تبیان، دستیار زندگی
ماراتن بیست و ششم لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ پس از ۶۸ روز رقابت نزدیک و دیدنی بهترین های دنیا شامگاه یکشنبه با قهرمانی خروس های فرانسوی در سرزمین قهوه به پایان رسید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فرانسه قهرمان لیگ جهانی شد


ماراتن بیست و ششم لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۵ پس از ۶۸ روز رقابت نزدیک و دیدنی بهترین‌های دنیا شامگاه یکشنبه با قهرمانی خروس های فرانسوی در سرزمین قهوه به پایان رسید.

لیگ جهانی والیبال ، والیبال فرانسه

مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال از روز شنبه ۲۶ تیرماه با حضور شش تیم برتر مرحله مقدماتی به میزبانی برزیل در سالن " ماراکانا زینهو"  ریودوژانیرو آغاز و ساعاتی قبل با قهرمانی فرانسه به پایان رسید.

دو تیم فرانسه و صربستان در یکصد و هفتاد و چهارمین مسابقه لیگ جهانی امسال برای تعیین تیم قهرمان این دوره از مسابقات در بازی پایانی به مصاف یکدیگر رفتند. تیم ملی والیبال فرانسه از همان ابتدا بازی را خوب شروع کرد و برتری خود را به حریف تحمیل کرد. صربستان می توانست ست سوم را سود خود خاتمه دهد و چند امتیاز هم پیش بود ولی فرانسوی ها که از روحیه بالایی برخوردار بودند به خوبی به بازی برگشته و در نهایت این دست و کل بازی را در سه ست متوالی و با نتایج  ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر۲۳ صربستان را شکست داده و قهرمان بیست و ششمین دوره لیگ جهانی والیبال شدند.

ملی پوشان فرانسه در این مسابقه که هجدهمین مسابقه آنان در لیگ جهانی امسال محسوب می شد، هفدهمین پیروزی و قهرمانی را جشن گرفتند. تنها شکست فرانسه برابر آمریکا در سومین روز دور مقدماتی مرحله نهایی صورت گرفته بود.

تیم ملی والیبال فرانسه که در دور مقدماتی سطح دو، ۱۲ پیروزی برابر تیم های ژاپن، جمهوری چک و کره جنوبی (هر تیم چهار پیروزی) به دست آورده بود، در مرحله نهایی سطح دو نیز در دو مسابقه تیم های آرژانتین و بلغارستان میزبان این مرحله را شکست داد. این تیم در مرحله نهایی لیگ جهانی نیز موفق به شکست برزیل، لهستان و صربستان شد تا با کسب عنوان قهرمانی جایزه یک میلیون دلاری قهرمانی را به خود اختصاص دهد.

ملی پوشان فرانسه در این مسابقه که هجدهمین مسابقه آنان در لیگ جهانی امسال محسوب می شد، هفدهمین پیروزی و قهرمانی را جشن گرفتند. تنها شکست فرانسه برابر آمریکا در سومین روز دور مقدماتی مرحله نهایی صورت گرفته بود

تیم های آمریکا و لهستان که در مرحله مقدماتی با تیم ملی کشورمان همگروه بودند در بازی رده بندی به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی سه بر صفر آمریکا مدافع عنوان قهرمانی بازی ها همراه بود تا به این ترتیب مقام سوم برای آنها در این دوره ثبت شود.

در پایان این دوره از مسابقات اسامی بهترین بازیکنان اعلام شد که تیم ملی کشورمان به دلیل غیبت در مرحله نهایی و با وجود ارائه بازیهای دیدنی نماینده ای در بین آنها نداشت.  بر همین اساس "ماکسول هولت" آمریکایی عنوان بهترین مدافع وسط ، "ساتورسکی" از لهستان به عنوان بهترین لیبرو ، "تیونتی" از فرانسه به عنوان بهترین پاسور ، "آلکساندر آتناسویچ" از صربستان به عنوان بهترین پشت خط زن  را به خود اختصاص داده و هر کدام ۱۰ هزار دلار جایزه دریافت کردند.

همچنین "اروینیا" از فرانسه با کسب عنوان بهترین آبشار زن و امتیاز آورترین بازیکن (بهترین بازیکن لیگ جهانی ۲۰۱۵) در مجموع ۴۰ هزار دلار جایزه دریافت کرد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : مهر