تبیان، دستیار زندگی
لیگ پانزدهم پر از بازی های حساس و برخوردهای تماشایی و جذاب است. اما بعضی مسابقه ها جذاب تر هستند. رویارویی هایی که از حالا بسیاری انتظارشان را می کشند. جایی که دوستان و دشمنان فوتبالی به هم می رسند، 20 بازی حساس این فصل را جدا کردیم که هر کدام برای خودشا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام ملاقات‌ها جذاب فصل


لیگ پانزدهم پر از بازی‌های حساس و برخوردهای تماشایی و جذاب است. اما بعضی مسابقه ها جذاب‌تر هستند. رویارویی‌‌هایی که از حالا بسیاری انتظارشان را می‌کشند. جایی که دوستان و دشمنان فوتبالی به هم می‌رسند، 20 بازی حساس این فصل را جدا کردیم که هر کدام برای خودشان می‌توانند کلی حاشیه و جنجال داشته باشند. نفراتی مثل امیرقلعه نویی، علیرضا منصوریان، علی دایی، جواد نکونام و پرویز مظلومی بازیگران اصلی این رویارویی هستند.

1) امیر و استقلال

استقلال و پرسپولیس

رویارویی امیر قلعه نویی و پرویز مظلومی در هفته دوم یکی از جذابترین و احتمالا پر حاشیه ترین بازی‌های لیگ پانزدهم خواهد بود. حضور مجید صالح و دستیار سابق ژنرال روی نیمکت کنار پرویز مظلومی و مهدی رحمتی به‌عنوان کاپیتان درون زمین این بازی و حواشی آن را دو چندان می‌کند. امیر می‌آید تا مقابل تیم سابق‌اش اعاده حیثیت کند و پرویز هم دنبال اثبات توانایی‌اش برابر پرافتخارترین مربی لیگ برتر است.

2) پرویز و رضای آقای گل

اولین بازی استقلال در لیگ برتر برابر یک تیم تازه صعود کرده جذابیت خاصی نمی‌تواند داشته باشد. اما حضور یک نفر در تیم مشهدی این دیدار به ظاهر ساده را حساس می‌کند. رضا عنایتی می‌خواست یک فصل دیگر در استقلال بماند و بعد با پیراهن تیم محبوبش از فوتبال خداحافظی کند. اما پرویز مظلومی به اندازه یک بازیکن نیمکت‌نشین هم رضای آقای گل را قبول نداشت. حالا باید دید عنایتی می‌تواند توانایی‌اش را به سرمربی استقلال دیکته کند. گل زدن احتمالی رضا در این بازی برای مظلومی گران تمام می‌شود.

3) استقلال با سرمربی واقعی‌اش

علیرضا منصوریان گزینه اول و اصلی باشگاه و هواداران برای نشستن روی نیمکت استقلال بود. مخالفت باشگاه نفت علی‌منصور را از جایگاهی که برای رسیدن به آن تلاش می‌کرد دور نگه‌داشت و سرانجام پرویز مظلومی که سرمربی شد. علی منصور هنوز هم بزرگترین آلترناتیو نیمکت‌ استقلال است. مظلومی اگر در هفته پنجم این بازی را به شاگرد سابق‌اش واگذار کند سکوها و رسانه‌ها حسابی او را در تنگنا می‌گذارند. رویارویی جلال حسینی و استقلالی‌ها هم که سوژه نقل و انتقالات شده بود در نوع خود جذاب است.

4) استقلال - پرسپولیس

داربی به خودی خود حساس و پرحاشیه است. اما این حساسیت و حاشیه برای پرویز سوبله چوبله دو چندان است. 4 برد پیاپی و از طرفی خوردن 3 گل در 10 دقیقه از ایمون زاید و واگذار کردن بازی 2 بر صفر برده پرویز مظلومی را در داربی‌ها به یک مرد ویژه تبدیل کرده است. داربی برای پرویز حکم مرگ و زندگی را دارد. بردن داربی‌ یعنی خوشبختی پرویز و باختن می‌تواند معنای خداحافظی از استقلال باشد.

