تبیان، دستیار زندگی
من آبتین زمانی هستم به همراه دیگر اعضای گروهم، آرین شرفی از مدرسه فرهنگ سعادت با همکاری دبیر راهنما سرکار خانم سعیده شمس در دهمین جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما هومیوپاتی است..
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرهنگ سعادت
در دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

مصاحبه با دانش آموزان مدرسه فرهنگ سعادت در دهمین جشنواره

هومیوپاتی

تبیان: سلام و وقت به خیر، به دهمین جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان خوش آمدید. لطفاً خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کدام مدرسه شرکت کردید؟
سلام من آبتین زمانی هستم به همراه دیگر اعضای گروهم، آرین شرفی از مدرسه فرهنگ سعادت با همکاری دبیر راهنما سرکار خانم سعیده شمس در دهمین جشنواره تبیان شرکت کردیم. موضوع پروژه ما "هومیوپاتی" است.
 
تبیان: لطفاً درباره کار پژوهشی تان صحبت کنید و بفرمایید علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟
از دیدگاه هومیوپاتی انسان موجودی است انرژیتیک که اعضای مختلف بدن انسان تحت نفوذ این انرژی در هماهنگی و تعادل قرار دارند. هومیوپاتی یک قانون در طبیعت می باشد و شما بدون کمک دارو نیز می توانید مشابهت را ایجاد نمایید. پزشک هومیوپات می تواند تنها یک دارو برای تمامی این علایم تجویز نماید و نیازی به استفاده از چند دارو برای چند علامت گوناگون نیست. هومیوپاتی علاوه بر اینکه در زمینه اکثر بیماری ها کاربرد دارد، در زمینه کشاورزی و دامپروری هم کاربرد دارد و می تواند مشکلات بیماری در گیاهان و دام را حل کند بدون اینکه محیط زیست را آلوده کند.


تبیان: با توجه به تحقیقاتی که انجام داده اید لطفاً بفرمایید همیوپاتی به چه معناست منشأ این علم مربوط به چه کشوری است و این علوم از چه زمانی وارد کشور ما شده است؟
هومیوپاتی از دو جزء هومو به معنی مشابه و پاتی به معنی بیمارگری گرفته شده است. که در فارسی مشابه درمانی ترجمه شده است بدین معنا که هر ماده ای بتواند یک سری علائم را در افراد سالم ایجاد نماید می تواند همان علائم را در فرد بیمار بهبود بخشد.


هومیوپاتی در اصل یک قانون طبیعی است و از زمان بقراط 450 سال قبل از میلاد مسیح نقل شده است. تا این كه در سال 1796 دكتر ساموئل هانمن پزشك آلمانی آن را به شكلی قانونمند ارائه نمود. در ایران نیز افرادی بوده اند كه حدود 80 سال قبل با هومیوپاتی آشنا بوده اند. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی پس از بررسی های فراوان در دی ماه 1377 رسما فعالیت هومیوپاتی را قانونی اعلام كرد.

تبیان: لطفاً برای ما بفرمایید شما چگونه از علم همیوپاتی در انجام این پروژه بهره بردید و چه فعالیت عملی داشتید؟
ما برای پیشبرد کارمان تعدادی بذر پنبه را به محلول هومیوپاتی آغشته کرده و بذرها را در گلدان شماره 1 می کاریم، در گلدان شماره 2 بذر پنبه که با داروی هومیوپاتی آغشته نشده می کاریم بعد از چند روز مشاهده می شود بذر گلدان 1 زودتر جوانه می زند و پس از یک ماه برگ های گلدان 1 سالمند ولی گلدان 2 برگ های پنبه دچار بیماری شده اند  که از این آزمایش نتیجه می گیریم گیاهی که بذرش با محلول هومیوپاتی ضدعفونی شده می تواند سریع تر رشد می کند و هم دچار بیمای نشده است هم چنین بجای اینکه از سموم شیمیایی استفاده کنیم از مواد طبیعی استفاده کردیم و محیط زیست مان آلوده نشده است.

تبیان: بعد از اتمام کار عملی خود به چه نتایجی درباره علم همیوپاتی به دست آوردید؟
هومیوپاتی امیدی دوباره به درمان را، به میلیون ها بیمار در سرتاسر جهان باز گردانده است آنجا كه طب كلاسیك از پاسخ به بیماران ناتوان می ماند و توصیه ای جز داروهای تسكین دهنده ( و نه شفا دهنده) ندارد هومیوپاتی با نگرشی دیگر به بیمار و بیماری تجربه سلامت را بار دیگر به دردمندان نشان می دهد.

هومیوپاتی گرایشی جدید در علوم كشاورزی و دامپزشکی است كه با ارایه راه كارهای عملی و اقتصادی، بدون تخریب محیط زیست و تهدید سلامت مصرف كنندگان، آفات نباتی و بیماری های رایج محصولات كشاورزی را كنترل كرده و موجب اصلاح بذر و افزایش تولید می شود.


تبیان:  چطور با جشواره دانش آموزی تیبان آشنا شدید؟ و نظرتون در مورد این جشنواره چیست؟
ما از طریق مدرسه  و دبیر پژوهشمان با دهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان آشنا شدیم و با کمک دبیر پژوهشمان تحقیقمان را به پایان رساندیم و در این جشنواره شرکت کردیم. به نظر من جشنواره تبیان بسیار مفید است و باعث می شود ما با پروژه های جدید آشنا شویم.


تبیان: بسیار ممنونم از شما دانش آموزان عزیز از این که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید. موفق و پیروز باشید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: الهام گارسچی

تنظیم: نسرین صادقی