تبیان، دستیار زندگی
همانطور که شما برای ورود عضو جدید خانواده آماده می شوید و سر شار از شادی هستید ، مهم است که شروع به تهیه وسائلی نمایید که برای ایمن و راحت نگه داشتن او لازم است .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خرید برای کودک تو راهی


همانطور که شما برای ورود عضو جدید خانواده آماده می شوید و سر شار از شادی هستید ، مهم است که شروع به تهیه وسائلی نمایید که برای ایمن و راحت نگه داشتن او لازم است . این روزها با تنوع زیادی که در محصولات کودک موجود در بازار وجود دارد ، ممکن است  پدر و مادر ها مخصوصا آنهایی که تجربه اولشان است کمی گیج و سر در گم شوند که کدام وسایل ضروری تر هستند و در مقابل کدام یک ضرورت کمتری دارند یا حتی غیر ضروری هستند.این مطلب راهنمای سریعی است از آنچه پدر و مادرهای جوان باید و نیاز ندارد که در مورد خرید وسایل بدانند.

اتاق کودک

سوانح رانندگی در کمین کودک
به هنگام وقوع سوانح رانندگی، کودکان از آسیب پذیرترین سرنشینان خودرو هستند. پس برای اینکه سلامت کودک نورسیده شما به درستی و ایمن باشد، این گزینه ضروری است . وسایلی هستند که شاید وجود برخی از آنها برای کودک چندان ضرورتی نداشته باشد، اما همواره در فهرست خریدهای سیسمونی جا دارند، حال آنکه کمتر دیده می شود که خانواده ها که خودروی شخصی دارند وسیله ای مانند صندلی کودک برای خودرو را مد نظر قرار دهند. خوب است بدانید که صندلی کودک به هنگام تصادفات تا میزان قابل توجهی آسیب پذیری را کاهش می دهند .


تختی برای یک شاهزاده کوچولو
اگر چه ممکن است بسیاری از اعضا خانواده شما با حسن نیت پیشنهادهایی برای خرید تخت بچه برای نوزاد بدهند، اما بهتر است شما با دقت و جستجوی بسیار برای خرید مدلی که مطابق با استانداردهای ایمنی امروزاست، اقدام کنید. اگر شما مهم ترین قطعه از سیسمونی کودک خود مورد پسند قرار داده اید، در هنگام انتخاب توجه داشته باشید که ایمنی فاکتور اصلی در گهواره یا تخت کودک است . همچنین اطمینان حاصل کنید تشک تخت نوزاد کاملا سفت ،گرم و نرم وراحت است.

صندلی که در جا می زند
کودک تندرست یک کودک شاد است انواع مختلف این صندلی ها انواع لوازم جانبی، از جمله آویزهای رنگی و دستگاه پخش موزیک موجود هستند، صندلی فنری به آرام شدن کودک با تکان های ملایم کمک می کند.

حتی اگر شما برای تغذیه کودک با شیر مادر برنامه ریزی کرده اید ، مهم است که چند شیشه مناسب برای نگهداری شیرتان تدارک ببینید

جعبه برای کمک به شما
وقتی کودکی متولد می شود یکی از وسایلی که از ضروریات هر خانه ای، جعبه کمک های اولیه است.مطمئن باشید وسایل جعبه کمک های اولیه تان کامل است. بچه ها شیطنت های خاص خود را دارند  و معمولا از دیوار راست بالا می روند پس لازم است محتویات جعبه از جمله گاز، پماد سوختگی و....حتما در جعبه باشد.

یک کودک تمیز
نه تنها شما نیاز به خرید پوشک با سایز مناسب دارید، شما همچنین نیاز به خرید دستمال مرطوب هم دارید. فراموش نکنید که پماد های مناسب برای سوختگی هم تهیه کنید.زیر انداز را در هر شرایطی برای عوض کردن کودک از یاد نبرید.

یک آب و بازی لذت بخش
زمان حمام یکی از بهترین لحظه هایی است که شما با کودک خود می توانید داشته باشید. تهیه وان حمام کوچک، لیف و حوله حمام از ضروریات است.

بطری مناسب جهت نگهداری شیر
حتی اگر شما برای تغذیه کودک با شیر مادر برنامه ریزی کرده اید ، مهم است که چند شیشه مناسب برای نگهداری شیرتان تدارک ببینید.

یک کمد پر از لباس
نوزاد به سرهمی، زیر پیراهنی و شورت ، لباس خواب ، لباس نوزاد ، جوراب و کلاه برای گرم نگه داشتن بدن احتیاج دارد. در نظر داشته باشید لباس نوزادان از جنس نخی باشد. اگر شما در فصل سرد زایمان خواهید کرد، خرید لباس های پشمی و زمستانی مخصوص نوزاد برای داخل یا خارج از منزل یک ضرورت است.

هانیه ورشوچی

بخش خانواده ایرانی تبیان