‌دهند که غالب افرادی که کامپیوتر دارند می‌توانند ویندوز ۱۰ را نصب و اجرا کنند.

ویندوز ۱۰ به مدت یک سال برای بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، پس بهتر است اگر قصد بروز رسانی دارید قبل از ۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ این کار را انجام دهید چرا که پس از تاریخ آپگرید به ویندوز ۱۰ فقط از طریق خرید آن ممکن خواهد بود.

با رزرو ویندوز ۱۰ خود را آماده‌ی بروزرسانی کنید
مایکروسافت تصمیم گرفته که به جای قرار دادن لینک دانلود و دادن اجازه‌ی دسترسی به عموم، ویندوز ۱۰ را در چند مرحله عرضه کند. این تصمیم برای جلوگیری از ایجاد بار ترافیک اضافی بر روی سرورها در روز اول، اتخاذ شده است. البته این اتفاق به معنای این نیز است که باید برای مطمئن شدن از دریافت ویندوز ۱۰، جای خود را در صف دانلود رزرو کنید.

ویندوز 10

برای رزرو جای خود در صف دانلود، نیاز به نصب اپلیکیشن Get Windows 10 دارید. اگر بروزرسانی ویندوز شما در حال حاضر به صورت خودکار دانلود و نصب می‌شود، می‌توانید آیکون این اپلیکیشن را در قسمت راست نوار اعلانیه‌ها در پایین صفحه ببینید. اگر این اپلیکیشن را ندارید، مایکروسافت دلایل این اتفاق را نیز شرح داده است:
o سیستم شما باید حداقل به ویندوز ۷ سرویس پک یک یا ویندوز ۸.۱ بروز شده باشد
o بروزرسانی خودکار برای ویندوز شما غیرفعال است
o شما عملکرد بروزرسانی لازم برای ویندوز را غیرفعال کرده یا از نصب خارج کرده‌اید
o ویندوز شما نسخه‌ی کپی بوده و اصلی نیست
از فایل‌های خود بک‌آپ بگیرید
مانند بروزرسانی‌های قبلی از سیستم عاملی به سیستم عامل جدیدتر، فایل‌ها و مدارک موجود بر روی حافظه‌ی سیستم شما دچار تغییر نخواهند شد، البته نمی‌توان از این مورد اطمینان کامل و صد درصدی داشت. دلیلی برای امتحان کردن آن نیز وجود ندارد. تا زمان معرفی مدت کافی برای بک‌آپ گیری از اطلاعات و مدارک مهم وجود دارد. توصیه می‌شود قبل از بروزرسانی حتماً این کار را انجام دهید.
حالا ویندوز را خریداری کنید
ویندوز ۱۰ به مدت یک سال برای بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران خواهد بود، پس بهتر است اگر قصد بروز رسانی دارید قبل از ۷ مرداد ماه سال ۱۳۹۵ این کار را انجام دهید چرا که پس از تاریخ آپگرید به ویندوز ۱۰ فقط از طریق خرید آن ممکن خواهد بود. گفتنی است نسخه‌ی هوم ویندوز جدید، ۱۲۹ دلار قیمت دارد.

گارسچی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:

http://zoomit.ir/howto/computer/22404-how-to-prepare-your-pc-for-windows-10
http://farnet.ir/1393/07/74297/10-great-new-features-in-windows-10/