5) استقلال - نکو

پرویز مظلومی خودش نام جواد نکونام را به‌عنوان گزینه اصلی‌اش در نقل و انتقالات مطرح کرد و دستیارش مجید صالح هم با کاپیتان سابق تیم‌ملی تماس گرفت تا به استقلال بیاید. اما بعد از این ماجرا آبی‌ها دیگر سراغی از جواد نگرفته‌اند و حتی اعلام کردند این بازیکن پا به سن گذاشته را نمی‌خواهند. حالا که جواد به سایپا رفته رویارویی او با تیم سابق‌اش در هفته سیزدهم تماشایی خواهد بود.

این اولین رویارویی جواد و استقلال بعد از جدایی‌اش از این تیم است.

6) پرسپولیس- سپاهان

پرسپولیس در هفته سوم مهمان سپاهان است. رویارویی زرد و قرمزها همیشه پرحاشیه و جذاب بوده. از ماجرای داوری‌ها به ویژه بحث غش کردن محسن قهرمانی به طرف سپاهان که توسط علی دایی مطرح شد و حاشیه‌های بعد از آن گرفته تا بحث آب‌های آلوده که هنوز هم سوژه خبرنگاران است. ماجرای سرباز احمدی که نابینا شد و دعوای بنگر و هواداران سپاهان را هم به این‌ها اضافه کنید. امسال هم حاج صفی تا آستانه پرسپولیسی شدن پیش رفت. تقابل بنگر و هواداران سپاهان هم زیر ذره‌بین رسانه‌ها خواهد بود.

بازی هفته دوم لیگ برتر رویارویی علیرضا منصوریان و علی دایی است. اما این تمام جذابیت این بازی نیست. جلال حسینی و پیام صادقیان هم برابر سرمربی محبوب خودشان قرار می‌گیرند. بدون شك در برخورد این سه نفر یعنی منصوریان، جلال حسینی و صادقیان با دایی صحنه‌های جذاب و اتفاقات به یادماندنی رخ خواهد داد

7) برانکو- یحیی

یحیی گل محمدی گزینه اصلی مدیران باشگاه برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس بود. حتی با مربی سابق صحبت و مذاکرات خوبی هم انجام شد. اما هربار به دلایلی بازگشت یحیی به پرسپولیس میسر نشد. گل‌محمدی مثل علیرضا منصوریان برای آبی‌ها اصلی‌ترین آلترناتیو نیمکت پرسپولیس است. جدا از این مساله حضور محسن مسلمان که در لیست مازاد یحیی قرارداشت و به پرسپولیس آمد هم از دیگر جذابیت‌های این بازی خواهد بود.

8) پرسپولیس-تراکتورسازی

پرسپولیس هر دو بازی رفت و برگشت را به تراکتورسازی باخت و تیم فصل دنبال گرفتن انتقام است. تراکتورسازان فصل قبل با بردن پرسپولیس اخراج علی دایی را در این نیم فصل اول رقم زدند. از طرف دیگر فرشاد احمدزاده که از نفرات اصلی تاثیرگذار تراکتوربود امسال با پیراهن پرسپولیس برابر تیم و هواداران تبریزی قرار می‌گیرد. این رویارویی می‌تواند حاشیه‌های جالبی را به دنبال داشته باشد.

9) دایی -برانکو

یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل در هفته هشتم رقم می‌خورد. جایی که صبای قم با علی دایی و محمد عباس‌زاده برابر پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ قرار می‌گیرد. عباس‌زاده مورد بی‌مهری سرمربی کروات پرسپولیس قرار گرفت و در نهایت وارد لیست مازاد شد. دایی هم دل‌خوشی از پرسپولیسی‌ها ندارد که فقط چند هفته به او فرصت دادند و برکنارش کردند.

سرمربی فصل پیش پرسپولیس مانند بازی معروف راه‌آهن و پرسپولیس شاید باز هم دست‌هایش را به نشانه شادی رو به آسمان دراز کند و فریاد پیروزی سر دهد؛ البته شاید!

10) قلعه- پرسپولیس

در هفته دهم امیر قلعه‌نویی با ملوان به پرسپولیس برانكو می‌رسد. ژنرال انگیزه زیادی دارد تا شكست در داربی برگشت كه آخرین ضربه را به او زد و منجر به بركناری‌اش شد را تلافی كند. امیر كه همیشه برابر مربیان خارجی مشكل داشته شاید بدش نیاید این بار پرسپولیس را ببرد و حكم بركناری مربی كروات را امضا كند. از طرف دیگر تقابل پژمان نوری و مازیار زارع هم با هم تیمی‌های سابق‌شان دیدنی است.

11) نفت – پرسپولیس

جدال نفت و پرسپولیس از حساس‌ترین بازی‌های این فصل است. پیام صادقیان و جلال حسینی كه هر دو با وجود ابراز تمایل برای پرسپولیسی ماندن و پرسپولیسی شدن با نه محكم و بزرگ برانكو روبه‌رو شدند حالا برابر مربی كروات انگیزه‌های زیادی دارند. رویارویی این دو با هم تیمی‌های سابق از جمله محسن بنگر و محسن مسلمان هم از دیگر جذابیت‌های این بازی است. علی‌منصور استقلالی هم برای به دست آوردن دل هواداران هم كه شده حسابی جلوی پرسپولیس انگیزه دارد.

12) گزینه پرسپولیس – گزینه استقلال

بازی هفته دوم لیگ برتر رویارویی علیرضا منصوریان و علی دایی است. اما این تمام جذابیت این بازی نیست. جلال حسینی و پیام صادقیان هم برابر سرمربی محبوب خودشان قرار می‌گیرند. بدون شك در برخورد این سه نفر یعنی منصوریان، جلال حسینی و صادقیان با دایی صحنه‌های جذاب و اتفاقات به یادماندنی رخ خواهد داد.

13) داش علی - ژنرال

رویارویی امیر قلعه‌نویی و علیرضا منصوریان در ایستگاه چهارم لیگ برتر از دیگر جذابیت‌های لیگ پانزدهم است. در فصل گذشته هواداران علی منصور برای بركناری قلعه‌نویی و آمدن منصوریان به استقلال بنر روزشمار نصب كردند. در نهایت ژنرال بركنار شد اما نیمكت او به علی‌منصور نرسید! امیر بازی رفت و برگشت فصل گذشته را به هم‌تیمی و شاگرد سابقش باخت و حالا وقت جبران مافات است.

14) پرسپولیس – سایپا

جواد نكونام استقلالی در هفته ششم برابر پرسپولیس و هوادارانش قرار می‌گیرد. البته این‌بار با پیراهن نارنجی سایپا برابر قرمزها صف‌آرایی می‌كند. واكنش احتمالی هواداران به جواد در این بازی دیدنی خواهد بود. به هرحال او یك استقلالی تمام عیار محسوب می‌شود و احتمالا باید واكنش منفی هواداران پرسپولیس را انتظار بكشد. البته جواد در تیم‌ملی با برانكو ایوانكوویچ كار كرده و روبه‌رو شدن این دو نفر هم دیدنی است.

بازی هفته دوازدهم سایپا و ملوان یعنی رویارویی امیر قلعه‌نویی و جواد نكونام! برخورد این دو دوست قدیمی كه در دادگاه هم مشكلات‌شان حل نشد پرحاشیه و پرتنش می‌شود. هم امیر و هم جواد زیر ذره‌بین رسانه‌ها هستند. بازی كه در انزلی برگزار می‌شود جای خود را دارد و شاید سكوها هم به جواد امان ندهند. جدا از این برخورد مجید جلالی و قلعه‌نویی هم معمولا جذاب می‌شود

15) ذوب‌آهن – نفت

بازی هفته هفتم میان نفت تهران و ذوب‌آهن برای علی‌منصور حكم بازی انتقامی را دارد. منصوریان و شاگردانش در بازی برگشت لیگ چهاردهم باخت سنگین 5 بر 3 را برابر ذوب‌آهن متحمل شدند و فینال حذفی را هم به حریف واگذار كردند. حالا سرمربی جوان نفت به دنبال جبران و تلافی آن دو ناكامی بزرگ است كه ابتدا قهرمانی لیگ برتر و بعد جام حذفی را از تیمش گرفت.

16) ملوان – فولاد

در طول فصل گذشته از دراگان اسكوچیچ به عنوان جانشین امیر قلعه‌نویی نام برده می‌شد. ژنرال فصل قبل مغلوب برنامه و تفكرات مربی صرب شد. حالا او در تیم شمالی‌اش دنبال شكست دادن تیم جنوبی با اسكوچیچ است. باید دید امیر می‌تواند انتقامش را از آلترناتیو فصل قبل بگیرد یا بازهم مغلوب اجنبی‌ها خواهد شد. آرش افشین مهاجم فصل گذشته فولاد هم این فصل برابر تیم سابقش قرار می‌گیرد.

17) صبای قم – ذوب‌آهن

علی دایی و یحیی گل‌محمدی در هفته دوازدهم به هم می‌رسند. گل‌محمدی در راه‌آهن دستیار شهریار بود. همكاری كه تجربه چندان خوبی نبود و زیاد هم دوام نداشت. جدال سرمربی‌های سابق پرسپولیس كه هنوز هم از گزینه‌های اصلی نشست روی نیمكت این تیم هستند بسیار تماشایی خواهد بود. شاید بتوان این دیدار را جدالی برای نیمكت پرسپولیس تعبیر كرد. در مجموع تقابل دایی و یحیی از هر نظر دیدنی است.

18) جواد و قلعه و ماجرای شكایت

بازی هفته دوازدهم سایپا و ملوان یعنی رویارویی امیر قلعه‌نویی و جواد نكونام! برخورد این دو دوست قدیمی كه در دادگاه هم مشكلات‌شان حل نشد پرحاشیه و پرتنش می‌شود. هم امیر و هم جواد زیر ذره‌بین رسانه‌ها هستند. بازی كه در انزلی برگزار می‌شود جای خود را دارد و شاید سكوها هم به جواد امان ندهند. جدا از این برخورد مجید جلالی و قلعه‌نویی هم معمولا جذاب می‌شود.

19) ملوان – تراكتور

هواداران ملوان و تراكتور در حالت عادی نیز با هم مشكل و كل‌كل حسابی دارند. حالا كه امیر قلعه‌نویی سرمربی ملوان شده شرایط حساس‌تر هم می‌شود. هواداران تراكتور با سرمربی موفق و سابق خودشان بدجوری مشكل دارند. حالا تصور كنید بازی تراكتور و ملوانی كه امیر قلعه‌نویی هم یك طرف آن است. این بازی دو تیم پر نظامی سوژه است. اعتراض باشگاه ملوان به پول دادن تراكتورسازان به فوتبالیست‌های سرباز را هم اضافه كنید. رویارویی امیر با یك مربی خارجی یا اجنبی هم از دیگر سوژه‌های این مسابقه است.

20) شهریار و ژنرال

یكی از بهترین روزهای لیگ پانزدهم روز رویارویی امیر قلعه‌نویی و علی دایی است. دو مربی پرافتخار لیگ برتر كه مشتركات زیادی دارند. سرمربی‌های سابق تیم‌ملی كه هنوز دنبال نیمکت كارلوس كی‌روش هستند. نبرد مربی‌های سابق استقلال و پرسپولیس در صبا و ملوان هم زیبا و حساس است. ژنرال و شهریار فوتبال ایران بعد از بازی استقلال و تراكتور جذاب‌ترین بازی هفته چهاردهم را برگزار می‌كنند.

بخش ورزشی تبیان

منبع : گل