تبیان، دستیار زندگی
سردار باقر زاده در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه زمان تشییع پیکر این شهدا را 5 شوال مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) اعلام کرده بود که به درخواست شهروندان تهرانی تغییر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشییع 270 شهید حامل پیام



سردار باقر زاده در نشست خبری خود در جمع اصحاب رسانه زمان تشییع پیکر شهدای غواص را 5 شوال مصادف با سالروز شهادت امام صادق (ع) اعلام کرده بود که به درخواست شهروندان تهرانی تغییر کرد.

تشیع 270 شهید حامل پیام

بنا به تقاضای جمع کثیری از شهروندان تهرانی به‌ویژه جوانان عزیز جهت تجدید میثاق با شهیدان دفاع مقدس ازجمله شهدای خط‌شکن و غواص تازه تفحص شده و اصرار بر تشییع این عزیزان قبل از مرحله شناسایی نهایی، در اجابت به درخواست این شهروندان و جوانان مشتاق تهرانی  مراسم تشییع 270 شهید تازه تفحص شده، روز سه‌شنبه 26 خردادماه ساعت 4 بعدازظهر از میدان بهارستان مقابل درب غربی مجلس شورای اسلامی ایران به‌سوی معراج الشهدای تهران انجام خواهد شد.
سردار سیدمحمد باقرزاده ، فرمانده جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این  باره  تأکید کرده است: دوستان ما باید در این راستا هوشیار باشند و نباید در زمین دشمن بازی کنند. باید این مظلومیت را بیان می‌کردیم چراکه آنان خط‌شکنان دوران دفاع مقدس ما بوده‌اند و بعد به شهادت رسیده‌اند. این شهدا ابتدا از اروندرود عبور کرده بودند و جزایر ام‌الرصاص را پشت سر گذاشته بودند و در جزیره «ابوفلوس» در یک روستا در منطقه ابوخصیب که 15 کیلومتر جلوتر ازخط مقدم است، پیکرهایشان کاوش شده است. مگر می‌شود شهید تا آنجا خودش جلو رفته باشد. آن‌ها به اسارت درآمده بودند و دستانشان باسیم،‌ مفتول، پارچه و طناب بسته‌شده بود.
سردار باقرزاده گفته است: پیکرهایی که کاوش شده‌اند مربوط به لشکرهای 25 کربلا (استان مازندران)،41 ثارالله (استان کرمان)، 14 امام حسین (استان اصفهان) و 7 ولیعصر (استان خوزستان) بوده‌اند.

وی با اشاره به پیام دستان بسته شهدا بیان کرده بود: موضوع اصلی این است که نباید فعلاً روی جزئیات تمرکز کنیم. دستان بسته آن‌ها برای ما بسیار بااهمیت است و باید به هدفی که شهدا داشته‌اند توجه کنیم. قطعاً پیام دستان بسته این شهدا این است که آن‌ها با دستان بسته شهید شدند تا ما امروز دستانمان مقابل دشمنان بسته نباشد و از شرف و حیثیت خود با دستان باز دفاع کنیم. دست‌بسته بودن این شهدا اوج اقتدار و مظلومیت آن‌هاست و نه خفت و خواری. تربت و قتلگاه این شهدا مقدس است.

قطعاً پیام دستان بسته این شهدا این است که آن‌ها با دستان بسته شهید شدند تا ما امروز دستانمان مقابل دشمنان بسته نباشد و از شرف و حیثیت خود با دستان باز دفاع کنیم


در بخش پایانی این نشست خبری، سردار باقرزاده در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر زمان تشییع و تدفین پیکرهای 270 شهید دوران دفاع مقدس گفته بود: زمانی که ما در نظر گرفته‌ایم 25 شوال یعنی پس از ماه مبارک رمضان و همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) است که امیدواریم تا تاریخ اعلام‌شده شهدا تشییع شوند. کارهایی است که باید انجام شود.
گفتنی است روز سه‌شنبه 26 خردادماه مصادف با سالروز شهادت 4 تن از سربازان و پیشگامان مبارزه با کاپیتولاسیون امریکا، یعنی شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژادی است.



فرآوری: سامیه امینی

بخش فرهنگ پایداری تبیان



منابع: روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط:

با دست های بسته
مظلومیت شهدای غواص