تبیان، دستیار زندگی
فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی و نخستین دوره انتخاب کتاب سال دانشجویان فارسی نویس از سوی جهاد دانشگاهی اعلام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراخوان بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی


فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی و نخستین دوره انتخاب کتاب سال دانشجویان فارسی‌نویس از سوی جهاد دانشگاهی اعلام شد.

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان
فراخوان بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی


 
به منظور بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی و تجلیل و ارج نهادن به کوشش‌های علمی دانشجویان نویسنده و مترجم، بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در تمامی رشته‌های دانشگاهی برگزار می‌شود.
 
موضوع اصلی تمامی رشته‌ها در گروه‌های آموزشی
1- گروه علوم پایه: فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، ریاضی و...
2- گروه علوم کشاورزی و منابع طبیعی: زراعت، صنایع چوب، باغبانی و دامپروری و...
3- گروه هنر و معماری: معماری، نقاشی، موسیقی، عکاسی و...
4- گروه فنی و مهندسی: کامپیوتر، الکترونیک، عمران، مکانیک، صنایع و...
5- گروه علوم پزشکی و دامپزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی و...
6- گروه علوم انسانی: دین و فلسفه، زبان و ادبیات، روان‌شناسی، حقوق و علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و...
 
موضوع ویژه از دیگر بخش‌های این دوره از جشنواره است که در این بخش آثار منتشر شده با موضوعاتی همچون «دولت، ملت ، همدلی و همزبانی (به مناسبت نامگذاری سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری)» و «اشتغال و کارآفرینی» پذیرفته می‌شوند.
 
در بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی، نخستین‌بار آثار تولید شده به زبان و خط فارسی توسط دانشجویان دیگر کشورها نیز پذیرفته و داوری می‌شود. در این دوره فرصتی فراهم شده که مولفان و مترجمان فارسی‌نویس از کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان، آثار خود را به جشنواره ارسال کنند که این آثار در بخش ویژه داوری می‌شوند.
 
آثار ارسالی به دبیرخانه این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی باید دارای مشخصات عمومی کتاب و مجوز رسمی انتشار کتاب باشد. ارسال دو جلد از کتاب، ضروری است و کتاب باید در سال‌های 92، 93 یا 94 منتشر شده باشد.
 
کتاب‌های الکترونیک نیز برای حضور در این جشنواره باید دارای مجوز ارشاد و هولوگرام مربوط باشد. برای آثار ترجمه شده نیز ارسال کپی متن اصلی آثار الزامی است.


محدودیتی برای ارسال تعداد عناوین و موضوعات وجود ندارد و آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد.
 
شرکت در این فراخوان برای دانشجویان تمامی مقاطع تحصیلی بلامانع است. ضرورت همزمانی دوره تحصیل دانشجویان با زمان چاپ و انتشار اثر نیز از دیگر شرایط پدیدآورندگان آثار است.

مهلت ارسال آثار متقاضیان شرکت در بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی، از اول خرداد تا 25 شهریور 94 است.


 
به آثار برگزیده‌ای که از سوی بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند، تنها یک جایزه تعلق خواهد گرفت. در این جشنواره از جوان‌ترین مولفان و مترجمان نیز تجلیل به‌عمل می‌آید.
 
ناشران نیز می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی، به دبیرخانه کتاب سال دانشجویی به نشانی www.7cc.ir یا www.isba.ir ارسال کنند. در این دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی از ناشرانی که بیشترین مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته باشند، تجلیل خواهد شد.
 
اهدای لوح تقدیر و جوایز ویژه جشنواره به صاحبان آثار برگزیده، عضویت صاحبان آثار منتخب در کانون برگزیدگان جشنواره سازمان انتشارات، خریداری تعدادی از نسخه‌های کتاب‌های برگزیده از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معرفی کتاب‌های برگزیده به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌های کشور برای هرگونه حمایت، از جمله مزایای حضور در این جشنواره است.
 
مهلت ارسال آثار متقاضیان شرکت در بیست و دومین جشنواره کتاب سال دانشجویی، از اول خرداد تا 25 شهریور 94 است.
 
متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی www.7cc.ir یا www.isba.ir برای شرکت در این جشنواره اقدام کنند.
 
فایل الکترونیکی اثر از طریق سامانه‌های فوق و اصل اثر به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی از طریق پست به صندوق پستی جشنواره به شماره 1163 ارسال شود.
 
وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مرکز اطلاع‌رسانی بازار کار جهاد دانشگاهی حامیان بیست و دومین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی هستند.
 
دبیرخانه بیست و دومین دوره کتاب سال دانشجویی در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک 72، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی واقع است.



منبع: ایبنا