تبیان، دستیار زندگی
تصور کن، تو باشی و چهار نفر دیگر، اعضای تیمت، پنج نفر دیگر هم رو به رویت، اعضای تیم حریف. مربی ها و ذخیره ها و تماشاچی ها و... همه آزاد و رها، با کمترین لباس ممکنه، اما تو قید و بند داری، حجاب داری!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال، با حجاب؟


تصور کن، تو باشی و چهار نفر دیگر، اعضای تیمت، پنج نفر دیگر هم رو به رویت، اعضای تیم حریف. مربی ها و ذخیره ها و تماشاچی ها و... همه آزاد و رها، با کمترین لباس ممکنه، اما تو قید و بند داری، حجاب داری! دریبل می کنی، رانینگ نمی کنی، پاس می دهی، پاس می گیری و شوت می کنی... گل می شود.

بلقیس عبدالقادر

همه می دوند، با شلوار کوتاه و آستین حلقه ای، اما تو با آستین بلند، شلوار بلند و روسری، لباس آنها تنگ است و راحت از جای می پرند، اما لباس تو گشاد است و شاید جلوی دست و پایت را بگیرد، اما تو بهترینی، ستاره تیمی و باعث افتخار و آنها چشمانشان به دست توست!
دختر مسلمان آمریكایی عضو تیم بسكتبال ایالت ماساچوست كه یكی از بهترین بازیكنان بسكتبال تاریخ آمریكا شده،‌ دین و حجاب خود را عامل اصلی ستاره شدنش دانست.


 "بلقیس عبدالقادر" رکوردار و صاحب عنوان بیشترین گل های زده در تمام تاریخ مدارس ایالت ماساچوست است که در سال 2009 با 3 هزار گل زده در صدر رکوردها قرار گرفت ، می گوید: دین برای من در مقام اول اهمیت دارد و از همه چیز برایم مهم تر است. حجاب مانع ورزش كردن من نیست و هیچ مشكلی را برایم به وجود نمی آورد ،من به گفته های مردم در مورد حجابم توجه زیادی نمی كنم.

بلقیس دارای مهارت های ویژه و زیادی در زمینه بسکتبال است و این مساله وی را کاندیدای لقب اولین زن ورزشکار مسلمان در تمام تاریخ رقابت های کمیته ملی ورزش های دانشگاهی می کند

این دختر مسلمان كه در حال حاضر یك دانش آموز دبیرستانی است،‌ در ادامه اظهارات خود می گوید: من به دینم افتخار می كنم و همواره بر بیشتر آموختن تعالیم دین مبین اسلام اصرار می ورزم. با وجود اینكه در كشوری مسیحی هستم، اما بسیاری از اطرافیانم به دین من احترام می گذارند. من از تمام آنان سپاسگذارم.

بلقیس عبدالقادر

بلقیس دارای مهارت های ویژه و زیادی در زمینه بسکتبال است و این مساله وی را کاندیدای لقب اولین زن ورزشکار مسلمان در تمام تاریخ رقابت های کمیته ملی ورزش های دانشگاهی می کند.
این دختر جوان مسلمان در ادامه می گوید: امیدوارم که حجاب من برای دیگر الگو باشد. آرزو می کنم که دیگر دختران مسلمان هم با حجاب خود با قدرت وارد عرصه های مختلف شوند تا ستاره شوند و به همگان نشان دهند که حجاب هیچ گونه مانعی برای زنان مسلمان نیست.


فرآوری: زینب عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع: جهان نیوز

مطالب مرتبط:

مادر مینی زوپ پوش و دختر چادری 
تو و نگاه سنگین پسر مغازه دار 
محجبه های ساپورت پوش 
خط قرمز های رژ قرمز 
می روم بالا تا اوج 
بردگان متمدن 
 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.