تبیان، دستیار زندگی
روز سه شنبه 26 خرداد 94 مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان ایران با حضور بزرگان علو ادب و خانواده های آن ها برگزار گردید....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیین اختتامیه پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان در ایران

آیین اختتامیه پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان در ایران


همان طور که مستحضر هستید المپیاد ریاضی نوجوانان ایران، تنها المپیاد منحصر به سنین نوجوانی در ایران است که هر ساله از طرف موسسه مبتکران برگزار می شود که با استقبال بسیاری از دانش آموزان و والدین و هم چنین مدارس مختلف قرار می گیرد. با این آزمون، استعدادهای ریاضی در رده سنی نوجوانی کشف می شوند و به جامعه ریاضی دانان معرفی می شوند.
پنجمین دوره المپیاد ریاضی نوجوانان ایران با بیش از 25000 دانش آموز علاقه مند به ریاضی از 1000 واحد آموزشی در 25 استان کشور در روز جمعه اول اسفند 93 و مرحله دوم با حضور 5000 نفر برگزیده مرحله اول در روز جمعه چهارم اردیبهشت 94 برگزار گردید.


روز سه شنبه 26 خرداد 94 مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین المپیاد ریاضی نوجوانان ایران با حضور بزرگان علو ادب و خانواده های آن ها برگزار گردید.

یحیی دهقانی

ابتدای مراسم پس از خواندن آیاتی از قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای یحیی دهقان مدیر عامل موسسه مبتکران و در ادامه جناب آقای خسرو داودی یکی از مولفان کتاب درس ریاضی سخنرانی نمودند.  آقای دهقانی در مورد سوالات این آزمون بیان کردند که  این سوالات به گونه ای طرح شده است که وابسته به توانمندی های ذهنی دانش آموزان باشد و با اعلام نتایج این آزمون، در واقع می توان توانمندی ها و استعداد دانش آموزان را در درس ریاضی تحلیل کرد.

نسیم قدر

با اجرای گروه سرود نسیم قدر برنامه ادامه پیدا کرد و پس از آن جناب آقای امیری مدیر تالیف کتاب های وزارت آموزش و پرورش با ایراد سخنرانی در این محفل با بیان سخنان زیر مهر تاییدی به برگزاری این المپیاد در کشو عزیزمان زدند. ایشان با اشاره به این که کار مبتکران جزء اهداف برنامه درسی دفتر تالیف است بیان کردند که برگزاری المپیاد ریاضی در سطح کشور بستر مناسبی برای یادگیری درس ریاضی برای دانش آموزان قوی ایجاد می کند.


در ادامه به نمایندگان مختلف و مدیران مدرسه جوایزی اهدا شد و هم چنین از خانواده های موفق که فرزند آن ها در دو سال پیاپی موفق به کسب مدال طلا شده اند تقدیر شد.
سپس جناب آقای زیارتی، با اجرای دو مسابقه تحلیل ریاضی ، یکی برای دانش آموزان و  دیگری برای مادرها فضای این مراسم را تغییر دادند.
در ادامه از مدیران موفق در آزمون مبتکران و مدیران آزمون مبتکران تجلیل شد.
و در پایان مراسم از دانش آموزان برتر دارنده مدال های طلا، نقره و برنز کل کشور و هم چنین از دانش آموزان مدال آور استان تهران قدردانی شد و هدایایی به آن ها تعلق گرفت.


مرکز یادگیری سایت تبیان