تبیان، دستیار زندگی
مراسم قرعه کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با حاشیه هایی برگزار شد. در این مراسم که در برج میلاد انجام می شد طی آن تیم های حاضر در لیگ پانزدهم حریفان خود را شناختند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همه حواشی قرعه‌کشی لیگ برتر


 مراسم قرعه‌کشی پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال با حاشیه‌هایی برگزار شد. در این مراسم که در برج میلاد انجام می‌شد طی آن تیم‌های حاضر در لیگ پانزدهم حریفان خود را شناختند.


قرعه کشی لیگ برتر

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که نصرالله سجادی، علی کفاشیان، مهدی تاج، از مدیران سرشناس این برنامه بودند. از مدیرعاملان باشگاه‌های لیگ برتری می‌توان به عباسی، مدیرعامل تراکتورسازی، بیت‌الله رضایی، مدیرعامل سایپا، علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس، عباسی، مالک سیاه‌جامگان، نظری جویباری معاون باشگاه استقلال و... اشاره کرد.

از سوی باشگاه نفت تهران علیرضا منصوریان به همراه فرزندش در مراسم حاضر شد. علی کریمی و مجید نامجو مطلق، پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به همراه غلامرضا بهروان، در مراسم حضور یافتند و به قرعه‌کشی این مسابقه‌ها کمک کردند.

این در حالی بود که جعفری، مدیر شرکت آل‌اشپورت در خاورمیانه هنگام رونمایی از توپ پانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: لوگوی فیفا بر روی توپ تغییر کرده و استانداردهای لازم در مورد توپ رعایت شده است. توپ‌های جدید حالت ارتجاعی دارد و سرعت را در یک ضربه 100 کیلومتری 2 متر ارتقا و از 46 به 48 رسانده است. امیدوارم همان طور که فیفا به دنبال بالا رفتن سرعت و افزایش گل در رقابت‌هاست، توپ امسال نیز این شاخصه را داشته باشد.

علی کریمی پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی عنوان کرد: خوشحالم که در جمع شما و در خدمت‌تان هستم. امیدوارم لیگ پربار و خوبی داشته باشیم و بازیکنان خوبی را به تیم ملی معرفی کنیم.

در هنگام نمایش لوگوی تیم‌های حاضر در این مسابقه‌ها، آرم دو باشگاه پیکان و راه آهن به طور همزمان نمایش داده شدند و دلیل این کار عدم قطعی شدن حضور این دو تیم در لیگ برتر عنوان شد. همچنین در هنگام نام بردن تیم‌های لیگ برتر تماشاگران پرسپولیس بیش از سایر تیم‌ها، این تیم را تشویق کردند.

در هنگام قرعه‌کشی مسابقه‌ها، نام پرسپولیس و استقلال با توجه به همشهری بودن در یک سید قرار گرفته بود که باید برای هر کدام از این دو تیم یکی از اعداد 10 یا 6 انتخاب می‌شد که با توجه به قرعه‌کشی برای استقلال عدد 6 انتخاب شد که باعث خوشحالی تماشاگران پرسپولیس شد.

بهروان: لیگ پانزدهم 24 اردیبهشت 95 تمام می‌شود

رییس کمیته مسابقه‌های سازمان لیگ می‌گوید لیگ پانزدهم 24 اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا بهروان درباره تاریخ اتمام لیگ پانزدهم گفت: لیگ پانزدهم 24 اردیبهشت 1395 به اتمام خواهد رسید. ان‌شاءالله اوایل آبان‌ماه نیز داربی را برگزار می‌کنیم.

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی برگزار شد که نصرالله سجادی، علی کفاشیان، مهدی تاج، از مدیران سرشناس این برنامه بودند. از مدیرعاملان باشگاه‌های لیگ برتری می‌توان به عباسی، مدیرعامل تراکتورسازی، بیت‌الله رضایی، مدیرعامل سایپا، علی‌اکبر طاهری، مدیرعامل پرسپولیس، عباسی، مالک سیاه‌جامگان، نظری جویباری معاون باشگاه استقلال و... اشاره کرد

او همچنین اضافه کرد: امسال قرعه‌کشی خوبی را برگزار کردیم اما به خاطر این که برخی تیم‌ها در یک ورزشگاه بازی می‌کنند، طوری قرعه‌کشی را انجام دادیم که این تیم‌ها در یک هفته با هم میزبان نباشند. در تمام دنیا هم این گونه قرعه‌کشی انجام می‌شود زیرا به طور مثال ما در تهران 4 تیم تهرانی داریم و امکان داشت در یک هفته 4 تیم تهرانی خارج از تهران بازی کنند و در هفته بعد هر 4 تیم در تهران بازی داشته باشند که این موضوع کار را سخت می‌کرد. ما تلاش می‌کنیم لیگ باکیفیتی را برگزار کنیم. یکی از این راهکارها برگزاری قرعه‌کشی خوب است.

مرزبان: پیکان در لیگ برتر می‌ماند

سرمربی پیکان می‌گوید قطعا رای پیکان و راه‌آهن به سود تیمش خواهد بود و آنها در لیگ برتر می‌مانند.

به گزارش ایسنا، علیرضا مرزبان درباره انتخاب پیکان به عنوان تیم فصل آینده‌اش گفت: این تیم از ساختارهای خوبی بهره‌مند است و برای بهبود شرایط پیکان به این تیم آمده‌ام. برنامه زمان بندی برای این تیم درنظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم در سه سال آینده یکی از قهرمانان ایران باشیم.

سرمربی پیکان درباره رای کمیته استیناف درباره بازی پیکان و راه‌آهن گفت: قطعا پیکان در لیگ برتر می‌ماند؛ چرا که احساسم به من دروغ نمی‌گوید و مطمئن باشید فصل آینده در لیگ برتر هستیم.

وی درباره جدایی از پدیده گفت: در پدیده شرایطی را گذاشتم که آنها نتوانستند آنها را برآورده کنند. مردم مشهد لیاقت بیش از این‌ها دارند و باید به فوتبال این شهر توجه شود. امیدوارم پدیده نتایج بهتری را نسبت به گذشته کسب کند.

مرزبان در پایان گفت: قطعا یک کمک خارجی به تیم اضافه می‌شود که احتمالا توماس هسلر دستیار سابقم خواهد بود.

کریمی: پرسپولیس بازیکنان بدی نگرفته است

کاپیتان سابق پرسپولیس می‌گوید اساتید پرسپولیس در راس کار این تیم هستند و امیدوار است که شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشند.

به گزارش ایسنا، علی کریمی درباره برنامه‌ریزی لیگ برتر و قرعه‌کشی این مسابقات گفت: لیگ برتر در فصل گذشته با برنامه‌ریزی خوبی برگزار شد و بازیکنان جوان خوبی هم به تیم‌ها اضافه شدند. امیدوارم در لیگ پانزدهم هم شاهد این چنین برنامه‌ای و جوانگرایی باشیم.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره یارگیری این تیم در فصل نقل و انتقالات اظهار کرد: پرسپولیس بازیکنان بدی را نگرفته است و در کنار آن بازیکنان خوب فصل گذشته را حفظ کرده است. بازیکنانی که به تیم اضافه شده‌اند از بهترین بازیکنان تیم های فصل قبلشان هستند و امیدوارم به سرعت با تیم هماهنگ شوند. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم پرسپولیس مثل گذشته احیا شود و دل هواداران را شاد کند.

وی درباره بازگشت مظلومی به نیمکت استقلال نیز اظهار کرد: برای مظلومی هم آرزوی موفقیت دارم، نباید از گذشته صحبت کنیم و باید آینده را درنظر بگیریم؛ چرا که در گذشته اتفاقات زیادی افتاده که خوشایند هریک از دو تیم است. طبیعتا اتفاقات گذشته از آن گذشته است و باید برای استقلال و پرسپولیس جدید زحمت زیادی بکشند.

کریمی اضافه کرد: در سال جدید بازی‌های مقدماتی جام جهانی و مقدماتی المپیک را پیش رو داریم و هر دو تیم کار سختی برای صعود به این بازی‌ها دارند.

بازیکن سابق سرخپوشان پایتخت در پاسخ به اینکه چه زمانی به نیمکت این تیم اضافه می شود گفت: در حال حاضر اساتید این تیم در راس کار هستند و پرسپولیس را زیر نظر دارند. برای آن‌ها آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم شرایط را نسبت به گذشته بهبود ببخشند و هواداران را خوشحال کنند.

کفاشیان: از تمام تیم‌های لیگ شکایت وجود دارد

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته لیگ پانزدهم هم مانند لیگ چهاردهم با برنامه‌ریزی‌های منظم انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان پس از برگزاری قرعه کشی لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: امیدوارم این لیگ هم به مانند لیگ چهاردهم لیگ منظم و با برنامه‌ریزی باشد. البته که برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است و قطعا این اتفاق رخ می‌دهد. سعی کردیم در لیگ چهاردهم ترازهای باشگاه‌ها را حرفه‌ای و از هزینه‌های بی‌مورد جلوگیری کنیم. پشتوانه‌های اقتصادی مناسبی شکل گرفته و باید آن‌ را حفظ کنیم.

وی درباره وجود دو نام راه‌آهن و پیکان در قرعه‌کشی لیگ برتر خاطرنشان کرد: هنوز رای قطعی پرونده آنها صادر نشده است و بعد از مشخص شدن این رای تکلیف این دو تیم هم مشخص می‌شود. قطعا رای این دو تیم در هفته جاری صادر می‌شود.

کفاشیان درباره بدهی تیم‌های لیگ برتری نسبت به بازیکنان و کادر فنی سابق خود خاطرنشان کرد: در هر صورت از تمام تیم‌ها شکایت‌هایی وجود دارد و کمیته انضباطی هم پیگیر آنهاست. در طول سال تیم‌ها درآمدهای بالایی دارند اما باز هم بدهی‌هایی به وجود می‌آید. امیدوارم که یک روز این بدهی‌ها به پایان برسد.

علی کفاشیان پس از مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ایران درباره مسئله بدهی باشگاه‌ها اظهار کرد: بعضی از باشگاه‌ها بدهکار هستند به همین خاطر بخشنامه‌ای را به باشگاه‌ها دادیم تا بروند و تکلیف این بدهی‌ها را مشخص کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه سازمان لیگ با کی‌روش هماهنگ است یا خیر گفت: بله برنامه سازمان لیگ را با کارلوس کی‌روش هماهنگ کرده‌ایم.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت با کارلوس کی‌روش صحبت کرده است یا خیر گفت: روز گذشته با او صحبت کردم که به من گفت می‌خواهم برای تماشای بازی فوتبال ساحلی ایران به ورزشگاه بروم اما من گفتم که شما بازی را تماشا کنید ولی من نمی‌توانم به آنجا بیایم به نظر من تیم ما در آن بازی هم خوب بازی کرد و تلاش کردند که به موفقیت برسند.

به گزارش ایسنا نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آغاز قرعه‌کشی سازمان لیگ گفت: لیگ هر کشوری به عنوان نمایشگاه فوتبال آن کشور محسوب می‌شود و ملاک ارزشیابی فوتبال هر کشوری لیگ آن کشور است. اگر 15 سالگی را بلوغ بدانیم لیگ ایران از لحاظ اجرایی به بلوغ رسیده است. البته هر کار اجرایی کاستی‌های مخصوص خود را دارد

کفاشیان در پاسخ به این سوال که چرا روی سن نرفت، گفت: از تاج خواستم که نام من را به عنوان کسی که قرار است روی سن برود خط بزند و می‌خواستم قرعه‌کشی را تماشا کنم. قرعه‌کشی خوبی برگزار شد و هیچ کدام از تیم‌ها به این موضوع اعتراض ندارند. این مراسم طبق استانداردهای بین‌المللی انجام شد.

سجادی: با توجه به تیم‌های لیگ برتر فوتبال‌مان رونق پیدا می‌کند

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان می‌گوید برای رونق فوتبال به طور مسلم باید به باشگاه‌های لیگ برتر توجه کنیم.

به گزارش ایسنا نصرالله سجادی، معاون ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آغاز قرعه‌کشی سازمان لیگ گفت: لیگ هر کشوری به عنوان نمایشگاه فوتبال آن کشور محسوب می‌شود و ملاک ارزشیابی فوتبال هر کشوری لیگ آن کشور است. اگر 15 سالگی را بلوغ بدانیم لیگ ایران از لحاظ اجرایی به بلوغ رسیده است. البته هر کار اجرایی کاستی‌های مخصوص خود را دارد.

وی اضافه کرد: ما تنها لیگ برتر را مورد توجه قرار داریم. از قبل از شروع لیگ چهاردهم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده بودیم. به جز فدراسیون فوتبال با چند فدراسیون جلساتی را برای لیگ های آنها هم آغاز می‌کنیم. در بررسی‌های لیگ چهاردهم سعی کرده‌ایم این لیگ را بهتر از لیگ سیزدهم برگزار کنیم. برای لیگ پانزدهم هم یک چنین برنامه ای درنظر گرفته‌ایم. در گزارشات سازمان لیگ آمار بالایی از بازی ها را مشاهده می کنیم. آنها 7600 مسابقه را در یک سال برگزار کرده‌اند که آمار بالایی است. کلیه مسابقات فوتبال در کشور توسط سازمان لیگ برگزار می‌شود که این نشان از سختی کار آنها دارد.

سجادی با تشکر از باشگاه‌های لیگ برتر خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها بازیگران اصلی مسابقات لیگ برتر هستند. اگر می‌خواهیم فوتبال‌مان رونق داشته باشد به طور مسلم باید به باشگاه‌ها توجه کنیم که این وظیفه فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم لیگ‌مان سوای اجرای خوب حاصل خوبی هم داشته باشد باید پشتوانه‌سازی را در دستور قرار دهیم. قطعا با این حساب در آینده پشتوانه خوبی را خواهیم داشت. امیدوارم در این لیگ شاهد صحنه‌های نه چندان مطلوب و زننده نباشیم.


بخش ورزشی تبیان


منبع : ایسنا