تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در چند عملیات غواصی شرکت داشته است به بیان خاطرات خود از عملیات کربلای 4 پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اشتباهات کربلای 4 را تکرار نکنیم


 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که در چند عملیات غواصی شرکت داشته است به بیان خاطرات خود از عملیات کربلای 4 پرداخت.

حسن رحیم‌پور

وی با اشاره به اینکه شهادت برای حاضران در کربلای 4 یقینی بود بیان کرد: بسیاری از دوستان بنده در این عملیات شهید شدند و خاطرات شب کربلای 4 برای بنده همواره در یادم باقی می‌ماند و فداکاری‌های زیادی دیدم.
 حسن رحیم‌پور ازغدی  در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: درود می‌فرستیم بر شهدای گمنام و غواصان دست‌بسته و زنده به خاک رفته‌ای که در عملیات مظلوم کربلای 4 به شهادت رسیدند و در این روزها تشییع شدند؛ شهدای کربلای 4 قربانیان جنایت مدعی کدخدایی جهان، آمریکا، 1+5، رژیم‌های آل سعود و فاسد منطقه و همدستی همه آن‌ها و البته منافقان هستند.

وی افزود: در عملیات کربلای 4 تلاش‌های کافی برای یک عملیات قاطع و دقیق صورت گرفته بود. بنده توفیق داشتم در چند عملیات غواصی شرکت داشتم مثل بدر و خیبر، والفجر 8 و کربلای 4 و هیچ‌کدام به‌سختی کربلای 4 نبود.

رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: نکته‌ای که در این جلسه تقدیم می‌کنم توجه به قدرت هنوز کشف نشده داخلی در این جامعه برای مقاومت و پیروزی بر انواع مشکل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: همان اشتباهاتی که به غواصان کربلای 4 شد که بنده از نزدیک آنجا بودم و خودم مجروح شدم و برادرم شهید شد، امروز نیز وجود دارد و کمتر نیست و در عرصه تولید این مسئله بیشتر نمایان شد و بعضاً خودمان نمی‌گذاریم این موج عظیم برای تولید در کشور شکوفا شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه نیرو و ظرفیت عظیمی در این کشور هنوز کشف نشده است تأکید کرد: اگر ارتباط ما با تمام جهان هم قطع می‌شد و به سرمایه‌های عظیم داخلی آگاهی و ایمان پیدا می‌کردیم به تعبیر امام نه‌فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات دنیا را حل می‌کردیم.

وی گفت: اینکه برخی مسئولان عنوان کردند که کاری کنیم که هم چرخ معیشت و هم چرخ هسته‌ای بچرخد حرف درستی است اما دو نکته دارد: اولاً اینکه چرخیدن سانتریفیوژها را برای آخرت نمی‌خواستیم بلکه برای تأمین دنیا و زندگی مردم خواستیم، انرژی هسته‌ای مستقل که زمام و مدیریت آن در اختیار خودمان باشد فردایی که نفت تمام می‌شود و حتی همین امروز بسیاری از مشکلات زندگی مردم را تأمین می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: این دنیا تأمین شود آخرت راحت‌تر تأمین می‌شود، نکته دوم اینکه خیلی خوب است این دو چرخ باهم بچرخند منتهی اگر دشمنان بگذارند زیرا می‌خواهند این دو چرخ هیچ‌کدام نچرخند و نباید تسلیم شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی تأکید کرد: اگر فرض کنیم این تحریم‌ها تازه ایجادشده است اگر به سیاست اقتصاد مقاومتی عمل شود نه‌فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از جهان حل می‌شود.

همان اشتباهاتی که به غواصان کربلای 4 شد که بنده از نزدیک آنجا بودم و خودم مجروح شدم و برادرم شهید شد، امروز نیز وجود دارد و کمتر نیست و در عرصه تولید این مسئله بیشتر نمایان شد

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند بدون نیاز به خارج از کشور مشکلات داخلی حل شود باید کاری کنند که تمام مراحل اداری تولید در کشور برطرف شود و تمام موانع باید شناسایی شود و اشتیاق عظیم برای کار و تولید را سریع مجوز دهند و موانع بوروکراتیک را از سر راه بردارند و بانک‌ها بیایند در کنار تولیدکننده قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه موانع تولید باید به‌سرعت از میان برود خاطرنشان کرد: باید یک قرارگاه عملیاتی در این زمینه تشکیل شود تا موانع به‌سرعت گزارش شود.

رحیم‌پور ازغدی بیان کرد: بهترین آموزه‌های اقتصادی از سوی امام رضا (علیه‌السلام) مطرح‌شده است، برخی بازاریان مشهد حواسشان باشد که مشهور به گران‌فروشی نشوند و این ننگ بزرگی برای شهر امام رضا (علیه‌السلام) است. خود بازار مشهد باید در این زمینه به‌ویژه در ایام زیارتی فکری برای این مسئله بکند.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه بعد حقوق و اخلاق اسلامی را باید در بازار تأمین کنیم قطعاً دنیای ما هم تأمین می‌شود و تحریم‌ها نیز برطرف می‌شود.

وی گفت: مسئله اول اگر تمام تحریم‌ها را بردارند اگر به این چه امام رضا می‌فرمایند عمل نکنیم در دنیا و آخرت بدبخت هستیم، اگر تمام تحریم‌ها برداشته‎شود تمام مشکلات برطرف نمی‌شود. امام رضا (علیه‌السلام) 5 اخلاق فاسد را شناسایی می‌کنند که سبب تراکم ثروت می‌شود و این 5 اخلاق شدید اخلاق سرمایه‌داری، آرزو پروری و تخیل، حرص در بازار، قطع رابطه خویشاوندی به خاطر پول و ترجیح دنیا بر آخرت است.


بخش فرهنگ پایداری تبیان


 منبع: تسنیم