تبیان، دستیار زندگی
بعد از اعلام خبر متوقف شدن فروش اینترت مخابرات در شش استان، مخابرات با توضیحاتی نسبت به این خبر واکنش نشان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش مخابرات به توقف فروش اینترنت


بعد از اعلام خبر متوقف شدن فروش اینترنت مخابرات در شش استان، مخابرات با توضیحاتی نسبت به این خبر واکنش نشان داد.

واکنش مخابرات به توقف فروش اینترنت

وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکت ‌های مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان بر اساس شاخص ‌های تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات نامطلوب است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام خبر فوق گفت: مطابق بازرسی‌ ها و ارزیابی‌ های به عمل آمده از وضعیت پهنای باند تأمین و عرضه شده از سوی شرکت‌های مخابرات استانی، وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت در این استان ‌ها، باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان شده است.
غلامرضا داداش ‌زاده افزود: در این مورد تذکر و اخطاریه ‌های لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقای پهنای باند داده شده و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مشترکان، پیگیری‌ های لازم برای ارتقای پهنای باند و کیفیت سرویس از سوی شرکت مخابرات ایران در حال انجام است. وی با اشاره به این‌که جذب مشترک جدید در این وضعیت باعث کم ‌فروشی می‌شود، تصریح کرد: اداره‌های کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مناطق نه گانه بر فرایند توقف فروش در این شش استان نظارت داشته و درصورت متوقف نشدن فروش از سوی شرکت‌های مخابرات استانی، ضمن اعمال مقررات مطابق با پروانه اعطایی، پرونده کم‌فروشی تشکیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران باید پس از رفع مشکلات و ایجاد شرایط مطلوب نسبت به توسعه خدمات خود و جذب مشترک جدید اقدام کند.
تقاضای درخواست پهنای باند
 شرکت مخابرات در واکنش به گفته‌های رگولاتوری گفت: تقاضای درخواست پهنای باند از زیرساخت، بی پاسخ مانده است.
شرکت مخابرات ایران در مورد خبر توقف واگذاری اینترنت پرسرعت در ۶ استان که از سوی رگولاتوری اعلام شد واکنش نشان داد و تاکید کرد: تقاضای درخواست پهنای باند از زیر ساخت، بی پاسخ مانده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: به دلیل عدم کیفیت سرویس‌دهی اینترنت از سوی شرکت مخابرات در ۶ استان خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی، ارائه این سرویس تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

شرکت مخابرات ایران با اعلام توضیحاتی در این زمینه، به دستور رگولاتوری واکنش نشان داد.

وضعیت پهنای باند اینترنت مصرفی از سوی شرکت ‌های مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان بر اساس شاخص ‌های تکلیفی در الحاقیه پروانه مخابرات نامطلوب است


توضیحات مخابرات به شرح زیر است:
۱-  در استان خراسان رضوی در حال حاضر محدودیت پهنای باند وجود ندارد؛ لیکن از ساعت ۲۴ لغایت ۶ بامداد که دانلود بصورت رایگان عرضه می‌شود، برخی مشکلات ترافیکی بوجود می‌آید که نباید ملاک عمل قرار گیرد.
لذا گزارش وضعیت پهنای باند به نماینده سازمان تنظیم ارائه و برنامه واگذاری با هماهنگی ادامه خواهد یافت؛ ضمنا درخواست تامین پهنای باند بیشتر به شرکت ارتباطات زیر ساخت ارائه شده که تاکنون پاسخی داده نشده است.
۲-  در استان آذربایجان شرقی، پهنای باند به مقدار کافی وجود دارد و با هماهنگی نماینده سازمان در استان، از تاریخ ۹۴/۳/۲۵ سوءتفاهم برطرف و به سازمان اعلام شده است.
همچنین درخواست این استان برای افزایش پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برغم پرداخت هزینه پیش پرداخت، تاکنون بی‌پاسخ مانده است.
۳-  در استان همدان با افزایش دو لینک STM1، مشکل پهنای باند برطرف و در حال حاضر محدودیتی برای واگذاری ADSL وجود ندارد.
۴-  در سه استان اصفهان، مرکزی و کرمان با کمبود پهنای باند مواجه هستیم، لیکن برغم اینکه به محض پر شدن 80 درصد ظرفیت، درخواست ارتقای پهنای باند مورد نیاز به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال شده؛ متاسفانه این افزایش ظرفیت صورت نگرفته و محدودیت پهنای باند موجب توقف واگذاری شده است.

مخابرات اعلام کرد: انتظار داریم، شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به تامین پهنای باند مورد نیاز شرکت‌های مخابراتی اقدام کرده یا اجازه دهد این شرکت از کانال‌های دیگر بتواند پاسخگوی حجم عظیم درخواست‌ها باشد.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: مهر
مطالب مرتبط:
ابهاماتی در کاهش نرخ اینترنت موبایل