تبیان، دستیار زندگی
همانطور كه پیش بینی می شد با نزدیك شدن به مراحل پایانی عملیات قلمون، رزمندگان حزب الله و تروریست های داعش برای اولین بار به صورت جدی روز سه شنبه رو در روی هم قرار گرفتند كه طی آن نیروهای جنبش مقاومت اسلامی علاوه بر كشتن تعدادی از شبه نظامیان داعش ضربه سخ
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین ضرب شصت حزب الله به داعش


همانطور كه پیش بینی می شد با نزدیك شدن به مراحل پایانی عملیات قلمون، رزمندگان حزب الله و تروریست های داعش برای اولین بار به صورت جدی روز سه شنبه رو در روی هم قرار گرفتند كه طی آن نیروهای جنبش مقاومت اسلامی علاوه بر كشتن تعدادی از شبه نظامیان داعش ضربه سختی را به این گروه تروریستی وارد كرد.


حزب الله و داعش

همانطور كه پیش بینی می شد با نزدیك شدن به مراحل پایانی عملیات قلمون، رزمندگان حزب الله و تروریست های داعش برای اولین بار به صورت جدی روز سه شنبه رو در روی هم قرار گرفتند كه طی آن نیروهای جنبش مقاومت اسلامی علاوه بر كشتن تعدادی از شبه نظامیان داعش ضربه سختی را به این گروه تروریستی وارد كرد .

رسانه های لبنان روز گذشته گزارش دادند نیروهای حزب الله حمله شبه نظامیان داعش را دفع كردند و ١٤ نفر از شبه نظامیان این گروه تروریستی را از پای درآوردند. منابع آگاه اعلام كردند این درگیری تاكنون بزرگترین درگیری است كه بین دو طرف از زمان حضور حزب الله در جنگ سوریه صورت گرفت .

یك منبع از جریان ٨ مارس كه از متحدان حزب الله محسوب می شود به پایگاه خبری دیلی استار لبنان گفت كه داعش یك حمله پیش دستانه علیه مواضع حزب الله در اطراف روستای راس بعلبك انجام داد تا عملیات تهاجمی برنامه ریزی شده این جنبش علیه خود را در اطراف شهر شمال شرقی عرسال لبنان، مختل كند .

این منبع كه خواسته بود هویتش افشا نشود گفته است: «آنها این حمله پیش دستانه را انجام دادند چون كه می دانستند حزب الله سرانجام به انها حمله خواهد كرد. آنها می خواستند بر بعضی مواضع مسلط شوند و واقعیت های جدیدی را بر روی زمین تحمیل كنند. اما حزب الله حمله آنها را ناكام گذاشت چرا كه نسبت به برنامه آنها هوشیار و آگاه بود . »

بنابر گزارش دیلی استار، این منبع امنیتی حمله داعش را یك «ناكامی بزرگ» توصیف كرد و گفت كه این اولین « درگیری گسترده» بین حزب الله و داعش در طول سه سال گذشته است.

در همین حال شبكه المنار گزارش داد كه شبه نظامیان داعش كه از داخل سوریه وارد شده بودند به چهار پست حزب الله در دامنه های راس بعلبك حمله كردند تا كنترل دو تپه را در این مناطق به دست بگیرند كه ناكام ماندند.

در جریان این حمله پنج خودروی نظامی داعش، چندین موتور سیكلت و یك بولدوزر به همراه یك راكت انداز منهدم شدند

المنار تصاویری از اجساد شبه نظامیان داعش كه توسط حزب الله در اطراف راس بعلبك از پای درآمده بودند را نشان داد و اعلام كرد كه این جنبش اجساد ١٤ نفر از تروریست های داعش را در اختیار دارد .

بنابر گزارش المنار، عده ای از تروریست های داعش بر اثر انفجار مین هایی كه توسط حزب الله در اطراف روستای راس بعلبك كار گذاشته بود، كشته شدند.

روز گذشته كاربران و خبرنگاران طرفدار مقاومت در شبكه های مجازی بویژه در توییتر تصاویری از تروریست های كشته شده داعش را منتشر كردند و گفتند اگر حزب الله نبود روستای مسیحی نشین راس بعلبك شاهد كشتار جمعی توسط تروریست های داعش بود. راس بعلبك در هفت كیلومتری شمال عرسال واقع است .

المنار همچنین گزارش داد كه رزمندگان حزب الله تعدادی از شبه نظامیان داعش را كه در دامنه های شرقی عرسال جمع شده بودند، هدف قرار دادند كه بر اثر آن معروف ترین رهبر این گروه در قلمون با ملیت سعودی معروف به «ولید عبدالمحسن العمری» كشته شد.

بنابر گزارش المنار، در جریان این حمله پنج خودروی نظامی داعش، چندین موتور سیكلت و یك بولدوزر به همراه یك راكت انداز منهدم شدند.

نیروهای جنبش مقاومت اسلامی لبنان به همراه ارتش سوریه بیش از یك ماه است كه عملیات گسترده ای را در منطقه قلمون واقع در مرز دو كشور آغاز كرده اند. نیروهای مقاومت از آن زمان تاكنون موفق شده اند شبه نظامیان گروه جبهه النصره و متحدان آن را از دو سوم این منطقه بیرون برانند.

بخش سیاست تبیان

منبع : الف