تبیان، دستیار زندگی
تعداد زیادی از دانش آموزان شیعه عربستان از وزیر آموزش و پرورش این کشور خواستند از اجرای برنامه های درسی که موجب اختلاف افکنی و برانگیختن تعصبات مذهبی می شود، جلوگیری کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتراض دانش‌آموزان شیعه عربستان نسبت به برنامه های درسی

اعتراض دانش‌آموزان شیعه عربستان نسبت به برنامه های درسی


 تعداد زیادی از دانش آموزان شیعه عربستان از وزیر آموزش و پرورش این کشور خواستند از اجرای برنامه‌های درسی که موجب اختلاف افکنی و برانگیختن تعصبات مذهبی می‌شود، جلوگیری کند.


این دانش آموزان در نامه خود از این مسوول عربستانی خواستند به جای اشاعه مطالبی که شکاف اختلافات بین پیروان مذاهب را در این کشور افزایش داده و افراط گرایی را در ذهن دانش آموزان نهادینه می‌کند، اموری در راستای برخورد عاقلانه و منطقی با مقوله اختلاف بین مذاهب که منجر به زندگی مسالمت آمیز بین مردم می‌شود در برنامه درسی این کشور گنجانده شود.

این دانش آموزان با شرکت در مراسم یادبود شهدای دو حادثه تروریستی اخیر در شرق عربستان این سوال را از مقامات سعودی پرسیدند که ما چگونه می‌توانیم درس هایی را در فراگیریم که ما را متهم به شرک و کفر می‌کند؟

همزمان با این دانش آموزان، بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی سعودی نیز تعدیل برنامه‌های درسی دانش آموزان و بری ساختن آن از مسایل تعصب محور و افراط گرایانه را از مقامات مسوول در بخش آموزش کشور خواستار شدند و آن را گامی در راستای جلوگیری از اقدامات تروریستی در مناطق شیعه نشین عربستان توصیف کردند.


منبع: خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان