تبیان، دستیار زندگی
در خانه و مهمانی، وقتی تنهایی به آیینه نگاه می کنی و یا وقتی در جمع حضور داری و سنگینی نگاه دیگران را احساس می کنی، در همه ی حالات، مدل موهای شما در زیباییتان تاثیر به سزایی دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

7 اشتباه در آرایش مو


در خانه و مهمانی، وقتی تنهایی به آیینه نگاه می کنی و یا وقتی در جمع حضور داری و سنگینی نگاه دیگران را احساس می کنی، در همه ی حالات، مدل موهای شما در زیباییتان تاثیر به سزایی دارد، شاید برای دختران جوان که در همه حالات طراوت و شادابی دارند، انتخاب مدل موی مناسب زیاد مهم نباشد، اما اگر در حال پا گذاشتن به میانسالی هستید، مراقب انتخاب مدل و رنگ موهایتان باشید،اشتباهاتی در انتخاب مدل و رنگ مو می تواند  چهره شما را تا چندین سال پیرتر نشان دهد.پس مراقب این اشتباهات باشید.

موی کوتاه

1- موهایتان را بیش از اندازه کوتاه نکنید.
اگر موی شما سالم و زیاد است، دلیلی وجود ندارد که آن را بیش از اندازه کوتاه کنید تا به سنتان بخورد، بگذارید بلند باشد تا شما را جوان تر جلوه دهد.
ولی اگر آن را به هر دلیلی کوتاه کردید و یا اگر تراکم موهایتان بسیار کم است، به حدی که کف سر شما دیده می شود، حداقل مدل آن را اندکی بهم ریخته کنید تا جلوه‌ی مدرن‌تری به آن بدهید. به این ترتیب نگهداری از آن‌ها هم راحت‌تر خواهد بود.

2 - موی خیلی بلند
موی خیلی بلند باعث ضعیف شدن ریشه مو می‌شود و روی ظاهر شما هم تاثیر خیلی مناسبی ندارد. بدترین نوع مو یک موی بلند، شکسته و بی‌حالت است. برای این‌که موی شما بلند و زیبا باشد، حدی از بلندی را حفظ کنید. مثلا از مدل موهایی که تا اندکی پایین شانه هستند استفاده کنید. یک آرایشگر با سابقه مو می‌گوید: "یک موی نامتقارن و بی‌حالت حتی باعث تاثیر منفی در ظاهر شما می‌شود."

3- اگر می خواهید چین و چروک ها خیلی به نظر نرسد
نگه داشتن و دست‌ برنداشتن از موی تیره باعث می‌شود شما پیرتر به نظر برسید. موی تیره در کنار صورت روشن و سالخورده‌تر شما باعث می‌شود که سن شما حتی بیشتر به نظر برسد. همینطور موی تیره روی صورت شما سایه می‌اندازد و باعث می‌شود چین و چروک‌ها بیشتر به نظر برسند. به جای آن موی خود را یا به صورت کامل یا هایلایت، تا دو سه درجه روشن کنید.

4- اندکی تضاد
رنگ یکسان با پوست چهره‌ی شما، آن را خسته کننده می‌کند. اندکی تضاد باعث می‌شود چهره‌ی شما شاداب‌تر به نظر برسد. اگر موی شما خیلی روشن است، اندکی آن را تیره کنید. تغییر رنگ مو در طول زمان، باعث جذاب شدن صورتتان می شود.

توجه بیش از اندازه به مدل موهای روز هم می‌تواند تاثیر منفی بر سنی که به نظر می‌رسید بگذارد. آرایشگرها معتقدند که اگر مدل موی خود را به هر مدلی که مد می‌شود در بیاورید مانند این است که صورتتان را بیش از اندازه آرایش کنید یا در لباس پوشیدن خود بر طبق مد زیاده روی کنید

5 - شما نمی‌دانید که با موی خاکستری چه بکنید
اگر موی خاکستری را خوب و با طراوات حفظ کنید باعث نمی‌شود که شما 10 سال پیرتر به نظر برسید. زرد کردن موهای خاکستری همان‌قدر بد است که زرد کردن دندان‌ها! از شامپو و محصولاتی که مو را براق می‌کنند و دارای فیلتر uv هستند استفاده کنید. برای موهایی که بیش از نصف آن‌ها خاکستری شده از شامپوهایی که اندکی رنگ آبی یا بنفش دارند استفاده کنید تا رنگ زرد را تعدیل کند. اگر رنگ زرد موی شما خیلی سمج است، که برای بیشتر موهای سفید همینطور است، پیشنهاد می‌شود که مو را با درجات خفیف بلوند کنید تا اثر افزایش سن آن را از بین ببرید.

6- هر چه مد بگوید
توجه بیش از اندازه به مدل موهای روز هم می‌تواند تاثیر منفی بر سنی که به نظر می‌رسید بگذارد. آرایشگرها معتقدند که اگر مدل موی خود را به هر مدلی که مد می‌شود در بیاورید مانند این است که صورتتان را بیش از اندازه آرایش کنید یا در لباس پوشیدن خود بر طبق مد زیاده روی کنید. بهتر است با یک شیب مناسب مدل مویتان را تغییر دهید ولی برده‌ی مد نشوید. می توانید به عکس‌های یکی از افراد مشهور مورد علاقه و هم سن خودتان نگاه کنید و مدل موی او را از آرایشگرتان بخواهید.

7- چتری روی سر
گذاشتن چتری یکی دیگر از راه‌های فرار از سن است. چتری باعث می‌شود که سن کمتر به نظر برسد ولی بهتر است قبلا این کار امتحان کنید ببینید که به شما می‌آید یا نه. موهایتان را جلوی صورت بریزید و دستتان را طوری جلوی آن بگیرید که مانند چتری بشود و بعد دست را بردارید و ببینید کدام حالت را بیشتر می‌پسندید. از چتری‌های پر استفاده کنید چون چتری تنک و کم باعث می‌شود سن بیشتر به نظر برسد. اندازه‌ی آن‌ها تا وسط ابرو یا در صورت علاقه اندکی بلندتر باشد.

فرآوری: عشقی

بخش زیبایی تبیان


منبع:سیمرغ


مطالب مرتبط:

رنگ عنابی را چگونه ست کنیم؟ 
چه رنگ لباسی به پوست شما می آید 
رنگ رخساره ندا می دهد از رنگ لباس 
مهمترین عامل زیبا به نظر رسیدن 
لباسی برای خورشید 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.