تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از مشارکت فعالانه ۲۰۰۰ دانش آموز استان در آیین های غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

2000 دانش آموز ایلامی در غبارروبی مساجد شرکت می‌کنند .

2000دانش آموز ایلامی در غبارروبی مساجد شرکت می‌کنند


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام از مشارکت فعالانه 2000 دانش آموز استان در آیین‌های غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد. 


یداله جایدری اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مساجد سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای ورود به ماه ضیافت الهی غبارروبی می‌شوندو بیش از 2 هزار دانش آموز استان ایلام در این آیین‌های معنوی مشارکت فعالانه خواهند داشت. وی با اشاره به این که دهه آخر ماه شعبان به‌عنوان دهه آماده سازی و تکریم و غبارروبی مساجد انتخاب شده است، افزود: مشارکت دانش آموزان در این حرکت با فضیلت گامی موثر در پیوند نسل جوان با مساجد و ترویج فرهنگ معنویت به آنان است و سبب تقویت این ویژه‌گی در دانش آموزان می‌شود که باید به دور از هر گونه آلودگی و گناه به میهمانی خالق هستی برویم و غبارروبی مساجد گام برداشتن به سوی میهمانی خداونداست.

جایدری اظهار داشت: بسیاری از مردم مومن و متدین در این روزها به صورت خودجوش تلاش می‌کنند تا هم ظاهر مسجد را از غبار ظاهری پاک کنند و هم اینکه با این کار جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند و نقش حضور دانش آموزان و جوانان و نوجوانان در بین آنان جلوه زیبایی از اشتیاق جوانان به سوی برنامه‌های معنوی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی گفت: غبار روبی مساجد و نیز انجام این عمل پسندیده روح معنویت گرایی را در بین جوانان عزیز زنده و پویا خواهد کرد. وی با اشاره به قداست و جایگاه مساجد در بین مسلمانان به‌ویژه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در آستانه ماه پرخیر و برکت رمضان مساجد زیادی در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای استقبال از این ماه غبارروبی و عطرافشانی می‌شوندحجم عظیمی از این حرکت موثر معنوی نیز توسط عزیزان دانش آموز انجام می‌گیرد و سازو کار لازم و برنامه ریزی آن نیز به معاونت های پرورشی و فرهنگی ادارات تابعه ابلاغ شده است.

بسیاری از مردم مومن و متدین در این روزها به صورت خودجوش تلاش می‌کنند تا هم ظاهر مسجد را از غبار ظاهری پاک کنند و هم اینکه با این کار جوانان و نوجوانان را به مساجد جذب کنند و نقش حضور دانش آموزان و جوانان و نوجوانان در بین آنان جلوه زیبایی از اشتیاق جوانان به سوی برنامه‌های معنوی را به نمایش خواهد گذاشت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام بر نقش حضور جوانان در مساجد تاکید کرد و گفت: هدایت و تربیت صحیح جوانان و به کارگیری نیروها و استعدادهای آنان در پیشرفت آینده‌ی کشور بسیار موثر است. وی گفت: با توجه به تلاش‌های دشمنان برای فاصله گرفتن جوانان از هویت فرهنگی و مذهبی، بررسی راه‌های گسترش و موانع دین داری و دین باوری در بین جوانان اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی نقش مسجد در تربیت معنوی جوانان و نوجوانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مسجد به عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کند و از این ظرفیت بزرگ معنوی باید فراتر از شرایط کنونی استفاده مطلوب کرد. -


منبع: خبرگزاری تسنیم

بخش سفیران تبیان