تبیان، دستیار زندگی
فوتبال به عنوان محبوب ترین ورزش جهان به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده و در این میان جذب اسپانسر روی پیراهن یک شیوه بسیار قدیمی و کاملا شناخته شده در دنیای اقتصاد فوتبال است. افزایش محبوبیت فوتبال برای اسپانسرها خبر خوبی است که سخت می کوشند تا از بخشی از این ج
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انگلیسی​ها بالاتر از بارسا و رئال


فوتبال به عنوان محبوب‌ترین ورزش جهان به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده و در این میان جذب اسپانسر روی پیراهن یک شیوه بسیار قدیمی و کاملا شناخته شده در دنیای اقتصاد فوتبال است.
فوتبال جهان

افزایش محبوبیت فوتبال برای اسپانسرها خبر خوبی است که سخت می‌کوشند تا از بخشی از این جذابیت برای خود پول در بیاورند. به همین دلیل هم رقم قرارداد برندهای جهانی با تیم‌های مطرح دنیای فوتبال سال به سال بیشتر می‌شود. روزنامه بیلد آلمان در گزارشی به معرفی این قراردادهای نجومی پرداخته است.

1. منچستریونایتد

منچستریونایتد یکی از پردرآمدترین تیم‌های فوتبال است که بالاترین مبلغ قرارداد اسپانسر را با شرکت آمریکایی شورلت دارد. قرارداد منچستر با شورلت 7 ساله است و نام این کمپانی آمریکایی تا سال 2021 روی پیراهن شیاطین سرخ دیده خواهد شد. منچستر با این قرارداد سالی 53 میلیون یورو از شورلت می‌گیرد.

2. چلسی

قرارداد امسال چلسی با کمپانی یوکوهاما باعث شد تا این تیم انگلیسی جایگاه سال 2014 بارسا در رده دوم اسپانسرشیپی را از آن خود کند. قرارداد چلسی با این برند ژاپنی 5 ساله است و تا سال 2020 اعتبار دارد. یوکوهاما با پرداخت سالانه 40 میلیون یورو توانست از امسال جای سامسونگ را روی پیراهن آبی‌های لندن بگیرد.

3. آرسنال

این فصل هم نام هواپیمایی امارات را روی پیراهن آرسنال خواهیم دید. قرارداد جدید هواپیمایی امارات با توپچی‌های لندن 5 ساله است. آرسنال با امضای این قرارداد سالیانه 30 میلیون یورو درآمدزایی می‌کند.

4. بارسلونا

با قراردادهای جدیدی که در جزیره به امضا رسید بارسلونا جایگاه 3 سال پیش خود در صدر جدول را از دست داده و حالا چهارمین تبلیغ گران‌قیمت دنیای فوتبال را روی پیراهن خود دارد. قرارداد هواپیمایی قطر با آبی‌اناری‌ها سالیانه 27 میلیون یورو ارزش دارد. البته این قرارداد در سال 2016 به اتمام می‌رسد و بدون شک هواپیمایی قطر برای ادامه همکاری با بارسا باید مبلغ هنگفتی بپردازد.

5. بایرن‌مونیخ

بایرن سال‌هاست که با تبلیغ دویچه تلکام در مستطیل سبز حاضر می‌شود. قرارداد جدید باواریایی‌ها با این کمپانی آلمانی در سال 2014 امضا شد. رقم این قرارداد سالانه 25 میلیون یوروست و تا سال 2017 اعتبار دارد.

پرواز امارات یکی از تبلیغات ثابت روی پیراهن بازیکنان تیم رئال‌مادرید بوده است. این تیم برای تبلیغ شرکت اماراتی سالانه 20 میلیون یورو دریافت می‌کند. قرارداد خطوط هواپیمایی امارات با رئال تا سال 2018 اعتبار دارد

6. رئال‌مادرید

پرواز امارات یکی از تبلیغات ثابت روی پیراهن بازیکنان تیم رئال‌مادرید بوده است. این تیم برای تبلیغ شرکت اماراتی سالانه 20 میلیون یورو دریافت می‌کند. قرارداد خطوط هواپیمایی امارات با رئال تا سال 2018 اعتبار دارد.

7. لیورپول

استاندارد چارترد با قرارداد 20 میلیون یورویی در سال برند خود را روی پیراهن اصلی تیم لیورپول آگهی کرده است. این قرارداد تا سال 2016 اعتبار دارد.

8. تاتنهام

تاتنهام به عنوان یکی از محبوب‌ترین تیم‌های شهر لندن در سال 2014 با قراردادی 16 میلیون یورویی با کمپانی AIA به توافق رسید. این قرارداد تا سال 2017 اعتبار دارد.

9. منچسترسیتی

باشگاه منچسترسیتی در سال 2011 با امضای قرارداد 10 ساله با شرکت هواپیمایی الاتحاد نام این شرکت را روی پیراهن خود حک کرد. شرکت هواپیمایی اتحاد سالانه 7.5 میلیون یورو به این باشگاه پرداخت می‌کند. این شرکت اماراتی همچنین یک هواپیمای اختصاصی را با رنگ لباس‌های این تیم در اختیار این باشگاه انگلیسی قرار داده است.

10. پاری‌سن‌ژرمن

سال گذشته پاری‌سن‌ژرمن قراردادی جدید به مدت 5 سال با شرکت هواپیمایی امارات‌ایر‌لاین به عنوان حامی مالی منعقد کرد. این قرارداد برای باشگاه بزرگ پاریسی سالی 7 میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان نیوز