تبیان، دستیار زندگی
اعتراض فرهاد مجیدی به پیراهن شماره 7 که قرار بود بر تن کرار جاسم برود خیلی ها را به یاد ماجرای پیراهن شماره 7 و 8 پرسپولیس انداخت. چند سال قبل شماره 7 پرسپولیس را به یک نوجوان 16 ساله دادند که آن اتفاق کلی سر و صدا کرد. عده ای گفتند پروین ناراحت شده ولی خ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش علی کریمی به پیراهن شماره 8


اعتراض فرهاد مجیدی به پیراهن شماره 7 که قرار بود بر تن کرار جاسم برود خیلی‌ها را به یاد ماجرای پیراهن شماره 7 و 8 پرسپولیس انداخت.


کریمی و مجیدی

چند سال قبل شماره 7 پرسپولیس را به یک نوجوان 16 ساله دادند که آن اتفاق کلی سر و صدا کرد. عده‌ای گفتند پروین ناراحت شده ولی خود پروین در رسانه‌ها هیچ حرفی نزد هر چند که بعدا پیراهن شماره 7 را به بازیکنان دیگری هم دادند. در پرسپولیس علاوه بر شماره 7، پیراهن شماره 8 هم ارزش خاصی دارد چون بر تن بزرگانی چون ناصر محمدخانی، مجتبی محرمی، مجتبی کرمانی و علی کریمی رفته است. جالب این‌که یکی، دو سال قبل این پیراهن را به یک خارجی به نام اسکپاتوویچ دادند که او اصلا بازی نکرد و مدام دور زمین می‌دوید. وقتی به علی کریمی گفتند نظرت در مورد این‌که پیراهن شماره 8 را به یک بازیکن دیگر داده‌اند چیست فقط یک جمله گفت: «اصلا برایم مهم نیست!» جالب این‌که امسال هم این پیراهن را رضا نورالهی می‌پوشد که فصل گذشته چند بازی خوب انجام داد اما به هر حال بازیکن بزرگی نیست. در پرسپولیس چون امثال پروین، کریمی و محرمی حساسیت چندانی به شماره پیراهن‌ها ندارند معمولا مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود و از حاشیه رسانه‌ای هم خبری نیست اما در استقلال به محض آن‌که اعلام شد کرار می‌خواهد پیراهن شماره 7 را بر تن کند فرهاد مجیدی واکنش نشان داد و در اینستاگرامش نوشت هیچ کس در این مورد با من صحبت و هماهنگی نکرده است! البته حرف‌های خود کرار هم جالب نبود. او با ادبیاتی آمیخته با خشونت گفت: «من شماره 7 را می‌پوشم و اصلا این‌که چه شماره‌ای را بر تن کنم به کسی ربطی ندارد.» بلافاصله پس از مصاحبه کرار مسئولان استقلال با او صحبت کرده و گفتند اصلا به صلاح تو نیست با مجیدی وارد درگیری شوی و پیراهن شماره 7 هم نه تنها کمکی به تو نمی‌کند بلکه فقط برایت دردسرساز می‌شود. خلاصه استقلالی‌ها کلی با کرار کلنجار رفتند تا او از خر شیطان پایین آمد و قبول کرد پیراهن شماره 13 قبلی‌اش را بپوشد تا جلوی حاشیه‌ها گرفته شود هر چند که بعید است کرار در طول فصل دوباره حاشیه نداشته باشد و سر مسائل دیگر جنجال به پا نکند.

جالب این‌که یکی، دو سال قبل این پیراهن را به یک خارجی به نام اسکپاتوویچ دادند که او اصلا بازی نکرد و مدام دور زمین می‌دوید. وقتی به علی کریمی گفتند نظرت در مورد این‌که پیراهن شماره 8 را به یک بازیکن دیگر داده‌اند چیست فقط یک جمله گفت: «اصلا برایم مهم نیست!» جالب این‌که امسال هم این پیراهن را رضا نورالهی می‌پوشد که فصل گذشته چند بازی خوب انجام داد اما به هر حال بازیکن بزرگی نیست

استقلالی‌ها می‌گویند پیراهن شماره 7 بهانه است و فرهاد مجیدی سر مسائل دیگری دلخوری دارد؛ مثلا او عقیده داشت که یک مربی خارجی باید به کادر فنی استقلال اضافه شود و یا امیرحسین صادقی برگردد که هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد. مسئله دیگر این‌که مظلومی مدام می‌گوید من با فرهاد مجیدی در تماسم اما فرهاد در پیامش نوشته بود هیچ تماسی با کسی نداشته و استقلال با نظر خود مظلومی و مشاورانش بسته شده و نه رای و نظر او. این روزها شایعه شده که عده‌ای در باشگاه استقلال بدشان نمی‌آید پیراهن شماره 7 فرهاد مجیدی را به یک بازیکن دیگر مثلا خارجی بدهند اما بعید است مظلومی چنین اشتباه بزرگی را انجام دهد و با دستان خودش تیم استقلال را به حاشیه ببرد. او خوب می‌داند که رفتارها و عکس‌العمل‌های مجیدی کاملا غیر قابل پیش‌بینی است و هر لحظه امکان دارد به سیم آخر بزند و... به همین خاطر ته دلش دوست ندارد پیراهن شماره 7 را به کسی بدهد و رابطه‌اش با فرهاد خراب شود.

چند نکته

1. فرهاد مجیدی مدتی در استقلال شماره 15 را بر تن می‌کرد؛ شماره‌ای که بعدها بر تن برادرش فرزاد رفت. در آن سال‌ها (86) شماره 7 استقلال محمد نوازی بود که این روزها عضو کادر فنی استقلال است.

2. فرهاد در الوصل امارات به مدت چند سال پیراهن شماره 11 را بر تن می‌کرد و آنجا هرگز پیراهن شماره 7 نمی‌پوشید.

3. یک زمانی پیراهن شماره 7 استقلال بر تن امثال شاهرخ بیانی و مجید نامجومطلق بود هر چند که آن‌ها هم بعدا شماره‌های خود را عوض کردند.

4. شماره 7 استقلال را بعد از فرهاد مجیدی حدود 1.5 سال بایگانی کردند. این کار اولین بار توسط علی فتح‌ا...زاده انجام شد.

5. یک بار (سال 86) فرهاد مجیدی پیراهن شماره 7 استقلال را از نوازی خواست که محمد نوازی به شکل نه چندان جالبی درخواست او را رد کرد و خودش پیراهن شماره 7 را ‌پوشید.

بخش ورزشی تبیان


منبع : خراسان نیوز