تبیان، دستیار زندگی
هر بانو صبح از خواب بیدار شده و رو به روی آیینه می ایستد، دوست دارد که پوستی جوان و سالم و شاداب داشته باشد و برای برآورده شدن این خواسته، انواع و اقسام کرم ها را روی پوستش امتحان می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند نکته درباره کرم ضد آفتاب


هر بانو صبح از خواب بیدار شده و رو به روی آیینه می ایستد، دوست دارد که پوستی جوان و سالم و شاداب داشته باشد و برای برآورده شدن این خواسته، انواع و اقسام کرم ها را روی پوستش امتحان می کند، تازه اگر بعضی از آنها به پوستش بسازد و حساسیت ندهد و کار را خرابتر نکند، تاثیر موارد آرایشی پوست در دراز مدت، بسیار خطرناک و ناگوار است.

پوست

ما برای زیباتر شدن پوست و مهمتر از ان سلامت پوستتان، استفاده از کرم ضد آفتاب را به جای انواع و اقسام کرم های آرایش، پیشنهاد می دهیم.
کرم ضد آفتاب، چیزی است که تقریبا همه از مزایای آن اطلاع دارند،  و می دانند که بیرون رفتن در روز های گرم و آفتابی تابستان با آفتاب سوختگی همراه است  و میدانند که آفتاب سوختگی سبب ابتلا به سرطان پوست ،پیری زودرس ،پوست چروکیده و دریافت لکه های خورشیدی بر روی پوست می شود .


اشعه های یو وی خورشید بسیار برای پوست مضر هستند و هر دو باعث چین و چروک صورت و آوردن لکه های قهوه ای مایل به زرد می شوند . و ضد آفتاب ها به عنوان یک دیواره ی محافظ عمل می کنند و از رسیدن این اشعه ها به پوست جلوگیری می کنند. در متن زیر، نکاتی در مورد روش استفاده درست از کرم ضد آفتاب را بازگو می کنیم.


روش مالیدن کرم ضد آفتاب
روش مالیدن این کرم‌ها به هیچ وجه مهم نیست و نقشی در افتادگی و چروک خوردن پوست ندارد. دو تا سه دقیقه ماساژ دادن کافی است و در هر جهتی که راحت‌تر هستید، کرم‌ها را روی پوست‌تان بمالید. چروک شدن پوست در اثر تخریب الیاف کلاژن و الاستیک موجود در بافت پیوندی پوست رخ می‌دهد که علتش بالا رفتن سن ، تاثیر ژن‌ها، تغذیه ، بیماری‌ها و آفتاب است. کسانی که زیاد زیر نور آفتاب می‌روند تا برنزه شوند، در میانسالی پوستی چروک خورده و افتاده خواهند داشت.

در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید. باید ضدآفتاب را روی پوست خود بزنید چون در حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا ضدآفتاب جذب پوست شده و اثرش آغاز شود. در هوای ابری هم حتما باید ضدآفتاب زد چون ابرها نمی‌توانند اشعه مضر ماوراء بنفش را جذب کنند و تقریبا در هوای ابری ۸۰ درصد این اشعه به پوست می‌رسد

اول ضد آفتاب یا اول کرم پودر و آرایش؟
اگر شما از کرم‌ ضدآفتاب، به طور اصولی و درست استفاده کنید و سپس روی آن کرم‌ آرایشی بمالید، مانعی ندارد و کرم آرایشی اثر کرم ضدآفتاب را کاهش نمی‌دهد. ولی در روی جعبه بعضی از این کرم‌پودرها و پنکک‌ها نوشته شده که دارای(Sun Protection Factor)SPF مشخصی هستند. خانم‌ها باید بدانند که SPF این لوازم آرایشی از پوست در برابر نور خورشید محافظت نمی‌کند. لذا در زیر این کرم‌های آرایشی حتما کرم ضدآفتاب را استفاده کنید. هم چنین توجه داشته باشید که اگر برای مدت طولانی در زیر نور خورشید هستید ،این عمل را به صورت دوره ای تکرار کنید .


کی بزنیم؟
اغلب افراد وقتی ضدآفتاب می‌زنند،‌ مقدار کافی از آن را به پوست نمی‌مالند و میزان مصرف آنها تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار لازم است. ضدآفتاب باید به قدری استفاده شود که یک لایه نازک بر روی پوست تشکیل دهد و بتواند اثر محافظتی خود را به طور کامل اعمال کند.
علاوه بر این، در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید. باید ضدآفتاب را روی پوست خود بزنید چون در حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا ضدآفتاب جذب پوست شده و اثرش آغاز شود. در هوای ابری هم حتما باید ضدآفتاب زد چون ابرها نمی‌توانند اشعه مضر ماوراء بنفش را جذب کنند و تقریبا در هوای ابری ۸۰ درصد این اشعه به پوست می‌رسد.
علا‌وه بر این چون در هوای ابری گرما و نور شدید آفتاب که می‌تواند باعث شود افراد به محیط‌های سربسته و سایه بروند وجود ندارد، در نتیجه احتمال این که اشعه ماوراءبنفش بیشتری به آنها برسد افزایش می‌یابد. چون این اشعه قابل رویت نیست. پس مثل روزهای آفتابی حتی دقیق‌تر از آن باید در روزهای ابری هم ضدآفتاب زد.


گرانترین؟
تقریبا نوع ضدآفتابی که هر کس می‌تواند انتخاب کند و از نظرش بهترین باشد، امری سلیقه‌ای است. در حال حاضر انواع مختلفی از ضدآفتاب‌های خارجی و ایرانی به شکل لوسیون، کرم، ژل و... در دسترس است که هرکس می‌تواند با توجه به نوع پوستش، و با کمک پزشک،‌ ضدآفتاب مناسب را انتخاب کند ولی هیچ‌وقت نباید فکر کنید که اگر گران‌ترین ضدآفتاب با بالاترین SPF را خریدید حتما پوستتان را در برابر آفتاب بیمه کرده‌اید. مهم‌تر از نوع ضدآفتاب و میزان SPF آن، استفاده مرتب و صحیح از آن است.

فرآوری: عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع: تبیان، بیتوته

مطالب مرتبط:
آیا بادی به غبغبتان افتاده 
سلام بو 
برخلاف آنچه می پندارید، نکاتی برای زیبایی 
چگونه موهای فر را به زانو دراوریم 
گوشواره های جد بزرگ 
پرتقالی شوید 
اندامتان را بتراشید 
 دماغش لای در گیر کرده 
عطرهای ناقلا 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.