تبیان، دستیار زندگی
مدیر مشارکت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تحصیل 17هزار و 600 دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی استان گفت: این تعداد 9.2درصد جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

٩درصد دانش آموزان قزوین در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند .

9درصد دانش آموزان قزوین در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند


مدیر مشارکت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تحصیل 17هزار و 600 دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی استان گفت: این تعداد 9.2درصد جمعیت دانش آموزی استان را تشکیل می دهند.


قاسم ابراهیم زاده افزود: در حال حاضر 146 مدرسه غیرانتفاعی در استان فعالیت می کنند که در سال جاری 20 واحد آموزشی دیگر نیز به این تعداد افزوده می شود.

وی با اشاره به افزایش تا 20 درصدی شهریه این مدارس در سال تحصیلی آینده اضافه کرد: شهریه مدارس غیردولتی براساس عملکرد سال قبل، فضای آموزشی، نیروی انسانی و کادر آموزشی، نرخ تورم، تجهیزات، سابقه خدمت و نوع فعالیت و خدمات به مردم، هزینه های اجاره بها و امور آموزشی متفاوت است.

ابراهیم زاده ادامه داد: بر این اساس شهریه این مدارس در سال تحصیلی آینده در مدارس ابتدایی از 7 تا 21میلیون و 600 هزار ریال، در مدارس متوسطه اول از 12 تا 20 میلیون ریال و در مدارس متوسطه دوم از 18 تا 28 میلیون ریال متغیر می باشد.

بر اساس قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی، قانونگذار سازمان زمین شهری را موظف به واگذاری زمین های با کاربری آموزشی و بانکها را مکلف به ارایه تسهیلات بانکی به مووسسان این مدارس کرده است اما با این وجود برخی دستگاه های غیردولتی به این موضوع توجه ویژه ای ندارند.

وی با بیان اینکه 60 درصد مدارس غیرانتفاعی استان استیجاری هستند، افزود: بر اساس قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی، قانونگذار سازمان زمین شهری را موظف به واگذاری زمین های با کاربری آموزشی و بانکها را مکلف به ارایه تسهیلات بانکی به مووسسان این مدارس کرده است اما با این وجود برخی دستگاه های غیردولتی به این موضوع توجه ویژه ای ندارند.

مدیر مشارکت های مردمی و مدارس غیرانتفاعی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: با توجه به استقبال ویژه مردم از این مدارس و همچنین تاثیر مدارس غیرانتفاعی در کاهش بار مالی دولت مسوولین باید نسبت به حمایت از تاسیس این مدارس تلاش مضاعفی داشته باشند. 216 هزار دانش آموز در مدارس استان قزوین تحصیل می کنن


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان