تبیان، دستیار زندگی
با توجه به عملکرد خوب تیم ملی والیبال در لیگ جهانی 2015 چند بازیکن ایران موردتوجه تیم های اروپایی قرار گرفته اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دور باطل تنیس ایران


تیم ‌ملی تنیس ایران باز هم به گروه سه آسیا سقوط کرد تا دور باطل تنیس ایران ادامه داشته باشد.

تنیس

دو تیم ایران و کویت برای ماندگاری در گروه دو مسابقات دیویس کاپ به مصاف یکدیگر رفتند و پس از سه روز ر‌قا‌بت در نهایت کویت از پنج بازی در سه دیدار (دو بازی انفرادی و یک بازی دو نفره) به پیروزی رسید تا ایران دوباره به گروه سه آسیا سقوط کند.
در واقع تنیس ایران در سالهای اخیر در ساختن نفرات جدید ناتوان بوده و وضعیت به گونه‌ای است که تیم ملی هنوز به یک بازیکن که 16 سال پیش هم در دیویس کاپ عضو تیم ملی بوده، محتاج است و بهترین نفر تیم هم بدون حضور دائم در تمرینات تیم ملی، از آمریکا سفر می‌کند.
بازیکنان تنیس ایران چه کسانی که سالیان دراز نام ملی‌پوش بودن را با خود یدک می‌کشند و چه نفراتی که عنوان مدعی بودن را در سر می‌پرورانند، تا زمانی که به حضور در لیگ برتر و نهایتا یکی، دو هفته‌ فیوچرز کیش قناعت کنند با بحث حر‌فه‌ای بودن فاصله بسیاری خواهند داشت و پایان ماجرا نیز سقوط دوباره به دسته سوم دیویس کاپ در منطقه آسیا است.

در واقع تنیس ایران در سالهای اخیر در ساختن نفرات جدید ناتوان بوده و وضعیت به گونه‌ای است که تیم ملی هنوز به یک بازیکن که 16 سال پیش هم در دیویس کاپ عضو تیم ملی بوده، محتاج است و بهترین نفر تیم هم بدون حضور دائم در تمرینات تیم ملی، از آمریکا سفر می‌کند

در واقع وقتی برنامه‌ریزی مناسبی وجود ندارد و تمام برنامه‌های فدراسیون برای تیم ملی تنها تمرین در یکی، دو ماه مانده به آغاز دیویس کاپ برای روی فرم آوردن بدن‌ ملی‌پوشان و حضور در یکی، دو هفته‌ فیوچرز است، نمی‌توان انتظار داشت که با این تفکر تنیس ایران بتواند بهتر از این نتیجه بگیرد. در این شرایط هم، بازیکنان ترجیح می‌دهند بیشتر به فکر آموزش تنیس به شاگردان خود و درآمدزایی از این طریق باشند.
فدراسیون تنیس که همیشه عنوان کرده مشکل مالی ندارد باید به فکر پرورش نیروهای جدید برای تیم ملی باشد و هزینه کردن برای نفراتی که امتحان خود را پس داده‌اند، چیزی جز هدر دادن بودجه ورزش کشور و ادامه داشتن دور باطل تنیس ایران نیست.

بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا