تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ثبت نام بیش از 36 هزار مازندرانی در کنکور سراسری سال 1394 خبر داد و گفت:بالغ بر 50 درصد داوطلبان استان در گروه علوم تجربی هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

36هزار دانش آموز مازندرانی برای کنکور سراسری امسال ثبت نام کردند.

36هزار دانش آموز مازندرانی برای کنکور سراسری امسال ثبت نام کردند


 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از ثبت نام بیش از 36 هزار مازندرانی در کنکور سراسری سال 1394 خبر داد و گفت:بالغ بر 50 درصد داوطلبان استان در گروه علوم تجربی هستند.


سید علی قاسمی افزود:  ثبت نام از داوطلبان آزمون سراسری امسال از ساعت 18 روز یک شنبه 19 بهمن ماه پارسال از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده در روز یک شنبه سوم اسفند ماه پایان یافت.  وی از شرکت حدود 16 هزار کنکور اولی در کنکور سراسری امسال در مازندران خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هر داوطلب برای شرکت در هر گروه آزمایشی باید کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه را داشته باشد، بنابراین داوطلبانی که بر حسب مورد متقاضی شرکت در دو گروه آزمایشی و یا سه گروه شدند به ترتیب باید دو یا سه کارت دریافت کنند.

او یاد آور شد: آزمون سراسری سال جاری برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه در یک جلسه برگزار می شود و داوطلبان باید به سئوالات عمومی و اختصاصی که به صورت چهار گزینه ای است پاسخ دهند.

وی با اعلام اینکه کارت شرکت در آزمون سراسری سال 94 تمام گروه های آزمایشی از روز یک شنبه 17 خرداد تا چهارشنبه 20 خرداد روی سایت سنجش sanjesh.org قرار دارد، اظهار کرد: افرادی که متقاضی دو یا سه گروه آزمایشی هستند باید بر حسب مورد نسبت به دریافت دو یا سه کارت اقدام کنند.

آزمون سراسری سال جاری برای هر یک از گروه های آزمایشی پنج گانه در یک جلسه برگزار می شود و داوطلبان باید به سئوالات عمومی و اختصاصی که به صورت چهار گزینه ای است پاسخ دهند.

مدیرکل آموزش و پورش مازندران خاطر نشان کرد: شهرستان های نوشهر، تنکابن، کلاردشت، سوادکوه و نکا ادارات آموزش و پرورش در این استان مجری برگزاری این آزمون بوده و در سایر شهرها مراکز و آموزش عالی عهده دار این رقابت است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم مانند توجیه عوامل، تهیه لوازم سرمایشی مناسب و ... در شهرهایی که آموزش و پرورش مجری برگزاری آزمون است صورت گرفته تا داوطلبان با آسایش خاطر آزمون را برگزار کنند، افزود: به این ترتیب آزمون داوطلبان در گروه های علوم ریاضی و علوم انسانی در صبح پنج شنبه 21 خرداد، آزمون گروه هنر در بعد از ظهر پنج شنبه، آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه 22 خرداد و آزمون گروه زبا ن های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه برگزار می شود.

قاسمی گفت: نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده و در هفته نخست مرداد ماه 94 منتشر می شود.  480 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف در مازندران تحصیل می کنند


منبع: خبرگزاری ایرنا

بخش سفیران تبیان