تبیان، دستیار زندگی
در بوندس لیگا، سه ماه مانده تا پایان فصل، دورتموند سرمربی بعدی خود را انتخاب کرد یا بایرن، دو فصل قبل و در خلال مسابقات تصمیم گرفت پپ گواردیولا را جانشین یوپ هاینکس کرد. در ایران اما اوضاع متفاوت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوج بلاتکلیفی روی نیمکت‌های لیگ


 در بوندس لیگا، سه ماه مانده تا پایان فصل، دورتموند سرمربی بعدی خود را انتخاب کرد یا بایرن، دو فصل قبل و در خلال مسابقات تصمیم گرفت پپ گواردیولا را جانشین یوپ هاینکس کرد. در ایران اما اوضاع متفاوت است.

نیمکت فوتبال

لیگ برتر تمام شده و چند روزی هم از آغاز فصل نقل و انتقالات گذشته اما تقریبا 80 درصد تیمهای لیگ برتری نه تکلیف مدیریت خود را مشخص کرده اند و نه نیمکت مربیگری شان را! تیمی که مالک، اسپانسر و مدیرعامل ندارد، سرمربی اش را هم نمی تواند انتخاب کند و تیمی که سرمربی نداشته باشد برای جذب بازیکن هم اقدام نمی کند. نتیجه این بلبشو، فوتبالی است که باید به تماشا بنشینیم. فوتبالی زیر صفر که مدتهاست در لیگ می بینیم و متفق القول می گوییم که چنگی به دل نمی زند.

فعلا فقط وضعیت سه تیم مشخص شده و بقیه باشگاه ها در بلاتکلیفی بسر می برند. با هم مرور می کنیم وضعیت تیمهای لیگ برتری،آن هم 7 روز بعد از آغاز نقل و انتقالات.

سپاهان: مدیرعامل این تیم مهرزاد خلیلیان است و سرمربیگری این تیم را هم حسین فرکی بر عهده دارد.

گسترش فولاد: فراز کمالوند بعد از توافق با مدیران گسترش فولاد فصل آینده هم روی نیمکت این تیم می نشیند.

ذوب آهن: سعید آذری همچنان مدیرعامل است و یحیی گل محمدی هم با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

اما مرور تیمهای بلاتکلیف:

نفت تهران: هنوز مشخص نیست که آیا علیرضا منصوریان در این تیم می ماند یا خیر. به همین دلیل نقل و انتقالات برای نفت آغاز نشده!

تراکتورسازی: تونی اولیویرا قرارداد مشروط دارد. توافق قطعی هم میان او و مدیرعامل تراکتورسازی حاصل نشده. می گویند ممکن است حتی مدیرعامل باشگاه نیز تغییر کند.

استقلال خوزستان: مدیرعامل باشگاه استعفا داده و هنوز جانشینی برای او تعیین نشده. ادامه حضور ویسی هم مبهم است.

فولاد خوزستان: اسکوچیچ قرارداد دو ساله امضا کرده اما استعفای مدیرعامل باشگاه همه فعالیت ها را به حالت راکد نگه داشته است!

سایپا: بین تهران و کرج، هاج و واج مانده. یک روز سایپا را به تهران می فرستند و روز دیگر به کرج. تکلیف جلالی هم فعلا مشخص نیست

پدیده: نه پولی در پدیده هست و نه اراده ای برای انتخاب سرمربی. وضعیت مالکیت باشگاه هم که با اما و اگرهایی روبرو است.

سیاه جامگان: هنوز وارد لیگ برتر نشده پول ندارد. سرمربی اش هم که هنوز قول ماندن نداده. بلاتکلیفی در بدو حضور در لیگ برتر. این دیگر نوبر است!

راه آهن: نه مالک دارد، نه سرمربی و نه بازیکن. فرهاد کاظمی هم که رفته، پس در راه آهن همه چیز روی هوا است، تا مالک تیم مشخص شود.

پرسپولیس: برانکو قرارداد دارد اما هر آن ممکن است او برود و مربی جدید جایگزینش شود. باشگاه یک ریال هم بودجه ندارد. برای نوراللهی 20 میلیون نداشت، وای به حال بازیکنان جدید. البته اگر کسی به پرسپولیس بیاید.

استقلال: به تازگی باشگاه مالک پیدا کرده و اسپانسری برای خود یافته. باید تکلیف سرمربی اش مشخص شود تا وارد بازار نقل و انتقالات شود.

فولاد نوین: زمان داشت تا زودتر از تمام تیمها تمرینات خود را آغاز کند اما گفته می شود به زودی فروخته می شود. خریدارش هم استقلال اهواز است.

سایپا: بین تهران و کرج، هاج و واج مانده. یک روز سایپا را به تهران می فرستند و روز دیگر به کرج. تکلیف جلالی هم فعلا مشخص نیست.

ملوان: محجوب رفته و قرار است مالک جدیدی باشگاه را بخرد. تکلیف سرمربی هم که طبق معمول مشخص نیست.

صبای قم: تازه در فصل نقل و انتقالات قرار است به فروش برسد. مالک جدید مشخص نیست. اصلا باید دید آیا کسی به خرید صبا علاقه نشان می دهد یا خیر؟

بخش ورزشی تبیان

منبع : ورزش سه