تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به تخصیص 2 در هزار بودجه خود به روابط عمومی ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختصاص 2 در هزار بودجه به روابط عمومی ها

بهمن جلیلیان

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام گفت: دستگاه های اجرایی نسبت به تخصیص 2 در هزار بودجه خود به روابط عمومی ها اهتمام ویژه ای داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی، بهمن جلیلیان اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی دولت به ریاست محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و با عضویت روسای مراکز اطلاع رسانی وزارتخانه ها و سازمان های مستقل کشوری مصوب کرده که پروژه های مهم در استان ها باید پیوست رسانه ای داشته باشند.

وی افزود: این پیوست رسانه ای باید در قالب مصاحبه مدیر دستگاه با خبرگزاری ها و مطبوعات محلی و تهیه بولتن و بروشور به منظور انعکاس هر چه بهتر خدمات دولت به مردم صورت گرفته باشد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری ایلام یادآور شد: دستگاه های اجرایی بر اساس تصمیم این شورا موظف هستند 2 در هزار بودجه خود را برای تجهیز روابط عمومی ها و کمک به آگاهی بخشی عموم مردم از فعالیت های صورت گرفته هزینه کنند.

جلیلیان تاکید کرد: با توجه به فقر رسانه ای دولت در مقایسه با دولت های قبلی و مظلومیت دولت تدبیر و امید در بیان خدمات انجام شده به مردم، شورای اطلاع رسانی دولت دستگاه ها را موظف کرده به هنگام تبادل موافقت نامه ها 2 در هزار بودجه خود را برای تقویت جایگاه روابط عمومی ها اختصاص دهند.

وی گفت: بدون شک با اجرایی شدن این طرح نه تنها خدمات دولتمردان در حوزه مختلف به شکل بسیار بهتری در اختیار مردم قرار می گیرد بلکه رسانه ها و بویژه مطبوعات محلی و استانی نیز با توجه به مشکلات مالی می توانند از این محل منتفع شوند.

مشاور استاندار ایلام اضافه کرد: برای اجرای هر چه بهتر این مهم در استان ها شورای هماهنگی روابط عمومی ها به ریاست استاندار و شورای اطلاع رسانی نیز با دستور استاندار و ریاست معاون سیاسی، امنیتی و دبیری مدیرکل روابط عمومی تشکیل شده اند.

جلیلیان افزود: مطبوعات و رسانه ها بعنوان یکی از ارکان توسعه فرهنگی کشور که موتور محرکه و قلب پیشرفت جوامع محسوب می شوند باید بیش از پیش در برنامه ریزی های کلان مسوولان مورد توجه قرار گیرند.

وی پیشنهاد کرد برای اجرای دقیق مصوبات شورای اطلاع رسانی، استانداران مدیران دستگاه ها را مکلف کنند نسبت به تخصیص 2 در هزار بودجه به روابط عمومی ها اهتمام داشته و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز الزام داشتن پیوست رسانه ای در اجرای طرح ها توسط دستگاه های مجری را رعایت کند.

تنظیم: هومن بهلولی