تبیان، دستیار زندگی
در جریان برگزاری مراسم قرعه کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر، زمان برگزاری سوپر جام باشگاه های کشور هم مشخص شد و بر اساس برنامه ریزی سازمان لیگ قرار است سپاهان و ذوب آهن، قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی دوم مرداد در اصفهان به مصاف هم بروند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوپرجامی که برگزار نمی شود


در جریان برگزاری مراسم قرعه‌کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر، زمان برگزاری سوپر جام باشگاه‌های کشور هم مشخص شد و بر اساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ قرار است سپاهان و ذوب‌آهن، قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی دوم مرداد در اصفهان به مصاف هم بروند.

سپاهان اصفهان - ذوب آهن اصفهان

البته معمولا در ایران هیچ وقت استقبال خوبی از دیدار سوپر جام نشده و این مسابقه نظم و ترتیبی نداشته است و زمانی برگزار شده و زمانی هم به بهانه‌های مختلف انجام نشده است این در حالی است که دیدار سوپر جام در کشورهای صاحب فوتبال دیداری مهم و حساس شمرده می‌شود و در تقویم سالانه آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد.
با این حال سازمان لیگ تصمیم گرفته دوباره سوپرجام را برگزار کند تا 2 تیم اصفهانی پیش از آغاز فصل با برگزاری دیداری پرهیجان فوتبال‌دوستان را به استقبال لیگ پانزدهم ببرند. سپاهان و ذوب‌آهن، به عنوان قهرمان لیگ و جام حذفی در حالی باید دوم مرداد دیدار سوپرجام را برگزار کنند که از اصفهان خبر می‌رسد مسئولان و کادر فنی 2 باشگاه اصفهانی تمایلی به برگزاری این دیدار ندارند! مسئولان هر 2 باشگاه برای مخالفتشان با برگزاری سوپر جام دلایل مشابهی دارند و شاید با توجه به روابط خوب مدیران باشگاه‌های اصفهانی با مدیران فدراسیون و سازمان لیگ بتوانند آن‌ها را به برگزار نشدن سوپر جام مجاب کنند.

معمولا در ایران هیچ وقت استقبال خوبی از دیدار سوپر جام نشده و این مسابقه نظم و ترتیبی نداشته است و زمانی برگزار شده و زمانی هم به بهانه‌های مختلف انجام نشده است این در حالی است که دیدار سوپر جام در کشورهای صاحب فوتبال دیداری مهم و حساس شمرده می‌شود و در تقویم سالانه آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد
سپاهان و ذوب‌آهن که در حال حاضر اردویی تدارکاتی در ترکیه برپا کرده‌اند نداشتن آمادگی کامل بازیکنان از یک سو و تقابلشان در هفته دوم و در داربی اصفهان از سویی دیگر را علت مخالفتشان با سوپرجام عنوان کرده‌اند. در واقع یحیی گل‌محمدی و حسین فرکی از تبعات باخت می‌ترسند و نمی‌خواهند پیش از شروع فصل دستشان برای رقیبان رو شود.

بخش ورزشی تبیان


منبع: خراسان