تبیان، دستیار زندگی
تلویزیون امسال هم سعی کرد برای ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی تدارک ببیند. در مجموع هم نمره قبولی گرفت اما پنج نفر بیش از بقیه درخشیدند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : منیژه خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهره های برتر تلویزیون در ماه رمضان


تلویزیون امسال هم سعی کرد برای ماه مبارک رمضان برنامه های متنوعی تدارک ببیند. در مجموع هم نمره قبولی گرفت اما پنج نفر بیش از بقیه درخشیدند.

چهره های برتر تلویزیون در ماه رمضان

این پنج نفر بیش از دیگران در جذب مخاطب موفق عمل کردند و بیش از بقیه توانستند رضایت عمومی را بدست بیاورند.

محسن تنابنده/ طراح ، سرپرست فیلمنامه نویسان و بازیگر پایتخت 4


سری چهارم پایتخت میان امید و نگرانی به آنتن رسید. مردم سه فصل با این سریال خوش بودند اما تغییر بازه زمانی از نوروز به رمضان و نیز سرعت ساخت خیلی ها را نگران کرده بود. بویژه آن که سازندگان هم درباره سرعت ساخت هشدار می دادند. در قسمت های اول معلوم شد نگرانی ها بی مورد نبوده است. سریال قصه منسجمی نداشت و برای این که زمان آن پر شود ، کارگردان از نماهای اضافی به همراه موسیقی مازندارنی استفاده کرده بود. به مرور داستان سر و شکلی بهتر پیدا کرد و در نهایت هم در نظرسنجی های مختلف بهترین شد. طبیعتا تجربه خوب سه فصل پایتخت و نیز جذاب بودن کاراکترها باعث می شود مخاطب به موقعیت ها و دیالوگ های آن ها بخندد و شاد باشد؛ حتی اگر قصه سریال لنگ برند. محسن تنابنده به عنوان مغز متفکر پایتخت چهره برتر رمضان 94 است.

چهره های برتر تلویزیون در ماه رمضان

رامبد جوان / طراح و مجری خندوانه


همه نگران بودند نکند همزمانی خندوانه و ماه عسل به هر دو ضربه بزند. خیلی ها اعتقاد داشتند یک برنامه شاد مناسب افطار نیست. تلویزیون اما با تغییر ساعت پخش خندوانه از 22 به 19 ثابت کرد که می توان با یک برنامه شاد به استقبال افطار رفت. رامبد جوان طراح و مجری خندوانه خیلی زود عنوان چهره برتر رمضان 94 را بدست آورد. ویژگی مهم خندوانه این بود که زور الکی نزد و نخواست به شکل کاملا رو به آداب ماه رمضان بپردازد. اتفاقا گفت و گوها و آیتم های گزارشی خیلی شاد و متفاوت از نمونه های رایج بودند.

چهره های برتر تلویزیون در ماه رمضان

جواد عزتی / بازیگر دردسرهای عظیم 2


سری دوم درسرهای عظیم به اندازه فصل یک انتظار کسانی که منتظر داستان و فضایی شاد بودند را برآورده نکرد. با این حال از آن می توان به عنوان سریالی موفق نام برد و از بازیگرش را یکی از چهره های موفق رمضان امسال دانست. جواد عزتی ذاتا بازیگر شیرینی است و لحن و میمیک جذابی دارد. نقش لطیف و دردسرهایش این امکان را به او داد تا استعداش را یک بار دیگر نشان دهد.

چهره های برتر تلویزیون در ماه رمضان

احسان علیخانی / مجری ماه عسل


سال سال احسان علیخانی نبود! سوژه برنامه اول یعنی جوانی که حاضر شده به خاطر نشان دادن میزان عشقش خود را از بالکن پرت کند خیلی زود علیه ماه عسل تمام شد. در ادامه سوژه های دیگر برنامه ، شایعه دستمزدش و نیز حامی مالی برنامه دستاویزی برای انتقاد به علیخانی شد و در نهایت دعوت از پُزِر عروس حکم تیر خلاص داشت! معاون سیما دست به قلم برد و از ماه عسل انتقاد کرد. این خود انتقادی تلویزیون و همنوایی با مخالفان برنامه برای علیخانی گران تمام شد تا جایی که یک شب بعد در «ماه عسل» سر درد دل را باز کرد. حتی بعدا دلجویی معاون سیما فایده ای نداشت. با این حال و برغم ایرادهایی که ماه عسل دارد نمی توان براحتی از میزان محبوبیت آن عبور کرد. عیلخانی از جمله مجریان موفق و محبوب تلویزیون است که آرام آرام و ذره ذره به این موقعیت دست پیدا کرده. در ماه عسل مردم عادی را به برنامه آورد و طوری سوژه ها را ورز داد که به دل خیلی ها بنشیند. احسان علیخانی برغم همه حواشی امسال هم توانست طیف زیادی از مخاطبان تلویزیون را با خود همراه کند و لقب یکی از چهره های برتر ماه رمضان را به خود اختصاص دهد.

چهره های برتر تلویزیون در ماه رمضان

داریوش فرضیایی/ مجری و بازیگر محله گل و بلبل


نوروز امسال داریوش فرضیایی بعد از مدت ها دوری ، به تلویزیون بازگشت. عیدانه عمو پورنگ اما در حد انتظار نبود. او و تمیش بلافاصله سراغ ایده محله گل و بلبل رفتند و با ساختاری متفاوت تلاش کردند هم دل بچه ها را بدست بیاورند همه خانواده ها را. مجموعه محله گل و بلبل به خاطر استفاده از بازیگران معروف و خلق کاراکترهای دوست داشتنی خیلی زود موفق شد. عموپورنگ محبوب بچه ها است و هوشمندانه از آن ها دلبری می کند. پنجمین چهره برتر رمضان 94 داریوش فرضیایی(عمو پورنگ)  است.

منیژه خسروی
بخش سینما و تلویزیون تبیان