تبیان، دستیار زندگی
حتما به یاد می آورید ، زمانی که کودک بودید و به کنار رودخانه یا دریا می رفتید، چه می کردید؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زینب عشقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با دیدنش، چشمانتان گرد می شود!
سنگ های زیبا


حتما به یاد می آورید ، زمانی که کودک بودید و به کنار رودخانه یا دریا می رفتید، چه می کردید؟ شاید ساعت ها خودتان را با انواع سنگ ها و گوش ماهی ها سرگرم می کردید و از دیدن رنگ ها و طرح های قشنگ آن ذوق می کردید!


یکی از نشانه های قدرت خدای بزرگ در روی زمین، خلق هزاران هزار سنگ های متفاوت و زیباست که از خیلی از آنها به عنوان سنگ های قیمتی نام برده می شود، سنگ هایی که روی همین زمینی که ما زندگی میکنیم، تشکیل می شوند و شاید ما بارها از کنارشان، بی تفاوت رد شده ایم!
پیشنهاد ما این است که چشمانتان را بشویید و از زیبایی های زندگی، لذت ببرید...

سنگ های زیبا

سنگ های زیبا

شاید سوالی که در ذهن شکل گیرد این باشد که این سنگ های قیمتی و زیبا چگونه تشکیل می شوند و در کجاها یافت می شوند؟
در پاسخ باید گفت، غالباً اکثر جواهر سنگ ها در زیر سطح زمین تشکیل می شوند. برخی براثر معدن کاری و برخی دیگر بر اثر فرایند های زمینی مانند گسلش(زلزله)، چین خوردگی و آتشفشان، به سطح زمین آورده می شوند. برخی از این فرایند ها قادرند سنگ ها را از اعماق بیش از 400 کیلومتر در زیر زمین بر سطح آن بیاورند.
محیط های شکل گیری آنها هم متفاوت است، مثلا: آب ها با کانی ها واکنش می دهند و آنها را در خود حل می کنند. نوع کانی تشکیل شده بستگی به نوع عناصر حل شده در آب دارد، چنانچه واکنش آب با سنگ های غنی از سلیس صورت گرفته باشد، (برای مثال ماسه سنگ ها)  سنگ های زیبای آمسیست، عقیق و اوپال تشکیل می شود، چنانچه آب با سنگ های غنی از مس واکنش دهد، فیروزه ، مالاکیت و یا آزوریت تشکیل می شوند .

سنگ های زیبا

فیروزه
سنگ های زیبا

مالاکیت
سنگ های زیبا

آزوریت

نوع دیگر، زمانیست که محلول های حاوی آب باران و یا آب های ناشی از سرد شدن توده های ماگمای آتشفشان، فضاهای خالی مثل ترک ها را پر می کنند سنگ های قیمتی مانند زمرد، تورمالین، بریل و ...تبلور پیدا می کند.

سنگ های زیبا

تورمالین
سنگ های زیبا

برخی از این نوع سنگ ها در ماگماها یا حباب های گازی (چاله ها) در سنگ های آتشفشانی متبلور می شوند. مانند: یاقوت، توپاز و ...
نمی دانم تا به حال سری به نمایشگاه های سنگ های زیبا و قیمتی زده اید یا نه؟  حتما به این نمایشگاه ها، حتی شده فقط به قصد بازدید، سری بزنید و از دیدن این همه زیبایی طبیعی، لذت ببرید.

سنگ های زیبا


 زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


مطالب مرتبط:
آخوندی که بلد نبود روضه بخواند 
مومن واقعی آراسته یا ژولیده 
زیباترین مردان 
خدای خوشگل خودم 
دخترای فامیل 
زیباییش به خانواده پدرش رفته 
عمل جراحی برای زیبایی زبان 
وقتی ادم برفی ها قهر می کنند 
جراحی زیبایی روی ذهن 
رمز داشتن یک زندگی زیبا 
برای دختر شما خواستگار اومده 
چرا بعضی ها همه چی دارند 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.