تبیان، دستیار زندگی
ت دارم شقایق دهقان كه هم اینك مشغول ایفای نقش در سریال «باغ مظفر» است، گفت: قبل از این كه به این مساله فكر كنم كه چگونه نقشم را مقابل دوربین بازی كنم، بیشترین اصرارم بر این بود كه نقشی كاملا متفاوت به من سپرده شود. ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شقایق دهقان:

اصرار به نقشی متفاوت دارم


شقایق دهقان كه هم اینك مشغول ایفای نقش در سریال «باغ مظفر» است، گفت: قبل از این كه به این مساله فكر كنم كه چگونه نقشم را مقابل دوربین بازی كنم، بیشترین اصرارم بر این بود كه نقشی كاملا متفاوت به من سپرده شود.

این بازیگر در گفت‌وگو با ایسنا ، با متفاوت خواندن نقشش در «باغ مظفر» نسبت به آن چه تاكنون از وی شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان كرد: در این سریال نقش دختری را بازی می‌كنم كه به خانواده‌ای امروزی تعلق دارد. او پس از مدتی با كامران پسر خان مظفر ازدواج می‌كند كه خانواده‌ی عجیب و غریبی دارد و همین مساله مشكلات و حوادث خنده‌داری را برایش پدید می‌آورد.

شقایق دهقان به این پرسش ایسنا كه آیا مشكلات كارهای روتین، به بازی وی لطمه‌ای وارد نكرده است، پاسخ منفی داد و افزود: شرایط كار در سریال‌های روتین بسیار سخت است، اما از آن جا كه مدت‌هاست در چنین سریال‌هایی بازی می‌كنم، تقریبا عادت كرده‌ام.

این بازیگر هم‌چنین در پاسخ به این پرسش كه كامل نبودن تمامی قسمت‌ها تا چه اندازه در موفقیت كارهای روتین تاثیرگذار است، گفت: كامل نبودن فیلمنامه به نویسنده، كارگردان و بازیگر اجازه‌ می‌دهد كه شاهد عكس‌العمل‌های مردم باشد و این نظرات را در كار خود اعمال كند. در چنین شرایطی ممكن است یك نقش برای بازیگر نوشته می‌شود، پررنگ یا كم رنگ شود.

به اعتقاد دهقان، كامل نبودن فیلمنامه سریال‌های روتین این امكان را در اختیار عوامل سازنده قرار می‌دهد تا داستان‌های مورد علاقه بینندگان را پررنگ كند.

این بازیگر در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی تكه كلام‌هایی كه توسط شخصیت‌های سریال‌های روتین به كارگرفته می‌شود، خاطرنشان كرد: خیلی اهل تكه كلام نیستم و تا به حال هم چنین كاری نكرده‌ام تا به این مساله برسم كه آن چه مردم خوششان می‌آیند را انجام بدهم یا خیر.

شقایق دهقان در پایان درباره برخی تكه كلام‌ها و اعمال تكراری كه در سریال «شب‌های برره» از وی شاهد بوده‌ایم، گفت: برای این تكه كلام‌ها تصمیم نگرفته بودم. گاه بازیگر حركات یا تكه كلام‌هایی را در بازی‌اش پیدا می‌كند و فكر می‌كند آن‌ها را ادامه دهد.

این اتفاق برای من در شب‌های برره كاملا غیر ارادی رخ داد و پس از این كه دیدم مردم ادایم را در می‌آورند فهمیدم كه برخی كلماتی كه به كار می‌برم به عنوان تكه كلام در بین مردم جا افتاده است.

منبع : ایسنا