تبیان، دستیار زندگی
هندوانه یکی از بهترین میوه ها برای تمیزی و پاکسازی کلیه ها و همچنین بهبود سلامت کبد است. به خاطر اینکه دیورتیک (ادرارآور) است و خواص تصفیه کنندگی دارد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

5 میوه برای سلامت کلیه‌ها و کبد


هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیزی و پاکسازی کلیه‌ها و همچنین بهبود سلامت کبد است. به خاطر اینکه دیورتیک (ادرارآور) است و خواص تصفیه‌کنندگی دارد.

شما برای ارتقای سلامت کلیه‌ها و کبدتان چه فکری کرده‌اید؟ در گام اول لازم است که سبک زندگی‌تان را بهبود ببخشید، رژیم غذایی سالمی در پیش بگیرید، نمک و چربی‌های مضر را به حداقل برسانید. ورزش کنید، سیگار نکشید و استرس را از خود دور سازید. علاوه بر این‌ها میوه‌های مفیدی هم هستند که برای سلامت کلیه‌ها و کبد مفید هستند که در این مطلب به 5 نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

هندوانه

هندوانه
تصور نمی‌کنم کسی در دنیا از هندوانه بدش بیاید. یک میوه‌ی آبدار، شیرین و خوشمزه که روزهای گرم تابستان را قابل تحمل می‌کند. می‌توانید از آب هندوانه استفاده کنید و یا اینکه آن را در ترکیب سالاد میوه بریزید تا بیشتر از خواص آن بهره‌مند شوید.

باید بدانید که هندوانه یکی از بهترین میوه‌ها برای تمیزی و پاکسازی کلیه‌ها و همچنین بهبود سلامت کبد است. به خاطر اینکه دیورتیک (ادرارآور) است و خواص تصفیه‌کنندگی دارد. یکی از بهترین روش‌های استفاده از هندوانه به منظور ارتقای سلامت کلیه‌ها و کبد استفاده از آب آن است. یادتان باشد که همیشه از هندوانه‌ی تازه و کاملاً رسیده استفاده کنید.

بری ها

خانواده‌ی بری‌ها
بری‌ها همان توت‌ها و میوه‌های کوچکی مانند تمشک، توت‌فرنگی، بلوبری، مورد و غیره هستند که خواص فوق‌العاده‌ای دارند.

میوه‌ی مورد یکی از میوه‌های معروف و پرخاصیت است که آب آن را بهترین روش طبیعی برای تمیزی و پاکسازی مثانه و کلیه‌ها می‌دانند.

به عقیده‌ی محققان این میوه همچنین برای بهبود عملکرد کبد مفید است. به خاطر اینکه این میوه‌های ریز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات سم‌زدا هستند. مورد و دوستان بی‌هسته و ریزش برای دفع سموم از بدن و محافظت سلول‌ها از آسیب‌های رادیکال‌های آزاد فوق‌العاده عمل می‌کنند. این میوه‌ها از تجمع باکتری‌ها در مثانه جلوگیری می‌کنند و تأثیر زیادی در سلامت معده و روده‌ها دارند.

لیمو

لیموترش
لیموترش یکی از بهترین درمان‌های طبیعی موجود است. احتمالاً شما نیز از فواید نوشیدن آب حاوی لیموترش (به‌صورت ناشتا) زیاد شنیده‌اید. اما آیا می‌دانید که لیموترش برای مراقبت از کبد و کلیه‌هایتان نیز مفید است؟ باید بدانید که لیموترش تصفیه‌کننده‌ی طبیعی بدن است و با هر عامل عفونت‌زایی مقابله می‌کند.

اگر دچار کبد چرب شده‌اید به این میوه‌ی ترش اعتماد کنید. لیموترش سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که باعث تقویت کلیه‌ها و کبد می‌شوند. علاوه بر این لیموترش می‌تواند به تجزیه‌ی مواد غذایی در معده کمک کرده و به این ترتیب به هضم راحت غذا نیز کمک کند.


سیب
از خواص سیب هر چه گفته شود باز کم است. فرقی نمی‌کند سیب سبز باشد یا قرمز! این میوه‌ی بهشتی برای ارتقای سلامت کبد و کلیه‌ها فوق‌العاده است و قلب نازنین شما را از بیماری‌ها و ناخوشی نجات می‌دهد. توصیه می‌کنیم که هر روز صبح در وعده‌ی صبحانه یک عدد سیب میل کنید. یادتان باشد که سیب را با پوست بخورید (البته اگر ارگانیک است و یا مطمئن هستید به آفت‌کش‌ها آلوده نیست). چون بیشترین میزان فیبر و ویتامین‌های این میوه در پوست آن قرار دارد.

قرمزترین انگور را انتخاب کنید. چون حاوی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان است و در مقایسه با انگور سفید خواص درمانی بیشتری دارد. انگور دیورتیک (ادرارآور) است و به پاکسازی کلیه‌ها و همچنین بهبود عملکرد کبدی کمک می‌کند

سیب باعث کاهش کلسترول بد خون شده و به تنظیم تری گلیسیرید بدن کمک می‌کند و برای عملکرد کبد و کلیه‌ها فوق‌العاده است. بهتر است روزانه یک عدد سیب میل کنید. یادتان باشد که آن را با دقت شستشو داده و با پوست میل کنید.

انگور

انگور قرمز
توصیه می‌کنیم که قرمزترین انگور را انتخاب کنید. چون حاوی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان است و در مقایسه با انگور سفید خواص درمانی بیشتری دارد. انگور دیورتیک (ادرارآور) است و به پاکسازی کلیه‌ها و همچنین بهبود عملکرد کبدی کمک می‌کند.
این میوه‌های خوش‌رنگ و خوشمزه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف هستند که برای دفع مواد مضر از بدن مناسب هستند. انگور قرمز از 80 درصد آب تشکیل شده است به همین دلیل توصیه می‌شود که از زمان شروع فصل آن هر روز انگور میل کنید.

بهتر است بدانید که همانند سیب و گلابی بیشترین خواص انگور در پوست نازک آن گنجانده شده است. توصیه می‌کنیم برای افزایش مصرف انگور، آن را به غلات صبحانه، ماست یا سالاد و غیره اضافه کنید و از خواص مفید آن بهره‌مند شوید.
می‌توانید از آب انگور طبیعی نیز استفاده کنید. این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان قوی «رسوراترول» است. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که این آنتی‌اکسیدان برای درمان کبد چرب بسیار موثر است.

فاطمه مهدی پور
بخش تغذیه و آشپزی تبیان

مطالب مرتبط:
میوه‌ها و سبزیجات بهاره در خدمت سم‌زدایی بدن
بهترین میوه ها برای مقابله با کبد چرب
میوه‌هایی که طبابت می‌کنند
پاکسازی کلیه ها با روش های طبیعی
ناگفته‌های سم زُدایی
10 میوه و سبزی برای سم‌زدایی بدن
تصفیه ی خون با مواد غذایی

فیلم مرتبط:

مشكلات كبدی

صوت مرتبط:

غذاهای مفید و مضر کبد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.