تبیان، دستیار زندگی
لیگ های سیزدهم و چهاردهم، لیگ هایی توأم با شگفتی و البته استرس فراوان بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لیگ پانزدهم و مدعیان قهرمانی


لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم، لیگ‌هایی توأم با شگفتی و البته استرس فراوان بود.


فوتبال

در لیگ سیزدهم و در هفته آخر این رقابت‌ها 5 تیم شانس قهرمانی داشتند و این مهم در هیچ یك از لیگ‌های دنیا به چشم نمی‌خورد.
در آن هفته در هر دقیقه از بازی‌ها یك تیم قهرمان بود و دقیقه‌ای بعد چهره قهرمان عوض می‌شد.
در لیگ چهاردهم هم تا هفته ماقبل آخر لیگ 6 تیم شانس قهرمانی داشتند كه این تعداد در هفته آخر به 3 تیم كاهش یافت.
در روزهای اخیر تیم‌های لیگ پانزدهم در حال یارگیری و آماده‌سازی خود برای روزهای آغازین لیگ بودند و مطابق نفراتی كه تا امروز جذب كرده‌اند، می‌توان 4 تیم سپاهان اصفهان، تراكتورسازی تبریز، نفت تهران و ذوب‌آهن اصفهان را جزو مدعیان جدی قهرمانی دانست و استقلال و پرسپولیس هم با توجه به اینكه معمولاً در این قاعده كلی می‌گنجند، انتظار می‌رود جزو مدعیان باشند اما اینكه واقعاً این‌گونه خواهد بود یا خیر را گذشت چند هفته از رقابت‌های لیگ مشخص می‌كند.

دو تیم سرخابی پایتخت سال گذشته مشكلات بسیار زیادی داشتند و نفراتی كه تا امروز جذب كرده‌اند، این امیدواری را به وجود نمی‌آورد كه آنها را به سوی تیم‌های مدعی سوق دهند ولی گاهی اتفاقات برخلاف انتظارات رقم می‌خورد و شاید استقلال و پرسپولیس برخلاف انتظار بتوانند نتایجی رقم بزنند كه باب میل هواداران‌شان باشد.
در میان تیم‌های دیگر باید گفت سپاهان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی اسكلت اصلی خود را حفظ كرده و 3، 4 بازیكن برای رفع برخی نقاط ضعفش به جمع خود افزوده است.
باقی ماندن حسین فركی و شناخت كامل او از نفراتش به زردپوشان كمك می‌كند كه از هفته اول به عنوان اصلی‌ترین مدعی كسب عنوان قهرمانی خود را معرفی كنند. سپاهان تا اینجای لیگ‌برتر تنها تیمی است كه قهرمانی خود را تكرار كرده كه آن هم دو فصل پیاپی اتفاق افتاده و سبب شده زردها 3 قهرمانی پیاپی را جشن بگیرند و اكنون هم این شانس را دارند كه بار دیگر قهرمانی را به اردوگاه زرد ببرند.

نفت هم چند مهره اصلی‌‌اش را از دست داد ولی به جرأت می‌توان گفت نفراتی كه به خدمت گرفته نه تنها ضعیف‌تر از نفرات جداشده نیستند بلكه در مواردی حتی از آنها بهتر هستند و همین شانس قهرمانی نفت را افزایش می‌دهد

تراكتورسازی هرچند تغییرات زیادی داشته ولی نفرات بسیار خوبی را جذب كرده و با حفظ سرمربی‌‌اش می‌تواند امسال هم جزو مدعیان اصلی قهرمانی باشد.
تبریزی‌ها با تجربه اتفاقات تلخ هفته آخر فصل قبل، دیگر می‌دانند كه فقط باید به خودشان اعتماد كنند و روی پای خودشان بایستند.

نفت هم چند مهره اصلی‌‌اش را از دست داد ولی به جرأت می‌توان گفت نفراتی كه به خدمت گرفته نه تنها ضعیف‌تر از نفرات جداشده نیستند بلكه در مواردی حتی از آنها بهتر هستند و همین شانس قهرمانی نفت را افزایش می‌دهد، كمااینكه این تیم هم سرمربی فصل قبل خود را حفظ كرده و این امتیاز مثبتی برای زردهای تهرانی است.
در اردوگاه ذوب‌آهن هم همین شرایط حاكم است‌؛ حفظ نفرات و اسكلت اصلی و همین‌طور سرمربی فصل قبل و جذب چند مهره جدید برای رفع نقاط ضعف.
تنها چند روز تا شروع رقابت‌های لیگ باقی ‌مانده و از همان هفته اول می‌توان حدس زد چه تیمی مدعی قهرمانی خواهد بود و این از خصایص فوتبال ایران است!


بخش ورزشی تبیان