تبیان، دستیار زندگی
استقلال مدل جدید یا استقلال مظلومی در لیگ پانزدهم به چه شکلی خواهد بود؟ چه سرنوشتی انتظار این تیم را می کشد؟ ناکامی های دو فصل اخیر را جبران می کند یا در ناکامی هت تریک می کند؟!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگیــزه، اسلحه اصلی استقلال


 استقلال مدل جدید یا استقلال مظلومی در لیگ پانزدهم به چه شکلی خواهد بود؟ چه سرنوشتی انتظار این تیم را می‌کشد؟ ناکامی‌های دو فصل اخیر را جبران می‌کند یا در ناکامی هت‌تریک می‌کند؟!

رحمتی و  قلعه نویی و برهانی و

برای رسیدن به جواب این پرسش‌ها باید صبر كرد و منتظر بود تا لیگ پانزدهم استارت بخورد اما آنچه واضح و مشخص است انگیزه‌های پرویز مظلومی و بازیكنان آبی‌پوش، برگ برنده استقلال محسوب می‌شود.

اگرچه مسائل فنی، تاكتیكی، جسمانی، تیم مربیگری، قدرت بدنی و تغذیه و... برای موفقیت و كامیابی یك تیم لازم و ضروری است اما نمی‌توان از انگیزه غافل شد، چرا كه بسیاری اوقات عوامل انگیزشی و روحی- روانی باعث شده است تیم‌های قدرتمند برابر رقبای ضعیف‌تر پرچم سفید را بالا آورده و تسلیم شوند.

این مقدمه‌ای بود تا برسیم به استقلال مدل جدید، تیمی كه مظلومی جمع كرده و بسیاری از بازیكنانش برای اثبات توانایی‌های فنی‌شان لحظه‌شماری می‌كنند. این استقلال، تیمی سرشار از مردان باانگیزه است و برای شناخت مردان اثرگذار و انگیزه‌های این تیم بد نیست این مطلب را تا انتها دنبال كنید.

پرویز مظلومی
ركورددار پیروزی‌های متوالی در دربی بزرگ پایتخت پرویز سوبله چوبله نام دارد، او سال‌ها پیش از این تك‌گل پیروزی‌بخش استقلال در پرتماشاگرترین دربی تاریخ را زد تا نامش را جاودانه كند. مظلومی دو فصل سرمربی استقلال بود، لیگ دهم (90-89) و یازدهم (91-90). او در سالی كه آبی‌پوشان را به مقام قهرمانی جام حذفی رساند، در لیگ برتر نیز سوم شد و بنا به دلایلی عجیب او را كنار گذاشتند تا جایش را به شخص دیگری بدهند. مظلومی حالا با دنیایی انگیزه و به دست آوردن تجربیات جدیدتر به نیمكت استقلال برگشته تا ثابت كند در حق او اشتباه شده و برای دربی‌ها نیز برنامه‌های خاصی دارد.

مهدی رحمتی
تمام آنهایی كه مهدی رحمتی را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند او برای اثبات شایستگی‌هایش ثانیه‌شماری می‌كند. او كه با آمدن مظلومی بازگشت دوباره‌ای به استقلال داشت و پیراهن شماره یك و بازوبند كاپیتانی را پس گرفت، می‌خواهد نشان دهد كادر فنی سابق استقلال درباره‌اش اشتباه كرده است! البته همه به خوبی می‌دانند انگیزه بالای رحمتی یك دلیل دیگر نیز دارد؛ كروش...

خسرو حیدری
اگر از خسرو حیدری بپرسید بدترین فصل فوتبالی‌ات را نام ببر، بدون شك از لیگ چهاردهم حرف می‌زند! او با خسرو حیدری آماده و تأثیرگذار از زمین تا آسمان تفاوت داشت و برخی‌ها بر این باور بودند حیدری با بالا رفتن سنش به مرز بازنشستگی نزدیك شده است. حتماً مصاحبه حیدری را فراموش نكرده‌اید كه به خبرورزشی گفت: من نشان می‌دهم هنوز خسرو حیدری واقعی هستم.

تمام آنهایی كه مهدی رحمتی را می‌شناسند، به خوبی می‌دانند او برای اثبات شایستگی‌هایش ثانیه‌شماری می‌كند. او كه با آمدن مظلومی بازگشت دوباره‌ای به استقلال داشت و پیراهن شماره یك و بازوبند كاپیتانی را پس گرفت، می‌خواهد نشان دهد كادر فنی سابق استقلال درباره‌اش اشتباه كرده است! البته همه به خوبی می‌دانند انگیزه بالای رحمتی یك دلیل دیگر نیز دارد؛ كروش...

آرش برهانی
«به پایان فوتبالت رسیدی! بازیكنان سرعتی فوتبالشان زود تمام می‌شود و تو به خط پایان رسیدی...» این جمله‌ای بود كه مربی سابق استقلال خطاب به برهانی بر زبان آورد و حالا مهم‌ترین انگیزه او برای فصل آتی است. كاپیتان دوم استقلال در لیگ چهاردهم جایی در اندیشه‌های فنی سرمربی سابق نداشت و خود را مدیون مظلومی می‌داند كه او را در تیم محبوبش نگه داشت. حالا آرش برای جبران محبت مظلومی و اثبات تمام نشدن فوتبالش به قلعه‌نویی و البته قرارداد خوب در سال‌های آینده انگیزه‌های زیادی دارد و با تمام وجود بازی خواهد كرد.

سجاد شهباززاده
شهباززاده، در نیم‌‌فصل اول لیگ چهاردهم و در اولین سال حضورش در استقلال شروعی رویایی داشت و گل‌های حساس و ارزشمند زیادی را به ثمر رساند اما در نیمه دوم لیگ برتر دیگر آن مهاجم پرتوان نبود، آمدن رضا عنایتی باعث شد یك خط عقب‌تر برود و از دروازه دور شود. او كه به واسطه این اتفاقات تیم ملی را از دست داد، می‌خواهد علاوه بر كسب عنوان آقای گلی و اثبات اشتباه تاكتیكی نیم‌فصل دوم لیگ قبل، خود را به كروش نیز تحمیل كند. او مهاجم اول مظلومی در فصل پانزدهم خواهد بود.

روزبه چشمی، جابر انصاری، میثم مجیدی
این سه نفر با نظر مستقیم مظلومی استقلالی شدند. آنها به خوبی می‌دانند منتقدان زیادی را پیش‌رو دارند و آن قدر باید در لیگ پانزدهم خوب باشند تا ثابت كنند مظلومی در انتخاب آنها اشتباه نكرده است. این سه تازه‌وارد در تمرینات استقلال انگیزه‌های زیادی دارند و سختكوشی آنها سرمربی آبی‌ها را امیدوار كرده است.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خبر ورزشی