تبیان، دستیار زندگی
حضور هنرمندان در گروه ها و کمپین های مختلف به یکی از خبر سازترین موضوعات در سال های اخیر تبدیل شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازیگران به چه کمپین‌ هایی علاقه دارند؟

از چالش آب یخ تا صرفه‌جویی در مصرف آب



حضور هنرمندان در گروه ‌‌ها و کمپین ‌های مختلف به یکی از خبر سازترین موضوعات در سال ‌های اخیر تبدیل شده است.

بازیگران به چه کمپین‌ هایی علاقه دارند؟

شکل‌گیری کمپین‌های فرهنگی و اجتماعی در سال ‌های اخیر فراگیر شده است. موضوعات مختلف بهانه‌ای است برای گردهمایی گروه ‌های هنرمندان و ورزشکاران و به طور کلی چهره ‌های سرشناس تا با استفاده از شهرت و تاثیرگذاری روی اقشار مختلف جامعه بتوانند گامی برای بهبود اوضاع اجتماعی و فرهنگی بردارند.
کافی‌است نگاهی به فعالان کمپین ‌های تشکیل شده در سال‌های اخیر بیاندازیم تا با نام چهره ‌های شناخته شده ‌ای روبرو شویم. از تازه‌ترین‌های آن می‌توان به کمپین «پیامی آورده‌اند» با هدف ادای احترام به شهدای غواص اشاره کرد، کمپین «من عاشق محمد هستم» که بعد از ماجرای مجله فرانسوی شکل گرفت و همچنین کمپین «سین هشتم» که موضوع آن تامین سر پناهی برای افراد بی ‌سرپناه بود. یکی از تازه ‌ترین کمپین ‌ها «قطره قطره» است که با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب شکل گرفته است.
قطره قطره
معضل کمبود آب، اقشار مختلف جامعه را با خود درگیر کرده است و هنرمندان نیز راه را در این میان حضور در کمپین ‌هایی یافته‌اند که افراد جامعه را به صرفه ‌جویی توصیه می‌کند. این روزها هنرمندان مختلف در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرده‌اند که به کمپین «قطره قطره» پیوسته‌اند. آنان با قرار دادن عکسی یا نوشتن شعاری از مردم درخواست کرده‌اند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
هدیه تهرانی، مهدی پاکدل، تهمینه میلانی، بابک جهانبخش، محمد رضا هدایتی، داریوش فرضیایی(عموپورنگ)، سحر قریشی و سعید آقاخانی از هنرمندانی هستند که به این کمپین پیوسته‌اند.
پیامی آورده‌اند
بازگشت بقایای پیکر 173 شهید به کشور در فضاهای مجازی بسیار خبرساز بود. یکی از بازتاب‌ های خبری بازگشت شهدا به کشور شکل‌گیری کمپینی با حضور جمعی از هنرمندان بود. این کمپین با عنوان «پیامی آورده‌اند» با هدف ادای احترام به شهدای غواص شکل گرفت. اسامی هنرمندانی که در این جمع حضور داشتند عبارتند است: حمید فرخ ‌نژاد، آزاده نامداری، بهنوش بختیاری، شهاب حسینی، مهدی پاکدل، احسان علیخانی، مرضیه برومند، ابوالفضل پورعرب، حسین محب‌اهری و کیومرث پوراحمد.

موضوعات مختلف بهانه‌ای است برای گردهمایی گروه ‌های هنرمندان و ورزشکاران و به طور کلی چهره ‌های سرشناس تا با استفاده از شهرت و تاثیرگذاری روی اقشار مختلف جامعه بتوانند گامی برای بهبود اوضاع اجتماعی و فرهنگی بردارند

کودکان برای کودکان
کمپین (کودکان برای کودکان) برای حمایت از حقوق کودکان غزه به پیشنهاد داریوش فرضیایی عمو پورنگ شکل گرفت. علی نصیریان، پرویر پرستویی و کمال تبریزی، رضا بنفشه‌خواه، مجید قناد، کمند امیرسلیمانی و سحر دولتشاهی از چهره‌های فعال این کمپین بودند.
بازیگران به چه کمپین‌ هایی علاقه دارند؟

من عاشق محمد هستم
ماجراهای رخ داده در فرانسه و انتشار تصویری موهن از پیامبر اسلام، جمعی از هنرمندان ایرانی را بر آن داشت تا علاقه خود را به این حضرت با حضور در «من عاشق محمد هستم» نشان دهند. بهاره رهنما، شاهد احمدلو، نرگس آبیار، جواد رضویان، الهام چرخنده و آزاده نامداری از اعضای این کمیپن بودند.
سین هشتم
اسفندماه سال 1393 رخشان بنی ‌اعتماد در اکران خیریه فیلم «کاغذ بی خط» کار ناصر تقوایی اعلام کرد جایزه آسیا پاسیفیک فیلم «قصه‌ها» را به نفع مردم بی‌خانمان اهدا می‌کند و همین سرآغاز حرکتی شد که بعدا به پیشنهاد رضا کیانیان، «سین هشتم؛ سرپناه» نام گرفت. به فاصله چند روز بعد از اهدای جایزه بنی اعتماد، رضا کیانیان نیز دو جایزه بازی‌اش در فیلم «خانه روی آب» را به نفع مردم بی‌خانمان اهدا و از دیگر هنرمندان نیز دعوت کرد به این حرکت بپیوندند.
به فاصله بسیار اندکی پرویز پرستویی، حسین پاکدل، فاطمه معتمدآریا، بهمن فرمان‌آرا، عاطفه رضوی و نیکی کریمی به این جریان پیوستند. بهرام رادان، مهناز افشار و رضا یزدانی نیز به عنوان هنرمندانی از نسل جوان‌تر با این حرکت همراه شدند.
چالش سطل آب یخ
«چالش سطل آب یخ» که برای معرفی بیماری ALS در جهان راه افتاد به ایران هم رسید. البته این کمپین بیش از آنکه موجب معرفی بیماری شود، با حاشیه هایی روبرو شد. فاطمه معتمدآریا، ترانه علیدوستی، شیلا خداداد، مهناز افشار و زیبا بروفه از هنرمندانی بودند که به جمع فعالان این کمپین پیوستند.
هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست
«هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست.» شعاری بود که در پوستر کمپین شش فیلم ‌سازکشورمان و همزمان با انجام مذاکرات هسته‌ای منتشر شد. عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، مجید مجیدی، رخشان بنی‌اعتماد، محمد مهدی عسگرپور و رضا میرکریمی از کارگردانانی بودند که این کمپین را تشکیل دادند.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: خبر آنلاین (درنا حسین‌زاده)

مطالب مرتبط:
ستاره ها در اینستاگرام