تبیان، دستیار زندگی
مسوول ایرانی رقابت های جام باشگاه های فوتسال آسیا در اصفهان می گوید، حساسیت بر روی نام تیم اماراتی بی مورد است و «الخلیج» مشکلی برای حضور در این مسابقات ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک تیم اماراتی با نام الخلیج در ایران


 مسوول ایرانی رقابت‌های جام باشگاه‌های فوتسال آسیا در اصفهان می‌گوید، حساسیت بر روی نام تیم اماراتی بی‌مورد است و «الخلیج» مشکلی برای حضور در این مسابقات ندارد.

ای اف سی

علی ابرقویی‌نژاد که رییس هیات فوتبال استان اصفهان نیز هست در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: تیم الخلیج امارات به دلیل نامی که دارد برای حضور در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا مشکلی ندارد. برخی‌ها بیش از حد بر روی این موضوع حساس شده‌اند. این تیم نامی مجهول و جعلی ندارد! که برای شرکت در این مسابقات به مشکل بر بخورد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که در طی سال‌های اخیر موضوع ایرانی بودن نام "خلیج همیشه فارس" همواره مورد تاکید بوده است اما برخی از کشورهای حاشیه‌ خلیج فارس با جعل کردن این نام از عبارت مجعول خلیج ع ر ب ی استفاده کرده‌اند و معمولا هم برای خلاصه نویسی این عبارت جعلی از عبارت «الخلیج» در مکاتبات و نامگذاری‌های خود استفاده می‌کنند.

هم‌چنین «ال» قبل از کلمه "خلیج" نشانه معرفه در زبان عربی است و اصولا استفاده از این نشانه در قبل از اسامی و کلمات به این معنی است که آن نام برای مخاطب عرب شناخته شده است و نکره نیست و از آنجایی که همواره عرب‌ها بر استفاده از عنوان جعلی خلیج ع رب ی تاکید داشته‌اند کلمه الخلیج همان عنوان جعلی خلیج ع ر ب ی است و قطعا در نگاه یک عرب مفهوم دیگری ندارد.

رئیس هیات فوتبال استان اصفهان در ادامه هم‌چنین درباره روند ورود تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به ایران گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط AFC تیم‌ها از 6 و 7 مرداد وارد ایران می‌شوند، اما برخی از تیم‌ها برای برپایی اردو و برگزاری مسابقات دوستانه زودتر به ایران سفر کردند. القادسیه کویت 4، 5 روز است که به ایران آمده و نماینده قرقیزستان نیز در تهران به سر می‌برد. هم‌چنین تیم‌های نفت الوسط عراق و شنژن چین شنبه شب وارد کشور شدند.

هم‌چنین «ال» قبل از کلمه "خلیج" نشانه معرفه در زبان عربی است و اصولا استفاده از این نشانه در قبل از اسامی و کلمات به این معنی است که آن نام برای مخاطب عرب شناخته شده است و نکره نیست و از آنجایی که همواره عرب‌ها بر استفاده از عنوان جعلی خلیج ع رب ی تاکید داشته‌اند کلمه الخلیج همان عنوان جعلی خلیج ع ر ب ی است و قطعا در نگاه یک عرب مفهوم دیگری ندارد

ابرقویی‌نژاد ادامه داد: امنیت جام باشگاه‌ها کامل خواهد بود. همانطور که کشورمان امن و امان است این مسابقات نیز در امنیت کامل برگزار می‌شود. هم‌چنین این رقابت‌ها طبق اعلام AFC مراسم افتتاحیه ندارد و تنها مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که با هماهنگی شهرداری اصفهان با واحد اتوبوسرانی انجام شده است اتوبوس‌هایی در چند نقطه از شهر به صورت ویژه اقدام به اعزام تماشاگران خواهند کرد تا دوری ورزشگاه از شهر برای آنان مشکل‌ساز نشود.

ابرقویی‌نژاد در پایان گفت: تلاش‌های زیادی را تمام دستگاه‌های حاضر برای آماده‌سازی سالن انجام دادند تا برای این مسابقات آماده شود. تلاش می‌کنیم مسابقات خوب و آبرومندی برگزار شود.

بخش ورزشی تبیان