تبیان، دستیار زندگی
كودكانی كه آمادگی بدنی و ذهنی و اجتماعی بهتری دارند مرحله انتقال خانه به مدرسه را بهتر می گذرانند. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مهدکودک،آشنایش کنید تا نترسد(2)

در مقاله قبل خواندید...

بهره وری اقتصادی

مهد کودک

توجه هایی كه موجب افزایش ظرفیت های بدنی و ذهنی كودك می شوند باعث افزایش تعداد دانش آموزان مدارس و پیشرفت و موفقیت در مدرسه و به نوبه خود موجب بهره وری بیشتر اقتصادی می شود.

صرفه جویی در مخارج

كودكانی كه آمادگی بدنی و ذهنی و اجتماعی بهتری دارند مرحله انتقال خانه به مدرسه را بهتر می گذرانند. از این رو ترك تحصیل و مردود شدن بچه ها كمتر دیده می شود و به برنامه های جبرانی كمتر هم نیاز هست و این باعث كاهش مخارج می شود.

تقویت ارزش های اخلاقی و اجتماعی

ما ارزش های خود را از طریق كودكان منتقل می كنیم. برای نگهداری ارزش های اخلاقی و اجتماعی، باید از كودكان شروع كرد. ارزش هایی مانند همكاری، تعاون، رعایت حقوق دیگران، دفاع از حقوق خود و مراقبت از محیط زیست در سنین قبل از دبستان در كودك ریشه می دواند.

مهد کودک

كمك به مراقبین كودكان و مادرها

با حضور كودكان در مهد كودك، بچه ها چند ساعتی در روز تحت نظارت و مراقبت افراد متخصص قرار می گیرند، آموزش های لازم برای شروع مدرسه را در می یابند، رفتار اجتماعی را می آموزند، از بازی با همسالان لذت می برند، محرك های لازم برای شكوفایی خلاقیت را دریافت می كنند.

از سویی دیگر مادرها می توانند برای كسب در آمد فعالیت كنند و نیز به تحصیل و فراگیری دانش امروزی بپردازند و زمینه های لازم را برای رشد و تكامل مطلوب فرزندان فراهم كنند .

بسیج اجتماعی

همان قدر كه كودكان از بزرگسالان تأثیر می گیرند، گاهی نیز بعضی رفتار كودكان، تأثیر بسزایی بر بزرگترها می گذارد. پس كودكان می توانند نقطه جهشی برای اقدامات اجتماعی و سیاسی باشند كه باعث ایجاد هماهنگی و سازماندهی یك امر اجتماعی می گردد.

اجتماعی شدن كودكان

كودك با ورود به مدرسه ، یكباره اجتماعی نمی شود، بلكه پایه های روابط كودك با مدرسه در ۲ یا ۳ سال قبل پی ریزی می شود. در مهدكودك بچه ها با همسالان خود ارتباط مستمر دارند، و فرصت دارند تا مشكلات ارتباطی خود را حل كنند و در مدرسه مشكل دوست یابی نداشته باشند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - منبع: کیهان
تهیه و تنظیم: مریم فروزان کیا