تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به جزئیات ثبت نام کلاس اولی ها در سامانه سجا پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جدید، 5 دانش آموز کلاس اولی، جانباز هستند و 53 فرزند شهید در پایه اول ابتدایی تحصیل می کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

53 فرزند شهید و 450 فرزند جانباز بالای 50 درصد «کلاس اولی» هستند.

53فرزند شهید و 450 فرزند جانباز بالای 50 درصد «کلاس اولی» هستند


مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به جزئیات ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در سامانه سجا پرداخت و گفت: در سال تحصیلی جدید، 5 دانش‌آموز کلاس‌ اولی، جانباز هستند و 53 فرزند شهید در پایه اول ابتدایی تحصیل می‌کنند. 


به گزارش پانا، محمدحسین کفراشی با بیان جزئیات ثبت‌نام کلاس‌ اولی‌ها در سامانه سجا اظهار داشت: تا کنون بیش از 55 هزار نفر در این سامانه برای پایه اول دبستان ثبت‌نام کردند که ظرفیت پذیرش دانش‌آموزان پایه اول در مدارس شاهد، 27 هزار نفر است وی ادامه داد: بر اساس آمار، ایثارگری حدود 13 هزار نفر در سامانه سجا از طریق سیستم بنیاد شهید و امور ایثارگران تأیید شده است.

کفراشی اضافه کرد: در بررسی تعداد دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌نام شده، 5 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید، جانباز هستند که این دانش‌آموزان بر اثر حوادث تروریستی و بمب‌گذاری طی سال‌های گذشته، جانباز شده‌اند.

به منظور پوشش کامل دانش‌آموزان ایثارگری در مدارس شاهد، ثبت‌نام کلاس اولی‌های خانواده ایثارگر تا 25 خرداد تمدید شده است.

وی افزود: 53 فرزند شهید، حدود 900 فرزند آزاده، 450 فرزند جانباز «دارای 50 درصد جانبازی و بالاتر» و حدود 5300 فرزند جانباز «زیر 50 درصد جانبازی» در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: این آمار اعلام شده در حالی است که برخی موارد ایثارگری مانند برادر یا خواهر شهید یا فرزند رزمنده بسیجی، در صورتی امتیاز ایثارگری‌شان تأیید می‌شود که مدارک خود را به مدرسه ارایه دهند.

وی به فارس گفت: به منظور پوشش کامل دانش‌آموزان ایثارگری در مدارس شاهد، ثبت‌نام کلاس اولی‌های خانواده ایثارگر تا 25 خرداد تمدید شده است.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان