تبیان، دستیار زندگی
یک شنبه در رقابت های تور جهانی موج سواری اتفاقی نادر رخ داد. زمانی که میک فانینگ قهرمان 3 دوره رقابت های جهانی موج سواری برای شروع کارش در فینال تور جهانی به آب زد، هرگز فکر نمی کرد که به جای مبارزه با موج های سهمگین مجبور شود با بزرگ ترین و درنده ترین قا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمله کوسه به قهرمان موج‌سواری جهان


یک‌شنبه در رقابت‌های تور جهانی موج‌سواری اتفاقی نادر رخ داد. زمانی که میک فانینگ قهرمان 3 دوره رقابت‌های جهانی موج‌سواری برای شروع کارش در فینال تور جهانی به آب زد، هرگز فکر نمی‌کرد که به جای مبارزه با موج‌های سهمگین مجبور شود با بزرگ‌ترین و درنده‌ترین قاتل دریا مبارزه کند؛ مبارزه‌ای برای زنده ماندن در اقیانوس خشمگین اطلس.
موج سواری

داستان از جایی شروع شد که فانینگ به صورت درازکش روی تخته موج خود در انتظار فرصت مناسبی بود تا کارش را شروع کند اما در همین لحظه یک کوسه سفید 6 متری از پشت به او نزدیک می‌شود و بقیه داستان از زبان خود این موج‌‌سوار استرالیایی: «وقتی متوجه شدم که کوسه‌ پشت سرم است، فقط پایم را کشیدم و وقتی او به سمت من حمله کرد، انتهای تخته موجم را گرفت. اگر پایم را نمی‌کشیدم، قطعا به‌جای تخته موج پایم را می‌بلعید. کوسه سعی کرد مرا به زیر آب بکشد و فکر می‌کنم ضربه‌ای که به چشمش زدم، باعث شد تا کمی فاصله بگیرد. می‌دانستم که دوباره حمله خواهد کرد اما دریا با من بود، نه با کوسه! در همان لحظه موج بزرگی آمد که به من کمک کرد فاصله‌ام با کوسه بیشتر شود و این فرصت مناسبی بود تا نیروهای امداد برسند.» فانینگ در ادامه مبارزه با کوسه سفید یا مرگ سفید را سخت‌ترین لحظه زندگی خود توصیف کرد و گفت: «واقعا سخت بود و فقط منتظر دندان‌های تیز او بودم. می‌دانستم که این بار مبارزه برای مدال و قهرمانی نیست و باید برای زنده ماندنم، بجنگم. وقتی شنا می‌کردم، نمی‌‌دانستم پاهایم سر جایشان هستند یا نه. واقعا خدا را شکر می‌کنم که بلایی سرم نیامد و توانستم از حمله کوسه قاتل جان سالم به در ببرم. وقتی سوار قایق نجات شدم، آن‌قدر ترسیده بودم که با خودم گفتم دیگر هرگز به اقیانوس باز نخواهم گشت اما حالا برای بازگشت به آب و سوار شدن روی موج‌های اقیانوس لحظه‌شماری می‌کنم.»

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان نیوز