تبیان، دستیار زندگی
برخی از ما به دلیل دلخوری و ناراحتی های کوچک و بزرگی که از یک یا چند نفر از اقوام و دوستان به دل گرفته ایم مدت هاست که با آنها قهر هستیم و از ترس اینکه مبادا فرد مورد نظر را در جمعی ببینیم به کل قید دید و بازدید ها را هم زده ایم اما...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دل تکانی عید فطر

برخی از ما به دلیل دلخوری و ناراحتی  های کوچک و بزرگی که از یک یا چند نفر از اقوام و دوستان به دل گرفته ایم مدت هاست که با آنها قهر هستیم و از ترس اینکه مبادا فرد مورد نظر را در جمعی ببینیم به کل قید دید و بازدید ها را هم زده ایم اما...

هدی سادات پاک نهاد – بخش اجتماعی تبیان
دل تکانی عید فطر

بعد از یک ماه بندگی خدا را به جا آوردن و شب زنده داری ها اکنون ماه رمضان به اتمام رسید  و حالا وقت خداحافظی با صدای دلنواز ربنای افطار و لحظه های شیرین سحر و شب های نورانی قدر  فرا رسیده است و اکنون زمان آن رسیده است که دوباره دربرابر فرامین الهی سر تعظیم فرود آوریم و در یکی از بزرگترین اعیاد سجده شکر به جا آوریم.
مردم مسلمان و خدا جوی ایران اسلامی امسال هم با وجود روزهای طولانی و گرمای کم سابقه تابستان دست از پا خطا نکردند و این مرارتها و سختی ها باعث نشد تا شیرینی ماه مهمانی خدا کمرنگ شود. در این ماه عبادت ها کردیم، قرآن ها خواندیم،گریه ها کردیم و خواستار طلب مغفرت از درگاه خداوند شدیم اما  حالا که زمان فرا رسیدن پاداش الهی فرا رسیده است آیا در این یک ماه به گونه ای عمل کرده ایم که اعمالمان مورد قبول قرار گرفته باشد؟
یکی از برنامه های مهم در روز عید فطر انجام صله رحم و کنار گذاشتن اختلافات است آیا با فرارسیدن عید فطر به آن درجه از بندگی رسیده ایم که در آشتی کردن با دوستان و اقوام سبقت بگیریم و کینه ها را کنار بگذاریم یا نه عبادت و بندگی هایمان هم تنها جنبه خودنمایی  و ظاهری دارد ؟
برخی از ما به دلیل دلخوری و ناراحتی های کوچک و بزرگی که از یک یا چند نفر از اقوام و دوستان به دل گرفته ایم مدت هاست که با آنها قهر هستیم و از ترس اینکه مبادا فرد مورد نظر را در جمعی ببینیم به کل قید دید و بازدید ها را هم زده ایم اما چقدر خوب است که بعد از خویشتن داری و پاک شدن از گناه، در این روز بزرگ که بزرگترین عید مسلمانان است  و از دیدگاه امیر المومنین (ع) شبیه ترین روز به روز قیامت است کینه ها را کنار بگذاریم و با یک تلفن زدن و تبریک عید کدورت ها را از بین ببریم؛ باور کنید کار سخت و محالی نیست .فقط کافیست دلتان را از ناراحتی ها پاک کنید؛ چشم و گوشتان را بر دیده ها و شنیده ها ببندید و غرورتان را لگد مال کنید و سعی کنید با خوشرویی برای آشتی کردن و کنار گذاشتن اختلافات پیش قدم شوید.
حالا آیا شما حاضرید بعد از یک ماه عبودیت  در این روز بزرگ برای آشتی کردن از یکدیگر سبقت بگیرید؟