تبیان، دستیار زندگی
معرفی کتابهای «انقلاب اسلامی چرا؟»و «چهره ها».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا انقلاب اسلامی؟

معرفی کتابهای «انقلاب اسلامی چرا؟»و «چهره‌ها».

فرآوری: زهره سمیعی- بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
«انقلاب اسلامی چرا؟»


«انقلاب اسلامی چرا؟»
کتابی تازه از سید مجید حسینی با عنوان «انقلاب اسلامی چرا؟» روانه بازار کتاب شد.
سید مجید حسینی در گفتگویی از انتشار اثر تازه‌ای از خود با عنوان «انقلاب اسلامی چرا؟» خبر داد و گفت: این کتاب یک متن تخصصی در حوزه علوم سیاسی است که هشت سال قبل برای انتشار در اختیار کانون اندیشه جوان قرار گرفته بود و در نهایت امسال منتشر شد.
وی افزود: در این کتاب سعی من این بود بر پایه شیوه تحلیل گفتمان به تبیین این مساله بپردازم که چرا انقلاب اسلامی سویه گفتمان اسلامی پیدا کرد و به عنوان مثال چرا مارکسیستی نشد و چرا طرفداران مجاهدین، فدائیان، نهضت آزادی، جبهه ملی و... نهایتا وارث انقلاب نشدند، انقلاب بهمن ٥٧ چرا مثل انقلاب چین پیش نرفت، چرا مثل انقلاب نیكاراگوئه یا فرانسه نشد و چرا لیبرال ها در آن راه به جایی نبردند و در یک کلام چرا انقلاب چرا انقلاب اسلامی شد؟
به گفته حسینی شیوه اصلی این کتاب برای پژوهش استفاده از روش لاکلا و موف است که مبتنی بر تحلیل گفتمان انتقادی است.
این کتاب را انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر کرده است.
حسینی در سال جاری کتاب «اینستالوژی» را نیز از سوی نشر آرما روانه بازار کتاب کرد که نخستین کتاب شکل گرفته برپایه تصاویر و شرح آنها در صفحه اینستاگرام به شمار می رود. 
 

کتاب «چهره‌ها»


 
«چهره‌ها»
 کتاب «چهره‌ها» تالیف فریدون مجلسی به شماری از چهره‌های برجسته اثرگذار سیاسی ایران و جهان در دو قرن اخیر اختصاص دارد.
کتاب «چهره‌ها» تالیف فریدون مجلسی به معرفی چهره‌های تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران و جهان می‌پردازد. این کتاب در 10 بخش تدوین شده و بخش‌های آن شامل «چهره‌هایی از ایران»، «چهره‌هایی از ارواسیا»، «چهره‌هایی از آمریکای شمالی»، «چهره‌هایی از امریکای لاتین»، «چهره‌هایی از چین»، «چهره‌هایی از شبه قاره و پیرامون آن»، «چهره‌هایی از آفریقا»، «چهره‌هایی از ترکیه»، «چهره‌هایی از اروپا» و «بدون چهره یا فراچهره» است.
چاپ نخست کتاب«چهره‌ها» اثر فریدون مجلسی در 238 صفحه، با شمارگان یک هزار و 100 نسخه  و به بهای 14 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات سهامی انتشار روانه بازار کتاب شده است.



منابع:
مهر
ایبنا