تبیان، دستیار زندگی
ی کنند نه نفر از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور فیلم های بخش سینمای ایران ( سودای سیمرغ) بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را انتخاب می کنند. این اعضا از سوی علیرضا رضا داد دبیر جشنواره منصوب شدند. "احمد امین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

9 مدیر، منتقد وسینماگر فیلم های ایرانی را انتخاب می کنند

نه نفر از هنرمندان و کارشناسان فرهنگی کشور فیلم های بخش سینمای ایران ( سودای سیمرغ) بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را انتخاب می کنند.

این اعضا از سوی علیرضا رضا داد دبیر جشنواره منصوب شدند.

"احمد امینی" ، "حسن برزیده"، "عزیزاله حاجی مشهدی"، "مجید رضابالا" ، "جمال شورجه" ، "یداله صمدی" ، "حسین کرمی"، "مجتبی مشیری" و "محمدحسین نیرومند" اعضای هیات انتخاب بخش سینمای ایران جشنواره هستند.

***


احمد امینی

منتقد، نویسنده و فیلمساز، فیلم هایی چون "غریبانه" ، "این زن حرف نمی زند" ، "سایه های هجوم" و "چتری برای دو نفر" و مجموعه تلویزیونی "اولین شب آرامش" را در پرونده کاری دارد.


حسن برزیده

متولد 1339 فارغ التحصیل رشته سینما از دانشگاه هنر، فعالیت در سینما را از سال 1362 آغاز کرد و فیلم هایی چون "دکل" ، "پرواز خاموش" و "شوخی های خدا" را در پرونده کاری دارد وی پیشتر مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس بوده است .


عزیزاله حاج مشهدی

متولد 1329 فارغ التحصیل کارشناسی ارشد زبان شناسی، از سال 1350 به عنوان نویسنده منتقد فیلم و مدرس سینما فعالیت می کند .

وی ضمن نگارش ده ها طرح و فیلمنامه و مقالات متعدد و کتاب، کارگردانی دو اثر مستند را نیز به عهده داشته است .


مجید رضابالا

متولد 1347 معاون سابق بخش فرهنگی سیما فیلم بوده و هم اکنون مشاور فرهنگی معاون امور سینمایی وزارت ارشاد و معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی است .


جمال شورجه

متولد 1333 شهرستان زنجان، فارغ التحصیل رشته سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر، فعالیت سینمایی خود را از سال 1367 با فیلم "روزنه" آغاز کرد وی فیلم هایی چون "عملیات کرکوک" ، "حماسه مجنون" ، "دایره سرخ"، "باشگاه سری" و "وعده دیدار" را به همراه مجموعه‌هایی چون "پرده عشق" ، "لبه تیغ" و "پرونده های مجهول" را در پرونده کاری دارد، شورجه هم اکنون به عنوان مشاور کارگردان در پروژه "حضرت یوسف" به کارگرانی فرج اله سلحشور فعالیت می کند.


یداله صمدی

متولد 1331 مراغه فعالیت سینمایی خود را از سال 1350 آغاز کرد و اولین فیلم سینمایی خود را به نام مردی که زیاد می دانست در سال 1363 جلوی دوربین برد وی تاکنون فیلم هایی چون "اتوبوس" ، "ساوالان" ، "دو نفر و نصفی" ، "معجزه خنده" ، "دمرل" ، "سارای" و "شهر آشوب" را ساخته، وی پیشتر مدیرعامل خانه سینما بوده است .


حسین کرمی

متولد 1341 دکترای فلسفه از دانشگاه تهران ، به عنوان مدیر گروه ارتباطات دانشکده سیما و معاون پژوهشی دانشکده صدا و سیما و معاون فرهنگی سیما فیلم فعالیت کرده است و هم اکنون مدیر شبکه چهار سیما است .


مجتبی مشیری

متولد 1336 تهران فارغ التحصیل دوره تخصصی فیلمسازی و رشته فیزیک است که به عنوان موسس شبکه چهار سیما مدیر شبکه های "یک" و "دو" و رییس هیات مدیره و مدیرعامل امور تلویزیونی و سینمایی بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و شوراهای پروانه ساخت و نمایش معاونت امور سینمایی و مدیر عامل شرکت فرهنگی و هنری "صبا" فعالیت کرده و هم اکنون مدیر کل بازرگانی صدا و سیما است .


محمدحسین نیرومند

متولد 1341 مشهد ، فارغ التحصیل رشته کارشناسی طراحی صنعتی از دانشگاه تهران ، پیش از این به عنوان مدیر طرح و برنامه و گروه جوان شبکه دو سیما و مشاور مرکز طرح و برنامه ریزی سازمان صدا و سیما فعالیت داشته، وی هم اکنون مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان است .

منبع: خبرگزاری آنا